Skulle lige til at skrive det samme som Elbæk, så jeg vil blot tilføje, at man skal holde sig fra at sammenligne våben med ting som biler og køkkenknive. De sidste to ting er alment accepteret af samfundet som en nødvendighed (og så accepterer man eventuelle dødsfald forårsaget deraf), hvorimod bue og pil i bedste fald opfattes som et sportsredskab, og i værste fald som et våben, der skal pålægges så mange restriktioner som muligt.JPetersen skrev: ↑3. jan 2022, 12:43Jeg skrev til journalisten, og foreslog at de fortsatte deres serie omkring "dødbringende køretøjer" og "dødbringende køkkenknive". Måske de endda kan finde en politiker, som vil arbejde for at man kun kan have et stk i hver husholdning. Ingen har jo brug for mere end en bil og/eller en kniv.
Især med våbensager er det utroligt vigtigt, at man 1) har 100% styr på, hvad man snakker om 2) at man har belæg for at snakke om det og 3) at man vælger sin ord yderst omhyggeligt.
Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det igen. Danske våbenejere - og samlere mangler en fælles interesseorganisation, som kan stille op med velformulerede, velovervejede udtalelser og svar, når våbensager opstår i danske medier. Allerhelst med en yngre talsperson, som derved repræsenterer en anden generation og tankegang end +60-årige formænd m/k.