ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 137 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
Jeg fik en eboks-besked om at min vekselpibetilladelse venter på at PAC får yderligere information fra sælger (Våbensmeden.dk).
Jeg er lidt forvirret over hvad det mon kan være:
1) Hvis det er noget jeg har glemt at udfylde, hvorfor spørger de så ikke mig?
2) Hvad kan sælger vide, som jeg ikke må udfylde? I givet fald, hvordan kan der være forskelligt fra gang til gang?
Jeg undres.
2) Hvad kan sælger vide, som jeg ikke må udfylde? I givet fald, hvordan kan der være forskelligt fra gang til gang?
Jeg undres.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Krung skrev: ↑11. jan 2022, 10:22Jeg fik en eboks-besked om at min vekselpibetilladelse venter på at PAC får yderligere information fra sælger (Våbensmeden.dk).
Jeg undres.
Hvilken pibe snakker vi og hvad er det til?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Krung
- Platin Member
En 7,62x51 Nato pibe til min Sauer 200 STR. Hvor ukendt kan den være?Ras.Killing skrev: ↑11. jan 2022, 10:33Krung skrev: ↑11. jan 2022, 10:22Jeg fik en eboks-besked om at min vekselpibetilladelse venter på at PAC får yderligere information fra sælger (Våbensmeden.dk).
Jeg undres.
Hvilken pibe snakker vi og hvad er det til?

.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
- Ras.Killing
- Platin Member
Ja det burde der jo ikke være nogen ben i.Krung skrev: ↑11. jan 2022, 10:35En 7,62x51 Nato pibe til min Sauer 200 STR. Hvor ukendt kan den være?Ras.Killing skrev: ↑11. jan 2022, 10:33Krung skrev: ↑11. jan 2022, 10:22Jeg fik en eboks-besked om at min vekselpibetilladelse venter på at PAC får yderligere information fra sælger (Våbensmeden.dk).
Jeg undres.
Hvilken pibe snakker vi og hvad er det til?![]()
Fejl i oplysningerne måske?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Tilladelse til salonrifel (jagt) søgt 7/1, modtaget i eBoks 12/1.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Martin G
- Silver Member
- Interesser: IPSC & Steel Challenge
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 19 times
Der kunne SKV lære noget

“Der var et egern!”
- Krung
- Platin Member
Så fik jeg forklaringen. Det var en pibe, som Politiet ikke har set før, da den kommer fra en SKV tilladelse. Det er jo faktisk rimeligt nok. Jeg tror jeg skal gemme sølvpapirshatten lidt bæk.Krung skrev: ↑11. jan 2022, 10:22Jeg fik en eboks-besked om at min vekselpibetilladelse venter på at PAC får yderligere information fra sælger (Våbensmeden.dk).
Jeg undres.
- Elbæk
- Platin Member
Det har jeg også prøvet med en forladeriffel, som var registreret til jagt, som jeg søgte på SKV tilladelse.Krung skrev: ↑13. jan 2022, 10:33Så fik jeg forklaringen. Det var en pibe, som Politiet ikke har set før, da den kommer fra en SKV tilladelse. Det er jo faktisk rimeligt nok. Jeg tror jeg skal gemme sølvpapirshatten lidt bæk.Krung skrev: ↑11. jan 2022, 10:22Jeg fik en eboks-besked om at min vekselpibetilladelse venter på at PAC får yderligere information fra sælger (Våbensmeden.dk).
Jeg undres.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
- Niels
- Platin Member
- Interesser: Windows NT3.5
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 17 times
Tilladelse til ultraklassisk jagtriffel søgt onsdag d. 6 ved 17 tiden, kvittering modtaget torsdag formiddag.
Riflen afhentet med behørig tillladelse 10.1 kl 11 formiddag.
(
! )
Riflen afhentet med behørig tillladelse 10.1 kl 11 formiddag.
(

Vh
Niels
--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!
Niels
--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!
- Ras.Killing
- Platin Member
Tak skæbne de har fart på... Prioritere de stadig jagtvåben over SKV?
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Ja :-/Ras.Killing skrev: ↑13. jan 2022, 12:38Tak skæbne de har fart på... Prioritere de stadig jagtvåben over SKV?
Og det er ikke fordi jeg ikke under jægerne det godt (er selv jæger)...
Men det er træls der ikke er midler til anstændig sagsbehandling for alle.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- Ras.Killing
- Platin Member
Jeg er også selv jæger, men syntes det er for dårligt hvis de prioritere den ene tilladelse over den anden.Bofhenator skrev: ↑13. jan 2022, 12:42Ja :-/Ras.Killing skrev: ↑13. jan 2022, 12:38Tak skæbne de har fart på... Prioritere de stadig jagtvåben over SKV?
Og det er ikke fordi jeg ikke under jægerne det godt (er selv jæger)...
Men det er træls der ikke er midler til anstændig sagsbehandling for alle.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 90 times
Har indsendt en ansøgning om importtilladelse af magasiner den 11/1-2022. Har fået en kvittering på E-Boks, og at man skal forvente 4-6 uger behandlingstid......... 

7,62x54R Glory to the Mosin.
-
- Newbie
- Geografisk sted: københavn
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
PAC utilstrækkelighed og manglende duelighed
Politiets Administrative Center er igen snublet over lovgivning, de ikke behersker.
Bøssemagere har iflg. PAC ikke tilladelse til at prøveskyde våben, de har repareret.
Det er kun toppen af isbjerget. Se resten her:
Retsudvalget (REU) Alm. del Samling: 2021-22 (bøssemagere og prøveskydning)
https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/ ... /index.htm
Bøssemagere har iflg. PAC ikke tilladelse til at prøveskyde våben, de har repareret.
Ole Høiberg
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Re: PAC utilstrækkelighed og manglende duelighed
Vi har allerede en laaaaaang tråd om PAC.Ole Høiberg skrev: ↑18. jan 2022, 19:02Politiets Administrative Center er igen snublet over lovgivning, de ikke behersker.
Lad os holde diskussionen dér.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
.22 pistol :
Ansøgt og betalt gebyr 12/10
Tilladelse udstedt 21/12
Desværre lige præcist for sent til at være julegave fra mig til mig
Ansøgt og betalt gebyr 12/10
Tilladelse udstedt 21/12
Desværre lige præcist for sent til at være julegave fra mig til mig

-
- Bronze Member
- Interesser: militærvåben - historie - jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 7 times
Nyt "Våbensystem" til politiet - Pressemeddelelse fra Rigspolitiet om den nye digitale våbenregistrering
Jeg har netop modtaget denne pressemeddelelse fra Rigspolitiet, hvor de spår længere sagsbehandlingstider - på kort sigt. De mener, at det vil blive bedre når systemet er tilkørt og medarbejderne har lært at bruge systemet.
https://politi.dk/rigspolitiet/nyhedsli ... 2022/01/20
Studsede i øvrigt over brugen af ordet "Våbensystem" - tænkte det måtte være autonome dræberrobotter eller andet højteknologisk militært isenkram til at bekæmpe rockere og bander på vestegnen
Jeg har netop modtaget denne pressemeddelelse fra Rigspolitiet, hvor de spår længere sagsbehandlingstider - på kort sigt. De mener, at det vil blive bedre når systemet er tilkørt og medarbejderne har lært at bruge systemet.

Hele pressemeddelelsen kan læses her:Nyt våbensystem hos politiet: Vi forventer hurtigere sagsbehandling på længere sigt
Politiet har taget et nyt våbensystem til håndtering og registrering af våben i Danmark i brug. Det nye våbensystem sammen med våbenbekendtgørelsen af 18. januar 2022 betyder, at Danmark overholder den europæiske lovgivning, Våbendirektiv III. Desuden vil våbensystemet på lidt længere sigt kunne give en hurtigere sagsbehandling, da flere elementer bliver automatiserede.
Med det nye system kan alle de væsentlige dele af et våben nu blive registreret i forbindelse med en ansøgning om våbentilladelse. Herved vil for eksempel jægere fremover få et nemmere overblik over deres skydevåben og tilladelseskrævende tilbehør, idet hvert enkelt våben og tilhørende våbendel bliver registreret med et serienummer.
"Med det nye system får vi bedre kontrol og sporing på de mange forskellige våbendele og typer af tilbehør, som findes i Danmark og det er netop også intentionen med EU-lovgivningen. Vi er derfor glade for, at Danmark nu er på omgangshøjde med flere andre europæiske landenår det gælder registrering og sporing af våben og våbendele," forklarer seniorrådgiver Kirsten Bredegaard, formand for styregruppen bag det nye våbensystem.
https://politi.dk/rigspolitiet/nyhedsli ... 2022/01/20
Studsede i øvrigt over brugen af ordet "Våbensystem" - tænkte det måtte være autonome dræberrobotter eller andet højteknologisk militært isenkram til at bekæmpe rockere og bander på vestegnen

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Så hvad betyder det? At magasiner, aftrækkergrupper, slagstifte, gassystemer og gasrør nu også er dele, som skal have serienummer? Hvad betyder det for våben, der er på tilladelse under de gamle regler? Skal de have slået serienummer i flere dele ved fornyelse?
-
- Bronze Member
- Interesser: militærvåben - historie - jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 7 times
Fra faktaboksen:
Det fremgår IKKE om skytteforeningerne også skal have indberettet data på medlemmernes egne våben. Men jeg kan ikke se, om private skal "opdatere" data på eksisterende våbentilladelser og om der er nogen skæringsdato.
Mvh. Lars
Det fremgår at skytteforeninger skal have fuldført registreringen af ovennævnte dele inden 1. juli i år, mens våbenhandlere har et halvt år længere.Våbenregisteret skal fremadrettet indeholde oplysninger om den unikke mærkning på de væsentlige våbendele, der indgår i skydevåbnet. En af de helt centrale ændringer er derfor bl.a. en anmeldelsesordning ved udskiftning af væsentlige våbendele, som indgår i skydevåben: løb eller pibe, bundstykke, lås, tromle og slæde.
Det fremgår IKKE om skytteforeningerne også skal have indberettet data på medlemmernes egne våben. Men jeg kan ikke se, om private skal "opdatere" data på eksisterende våbentilladelser og om der er nogen skæringsdato.
Mvh. Lars
- Elbæk
- Platin Member
LMLassen skrev: ↑20. jan 2022, 15:48Fra faktaboksen:
Det fremgår at skytteforeninger skal have fuldført registreringen af ovennævnte dele inden 1. juli i år, mens våbenhandlere har et halvt år længere.Våbenregisteret skal fremadrettet indeholde oplysninger om den unikke mærkning på de væsentlige våbendele, der indgår i skydevåbnet. En af de helt centrale ændringer er derfor bl.a. en anmeldelsesordning ved udskiftning af væsentlige våbendele, som indgår i skydevåben: løb eller pibe, bundstykke, lås, tromle og slæde.
Det fremgår IKKE om skytteforeningerne også skal have indberettet data på medlemmernes egne våben. Men jeg kan ikke se, om private skal "opdatere" dato på eksisterende våbentilladelser og om der er nogen skæringsdato.
Mvh. Lars
Fristen gælder også for private våben.Skytteforeninger og våbenforhandlere skal på lige fod med private, registrere væsentlige våbendele. Skytteforeningerne skal registrere senest 1. juli 2022, mens erhvervsdrivendes (våbenhandlere mfl.) våben og våbendele skal være registreret senest 31. december 2022.
Jeg er spændt på hvad ovenstående kommer til at betyde i praksis ift. hvor langt man vil gå iht. at forlange at der skal slås numre i våben/våbendele på gældende tilladelser og ifm. handel/genregistrering af våben som allerede er i landet. For går man all out, så er en tidsfrist som hedder d. 1. juli i år aldeles urealistisk.Våbenregisteret skal fremadrettet indeholde oplysninger om den unikke mærkning på de væsentlige våbendele, der indgår i skydevåbnet. En af de helt centrale ændringer er derfor bl.a. en anmeldelsesordning ved udskiftning af væsentlige våbendele, som indgår i skydevåben: løb eller pibe, bundstykke, lås, tromle og slæde.
Vi har en tradition her i landet for at overimplementere EU lovgivning i eklatant grad, ikke mindst når det kommer til våben. Så jeg er desværre ikke optimist.
EDIT: Efter at have genlæst den nye bekendtgørelse og de paragrafer i våbenloven som der henvises til som lovgrundlag, kan jeg kun læse at det er ifm. fremstilling og import af våben at de nye skærpede krav til mærkning gælder.
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Der er kommet nye blanketter og en foreløbig vejledning fra SKV: ...spændende hvor meget ekstraarbejde det kommer til at betyder for formænd, SKV og PAC...
Formænd er gratis at sætte i arbejde (så længe de gider at blive ved at være til grin), men hvis det kommer til at vælte ind med ekstra ansøgninger til PAC og SKV har det næppe noget godt at tilføre sagsbehandlingstiderne.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 129 times
4 forskellige ting... (der var kun røde strejer under 3 af dem på dit billede). kæft det bliver da et rod af format.Bofhenator skrev: ↑22. jan 2022, 13:08Der er kommet nye blanketter og en foreløbig vejledning fra SKV:
SKV-forside.png
ny SKV.png
...spændende hvor meget ekstraarbejde det kommer til at betyder for formænd, SKV og PAC...
Formænd er gratis at sætte i arbejde (så længe de gider at blive ved at være til grin), men hvis det kommer til at vælte ind med ekstra ansøgninger til PAC og SKV har det næppe noget godt at tilføre sagsbehandlingstiderne.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Hov, ja, jeg havde misset den øverste med min røde rette kuglepen...
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg ved ikke lige hvordan det fungeret med forhandlere og foreningers tilladelser, men for private så skal de jo alligevel fornyes hvert 5. år.
Så jeg håber at man besinder sig og bare lader privates registreringer blive opdateret løbende i forbindelse med fornyelse.
Det vil være Win/Win både for våbenejerne og for dem som skal administrere det hele.
Så jeg håber at man besinder sig og bare lader privates registreringer blive opdateret løbende i forbindelse med fornyelse.
Det vil være Win/Win både for våbenejerne og for dem som skal administrere det hele.