ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Tamamo
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, våben mm.
Geografisk sted: Ikast-Brande
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Våbentilladelse med sælger i udlandet

Indlæg af Tamamo » 9. feb 2022, 23:36

Martin G skrev:
9. feb 2022, 23:13
Tamamo skrev:
9. feb 2022, 15:34
C-X skrev:
5. feb 2022, 17:27
Det søgte og fik jeg, men magasinerne kom så meget senere, at jeg måtte søge en import tilladelse til dem specifikt, da jeg havde hentet riflen og afsluttet den anden. Så fik jeg sendt magasinerne.
Jeg står lidt i et problem med hensyn til de magasiner. Jeg har bestilt dem til at blive sendt til Clauberg i Flensburg, sådan at de kan afhentes samtidig med riflen. Dog har jeg lige snakket med Danske Bank, der har blokeret overførslerne, og de fik det nærmest til at lyde som om, at jeg var ved at skulle begå terror fordi jeg har bestilt riffel og magasiner før jeg egentlig havde tilladelse, selvom jeg har forklaret, at jeg har ansøgt om import tilladelse. Manden i røret mente, at jeg skulle have tilladelserne før jeg købte. Jeg vil bare lige være 100% sikker i min sag. Det jeg har gjort er følgende:

1. Jeg har købt en riffel og fået sælger til at sende den til Clauberg i Flensburg.
2. Jeg har forsøgt at købe 5 magasiner fordelt over to butikker, da magasiner til riflen er ret sjældne, hvorfor jeg også har købt så mange, så jeg har lidt i reserve. Disse har jeg bedt begge butikker om at sende til Clauberg.
3. Jeg har søgt import tilladelse til riffel samt magasiner.

Er det mig der er galt på den? Jeg kan selvfølgelig dokumentere det hele.
Det er helt normalt at man betaler inden man får udleveret serienummere osv. både her i landet men så sandelig også i udlandet. Der er intet ulovligt i det. Det er sælgers garanti for at køber er seriøs. Og oftest udleveres der ikke serienummer, med mindre der som minimum er lagt et depositum. Så længe du ikke er i besiddelse har du dit på det rene.

Der skal laves export papir fra Tyskland, før du kan få udleveret dit våben. Før du kan få lavet export fra Tyskland, skal du have en gyldig import fra Danmark. så du kommer altså ikke i besiddelse før der er styr på de ting.. Og uden serienummer bliver det noget besværligt at ansøge om import til Danmark...

Med mindre import tilladelsen er lavet om siden oktober 2019. så behøver du mig bekendt ikke engang en våben tilladelse til det pågældende våben inden du modtager det. forudsat du er på dansk jord ved modtagelse, altså Du har fået det fragtet!

Min sidste import var dog på en SKV pistol! Men du kan jo se dine egne vilkår når du modtager import.
Min import fra oktober 2019 havde 3 vilkår, og de er som følger.

-Tilladelsen kan til enhver tid tilbagekaldes
- Våben og/eller ammunition må ikke anvendes FØR våbentilladelsen er udstedt.
- Tilladelsen skal straks tilbagesendes til politiet, hvis den ikke benyttes

Hvis du selv vil hente våbnet i Tyskland. Så skal du holde dig inden for tysk lov mht. besiddelse og transport. så der er det vel det sædvanlige med gyldig billed ID, Jagttegn, våbenpas osv.. Men det er kun så længe du befinder dig syd for grænsen. Når du krydser grænsen, så tager de danske regler over.

Så du beder bare din bankmand om at lave en overførsel. Alternativt ville jeg nok selv, se mig om efter en anden bank. Eller som minimum, en voksen rådgiver :biggrin:
Mange tak for svaret, både til dig og de andre. :NVFrules:
Det har virkelig ødelagt min dag at få sådan en melding fra bankmanden, men jeg er glad for, at mange støtter min position. Jeg har brugt hele aftenen på at kigge våbenloven i gennem, og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der siger hvornår pengene skal overføres eller at jeg ikke må bestille magasiner før jeg har tilladelsen til våbnet, såfremt jeg ikke har adgang til disse indtil tilladelsen kommer. Jeg ringer til PAC i morgen og får deres mening, så må jeg se om jeg har gjort mit hjemmearbejde godt nok.

Med hensyn til transport har jeg snakket med Brande Kurerservice, og de siger også, at de bare skal bruge import papirer, så det må jeg gå ud fra.

Jeg må indrømme, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med banken. Jeg har lidt på fornemmelsen, at alle banker ville have gjort det samme, dog ikke så dramatisk. Nøj, hvor var det telefonopkald noget øv. :thumbdown:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 9. feb 2022, 23:54

Tamamo skrev:
9. feb 2022, 23:36

....
Jeg må indrømme, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med banken. Jeg har lidt på fornemmelsen, at alle banker ville have gjort det samme, dog ikke så dramatisk. Nøj, hvor var det telefonopkald noget øv. :thumbdown:
Det kan jeg love dig alle banker ikke gør! Desuden, hvor i alverden skulle ens bankmand vide fra om man har fået tilladelse inden han blokkere betaling?

Der er købt mange våben blandt medlemmerne herinde, også i udlandet, uden samme utidige indblanding fra en bankmand.

Ring til dem imorgen og bed om at snakke med en voksen og skæld dem ud, hvad fanden bilder de sig ind.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af Martin G » 10. feb 2022, 00:19

Tamamo skrev:
Det har virkelig ødelagt min dag at få sådan en melding fra bankmanden, men jeg er glad for, at mange støtter min position. Jeg har brugt hele aftenen på at kigge våbenloven i gennem, og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der siger hvornår pengene skal overføres eller at jeg ikke må bestille magasiner før jeg har tilladelsen til våbnet, såfremt jeg ikke har adgang til disse indtil tilladelsen kommer. Jeg ringer til PAC i morgen og får deres mening, så må jeg se om jeg har gjort mit hjemmearbejde godt nok.

Med hensyn til transport har jeg snakket med Brande Kurerservice, og de siger også, at de bare skal bruge import papirer, så det må jeg gå ud fra.

Ja det kan jeg da godt forstå det har!

Min import erfaring var heller ikke helt gnidningsfri. Jeg importerede en Pistol fra Tyskland som SKV og PAC ikke havde i systemet, så der skulle en masse dokumentation med før den kom nogle steder i systemet.

Jeg nægter at bøvle mere med den slags. Det vil jeg hellere betale mig fra! Der er flere forhandlere der er villige til at tage våben hjem, oftest koster det ikke ret meget. De priser jeg har fået har ligget på omkring 500Kr. +fragt. og fragten slipper man ikke for alligevel.

Jeg har ikke hørt om at en bank har stoppet en betaling før. Jeg sendte en mail til min rådgiver med kvittering da jeg købte i Tyskland, også bad jeg ham om at klare den :biggrin: Det gik helt fint :razz:
“Der var et egern!”

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 10. feb 2022, 06:53

Bofhenator skrev:
9. feb 2022, 23:54
Tamamo skrev:

....
Det kan jeg love dig alle banker ikke gør! Desuden, hvor i alverden skulle ens bankmand vide fra om man har fået tilladelse inden han blokkere betaling?

Der er købt mange våben blandt medlemmerne herinde, også i udlandet, uden samme utidige indblanding fra en bankmand.

Ring til dem imorgen og bed om at snakke med en voksen og skæld dem ud, hvad fanden bilder de sig ind.
Jeg har købt i Danmark for nyligt, og der gik der da også måneder fra betalingen kunne ses på min konto til jeg fik tilladelsen.
Det ville godt nok undre mig at have fået et opkald fra min bank angående lovligheden af mit køb.

Jeg håber da at den eneste grund til at de i det hele taget har set hans transaktion er at den har rejst et eller andet flag fordi den er udenlandsk.
Det ville efter min mening være krænkende hvis de bare sad og læste en kundes transaktioner igennem uden noget konkret formål.

Og som andre siger, selv efter at have set transaktionen i anden sammenhæng så har de ingen grund til at stille spørgsmål ved lovligheden bare fordi det drejer sig om våben.

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Husk at skive Umærket på SKV hvis ikke der er numre på slæde/tromle.

Indlæg af Ølgaard » 10. feb 2022, 08:40

Til orientering, når man skriver de nye ansøgninger og der ikke er numre i tromle/slæde/pibe, så endelig husk at skrive UMÆRKET i felterne.

Ikke skrive, intet nummer eller minus, eller mangler det kan de ikke godtage, ved så ikke hvorfor :biggrin:

:razz: :razz:
Senest rettet af Ølgaard 10. feb 2022, 08:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Re: Husk at skive Umærket på SKV hvis ikke der er numre på slæde/tromle.

Indlæg af Mapzter » 10. feb 2022, 08:49

Husk også at skrive umærket i de felter som ikke er relevante. Hvis man f.eks. registrerer en riffel som ikke har hverken slæde eller tromle, så skal feltet stadig udfyldes med umærket.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Tamamo » 10. feb 2022, 11:31

Tamamo skrev:
Martin G skrev:
9. feb 2022, 23:13
Tamamo skrev:
9. feb 2022, 15:34
C-X skrev:
5. feb 2022, 17:27
Det søgte og fik jeg, men magasinerne kom så meget senere, at jeg måtte søge en import tilladelse til dem specifikt, da jeg havde hentet riflen og afsluttet den anden. Så fik jeg sendt magasinerne.
Jeg står lidt i et problem med hensyn til de magasiner. Jeg har bestilt dem til at blive sendt til Clauberg i Flensburg, sådan at de kan afhentes samtidig med riflen. Dog har jeg lige snakket med Danske Bank, der har blokeret overførslerne, og de fik det nærmest til at lyde som om, at jeg var ved at skulle begå terror fordi jeg har bestilt riffel og magasiner før jeg egentlig havde tilladelse, selvom jeg har forklaret, at jeg har ansøgt om import tilladelse. Manden i røret mente, at jeg skulle have tilladelserne før jeg købte. Jeg vil bare lige være 100% sikker i min sag. Det jeg har gjort er følgende:

1. Jeg har købt en riffel og fået sælger til at sende den til Clauberg i Flensburg.
2. Jeg har forsøgt at købe 5 magasiner fordelt over to butikker, da magasiner til riflen er ret sjældne, hvorfor jeg også har købt så mange, så jeg har lidt i reserve. Disse har jeg bedt begge butikker om at sende til Clauberg.
3. Jeg har søgt import tilladelse til riffel samt magasiner.

Er det mig der er galt på den? Jeg kan selvfølgelig dokumentere det hele.
Det er helt normalt at man betaler inden man får udleveret serienummere osv. både her i landet men så sandelig også i udlandet. Der er intet ulovligt i det. Det er sælgers garanti for at køber er seriøs. Og oftest udleveres der ikke serienummer, med mindre der som minimum er lagt et depositum. Så længe du ikke er i besiddelse har du dit på det rene.

Der skal laves export papir fra Tyskland, før du kan få udleveret dit våben. Før du kan få lavet export fra Tyskland, skal du have en gyldig import fra Danmark. så du kommer altså ikke i besiddelse før der er styr på de ting.. Og uden serienummer bliver det noget besværligt at ansøge om import til Danmark...

Med mindre import tilladelsen er lavet om siden oktober 2019. så behøver du mig bekendt ikke engang en våben tilladelse til det pågældende våben inden du modtager det. forudsat du er på dansk jord ved modtagelse, altså Du har fået det fragtet!

Min sidste import var dog på en SKV pistol! Men du kan jo se dine egne vilkår når du modtager import.
Min import fra oktober 2019 havde 3 vilkår, og de er som følger.

-Tilladelsen kan til enhver tid tilbagekaldes
- Våben og/eller ammunition må ikke anvendes FØR våbentilladelsen er udstedt.
- Tilladelsen skal straks tilbagesendes til politiet, hvis den ikke benyttes

Hvis du selv vil hente våbnet i Tyskland. Så skal du holde dig inden for tysk lov mht. besiddelse og transport. så der er det vel det sædvanlige med gyldig billed ID, Jagttegn, våbenpas osv.. Men det er kun så længe du befinder dig syd for grænsen. Når du krydser grænsen, så tager de danske regler over.

Så du beder bare din bankmand om at lave en overførsel. Alternativt ville jeg nok selv, se mig om efter en anden bank. Eller som minimum, en voksen rådgiver :biggrin:

Jeg har nu snakket med PAC, og de siger, at så længe våbene og magasinerne ikke er taget over grænsen, så er det ikke ulovligt. Mht. at købe magasiner inden man har våbentilladelsen, så var dette også i orden. Det samme med at overføre penge inden man har en tilladelse.

PAC sagde så også, at banken havde ageret indenfor deres ret ved at spørge ind til handlen. Det var hvidvask loven han henviste til.

Indtil videre en lykkelig slutning, så må vi se hvad Danske Bank siger. Skal jeg vente på deres undersøgelse, eller skal jeg ringe og fortælle om min snak med PAC?

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Indlæg af C-X » 10. feb 2022, 11:37

Jeg havde taget den med det samme, og så havde jeg i samme omgang indledt processen med at finde mig en anden bank. Danske Bank er vist kun god for ledelsen og aktionærerne.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 424 times
Been thanked: 133 times

Indlæg af The Mad Viking » 10. feb 2022, 11:44

Du ringer til dem med det samme.
Man må aldrig give banker og myndigheder lov til at forsøge at tænke selv.
Det kan de slet ikke finde ud af, og der kommer altid et dårligt resultat ud af det. :blink:
Og der sidder sandsynligvis en eller anden tumpe/stakkel i banken, som har fået opgaven og han vil være glad for at du har tænkt for ham, så han kan få afsluttet det her nemt.

Igen: Ikke lade dem finde på noget selv. :thumbup:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

C-X
Platin Member
Platin Member

Re: PAC udsteder pt ikke tilladelser

Indlæg af C-X » 10. feb 2022, 11:47

Luluselsker skrev:
9. feb 2022, 17:52
Hej forum
har idag som så mange andre dage haft en samtale med en af de flinke fruer hos PAC
og meldingen er at nye system har så mange fejl at de i nu 14 dage ikke fysisk har kunnet udstede en tilladelse hvorfor der må påregnes betydeligt længere ventetid....

hvad man så vil mene omkring det må ligge den enkelte til men dette er as of idag 9feb 2022 meldingen
Er der nogen, der kan oplyse, om DJF har reageret på sagen?
Evt. på deres sociale medier.

Deres skriv, pr. 4. Februar er sgu en tandløs omgang...

https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... ere-vaben/

Og mht. nummerering af våbendele, så skal jeg da have kigget min Ruger Precision Rimfire efter, nu den oprindeligt er imponeret til Tyskland. Ellers skal jeg jo pålægges udgifter til det pjat også... :evil:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Nfdk89
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Nfdk89 » 10. feb 2022, 12:50

Luluselsker skrev:
Hej forum
har idag som så mange andre dage haft en samtale med en af de flinke fruer hos PAC
og meldingen er at nye system har så mange fejl at de i nu 14 dage ikke fysisk har kunnet udstede en tilladelse hvorfor der må påregnes betydeligt længere ventetid....

hvad man så vil mene omkring det må ligge den enkelte til men dette er as of idag 9feb 2022 meldingen
Hvor er det godt at vi ikke betaler i dyre domme, for at de kan sidde derinde og pille sig selv i navlen... Jeg ansøgte for over en måned siden, jeg venter stadigvæk. Jeg har ligeledes også været i kontakt med PAC i telefonen, " ja du må væbne dig med tålmodighed". I mit tilfælde som jæger, der mangler jeg at DJF kommer på banen, og losser så hårdt til systemet at det genstartes og gentænkes. Hvorfor skal vi betale til et system som er knækket, jeg forstår det ikke. :mob: :mad: :???:
308win, 234win, 22lr, 12/70,

Nfdk89
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Nfdk89 » 10. feb 2022, 12:51

C-X skrev:
10. feb 2022, 11:47
Luluselsker skrev:
Hej forum

Og mht. nummerering af våbendele, så skal jeg da have kigget min Ruger Precision Rimfire efter, nu den oprindeligt er imponeret til Tyskland. Ellers skal jeg jo pålægges udgifter til det pjat også... :evil:
En udmeldning og ikke mindst en aktion fra DJF er ikke at forvente... De gør det de er bedst til, de leger struds...

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 10. feb 2022, 13:05

Nfdk89 skrev:
10. feb 2022, 12:51
C-X skrev:
Luluselsker skrev:
Hej forum

En udmeldning og ikke mindst en aktion fra DJF er ikke at forvente... De gør det de er bedst til, de leger struds...
Ikke fordi jeg har noget voldsomt stort behov for at tage Danmarks Jægerforbund i forsvar. Men, jeg tænker at det de gør lige nu er at indsamle information - og søger at danne sig et overblik over problemets karakter og omfang, så de kan adressere det så præcist og faktuelt som muligt.

Skal man "gå i flæsket" på en off. myndighed, så skal man have gjort sit hjemmearbejde grundigt - for er der bare én ting man påpeger er et problem, som viser sig ikke at være det, eller andet man på anden vis har misforstået, så kommer kommunikationen blot til at handle om det/de punkt(er), frem for de punkter som der er noget kød på. Det er en klassisk aflednings- og deflektionsmanøvre, som enhver med et arbejde som lugter bare lidt af politik er ekspert i.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Nfdk89
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Nfdk89 » 10. feb 2022, 17:05

Elbæk skrev:
10. feb 2022, 13:05
Nfdk89 skrev:
10. feb 2022, 12:51
C-X skrev:
Luluselsker skrev:
Hej forum

Ikke fordi jeg har noget voldsomt stort behov for at tage Danmarks Jægerforbund i forsvar. Men, jeg tænker at det de gør lige nu er at indsamle information - og søger at danne sig et overblik over problemets karakter og omfang, så de kan adressere det så præcist og faktuelt som muligt.

Skal man "gå i flæsket" på en off. myndighed, så skal man have gjort sit hjemmearbejde grundigt - for er der bare én ting man påpeger er et problem, som viser sig ikke at være det, eller andet man på anden vis har misforstået, så kommer kommunikationen blot til at handle om det/de punkt(er), frem for de punkter som der er noget kød på. Det er en klassisk aflednings- og deflektionsmanøvre, som enhver med et arbejde som lugter bare lidt af politik er ekspert i.
Point taken Elbæk, håber dog at hvis DJF skyder igen, så rammer de dem lige i røven. Når det offentlige moser i den, så skal det også påpeges, med den helt store finger 😉

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 3 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af Styer SSG » 10. feb 2022, 23:38

Nfdk89 skrev:
10. feb 2022, 17:05
Når det offentlige moser i den, så skal det også påpeges, med den helt store finger 😉
Har du nogen sinde hørt at det hjælper. :rolf: Det er jo en offentlig myndighed. De er da flintende lige glade med at du er sur og gal. :twisted:
Du kan da bare lade være med at købe våben. Faktisk ser de helst at du lader være. Og hvad værre er: De har har opbakning fra højeste
sted.
Og jeg har sagt det før: Hvis I har sat Jer bare lidt ind i, hvad DJ kæmper mod/arbejder med hos div. offentlige myndigheder, ville I ikke fatte
at de gider. Og når de så har udført damage control, og har reddet lidt af vores muligheder, får de bare utak og brok. :thumbdown:
DJ er altid i mindretal, når der skal forhandles, og da vi har en form for demokrati her i landet, skal der opbakning fra andre, for at få gennemført noget.
Det hjælper ikke at råbe og skrige og trampe i gulvet.
Med den nuværende politiske situation er jæger( alle jægere uanset hvilken forening de er medlem af) ikke samarbejdspartner.
Vi er modparten. Og det bliver vi ved med at være ind til, at støttepartierne synes at det er økologisk, klimavenligt og ikke mindst
en sport for de svageste i samfundet. :angry:
Og vi må jo nok erkender at jæger og skytter ikke høre til blandt samfundets svageste. :blink:

Ster ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 11. feb 2022, 07:08

Styer SSG skrev:
10. feb 2022, 23:38
Nfdk89 skrev:
Når det offentlige moser i den, så skal det også påpeges, med den helt store finger 😉
En masse klogt :numberone:
Ster ssg
Og sammen står vi stærkere, så det hjælper ikke, jægere melder sig ud af DJ, fordi de er mopsede over, våbenspørgsmål ikke kører lige efter deres hoveder.
Derimod bør de melde sig under fanerne og selv kæmpe for de ændringer, de ønsker gennemført.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 11. feb 2022, 07:09

Styer SSG skrev:
10. feb 2022, 23:38
Nfdk89 skrev:
Har du nogen sinde hørt at det hjælper. :rolf: Det er jo en offentlig myndighed. De er da flintende lige glade med at du er sur og gal. :twisted:
Du kan da bare lade være med at købe våben. Faktisk ser de helst at du lader være. Og hvad værre er: De har har opbakning fra højeste
sted.
Og jeg har sagt det før: Hvis I har sat Jer bare lidt ind i, hvad DJ kæmper mod/arbejder med hos div. offentlige myndigheder, ville I ikke fatte
at de gider. Og når de så har udført damage control, og har reddet lidt af vores muligheder, får de bare utak og brok. :thumbdown:
DJ er altid i mindretal, når der skal forhandles, og da vi har en form for demokrati her i landet, skal der opbakning fra andre, for at få gennemført noget.
Det hjælper ikke at råbe og skrige og trampe i gulvet.
Med den nuværende politiske situation er jæger( alle jægere uanset hvilken forening de er medlem af) ikke samarbejdspartner.
Vi er modparten. Og det bliver vi ved med at være ind til, at støttepartierne synes at det er økologisk, klimavenligt og ikke mindst
en sport for de svageste i samfundet. :angry:
Og vi må jo nok erkender at jæger og skytter ikke høre til blandt samfundets svageste. :blink:

Ster ssg
Ifølge hvad jeg kan se online så har DJ ca 90.000 medlemmer.
Det er mere end dobbelt så meget som socialdemokratiet der kun har 35.000, faktisk vil jeg tro at de har flere medlemmer end regeringspartierne til sammen.

Burde de så ikke være lidt mere synlige i debatten?
Hvis de drukner i bureaukrati og politisk modvilje så læg det da frem for medlemmerne.
Det er forhandlinger mellem en offentlig forening og demokratiets repræsentanter, hvad er der at skjule?

Disclaimer: Jeg er ikke selv jæger.

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Has thanked: 21 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af SuneHJ » 11. feb 2022, 08:50

Jeg har selv netop søgt en import tilladelse til en "barreled action" fra Pristine Actions i Canada. Inden jeg søgte talte jeg med PAC og jeg fik at vide at det selvfølgelig ville være en fordel hvis jeg fik serienumrene at vide på forhånd, men hvis jeg ikke kunne få det, skulle jeg selv slå dem i, eller få en anden til det. Det skal blot dokumenteres med foto når jeg søger om våbentilladelsen.
Nu er jeg heldig, at Pristine Actions er meget service minded, så jeg har fået oplyst serienummer på action på forhånd, og jeg bad dem slå serienummer i bolt og pibe efter mit ønske. De siger tilmed, at jeg ikke skal betale før jeg får import tilladelsen.

Det er dog ret træls at høre at PAC pt. slet ikke udsteder tilladelser :censored:

Man kan se et kort indslag fra Shot Show 2022 vedr. Pristine Actions her: https://www.youtube.com/watch?v=rERFYkazrOE&t=201s

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 747 times
Been thanked: 90 times

Indlæg af 100Radsbar » 11. feb 2022, 12:55

Superliga skrev:
8. feb 2022, 20:15
Tamamo skrev:
7. feb 2022, 22:19

Jeg har købt en Izhmash Saiga MK106. Må indrømme, at jeg ikke er så vild med polymer, så jeg skal have fundet noget træ at putte på den. :fun:
Den ser ud lige som den skal, træ gik af mode i 70'erne :twisted:
Ellers skal jeg nok hjælpe dig af med den når du får den hjem :biggrin:
Arh, en elegant blanding af træ og stål gør kan nu noget specielt. :blink:
Dragonov_SVD.jpg
@Tamamo
Jeg har Sydbank, og er ikke altid lige tilfreds med dem, men da jeg bestilte en kikkert til min SVD hos en Webshop i Rusland var der ikke bøvl med at de blokerede betalingen.

Med henblik på rod i PAC's nye system, så burde det være gratis, eller at de tilbagebetaler de 1085,- DKK som man er tvunget til at betale.
Humlen med prisstigningen var jo at de skulle kunne have kortere behandlingstider.

DJ/Skytteforeningerne m.m. "punke" Politiet/ministeren for at de ikke overholder deres del af aftalen.
7,62x54R Glory to the Mosin.

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Tamamo » 11. feb 2022, 13:17

100Radsbar skrev:
11. feb 2022, 12:55
Superliga skrev:
8. feb 2022, 20:15
Tamamo skrev:
7. feb 2022, 22:19

Jeg har købt en Izhmash Saiga MK106. Må indrømme, at jeg ikke er så vild med polymer, så jeg skal have fundet noget træ at putte på den. :fun:
Den ser ud lige som den skal, træ gik af mode i 70'erne :twisted:
Ellers skal jeg nok hjælpe dig af med den når du får den hjem :biggrin:
Arh, en elegant blanding af træ og stål gør kan nu noget specielt. :blink:
Dragonov_SVD.jpg

@Tamamo
Jeg har Sydbank, og er ikke altid lige tilfreds med dem, men da jeg bestilte en kikkert til min SVD hos en Webshop i Rusland var der ikke bøvl med at de blokerede betalingen.

Med henblik på rod i PAC's nye system, så burde det være gratis, eller at de tilbagebetaler de 1085,- DKK som man er tvunget til at betale.
Humlen med prisstigningen var jo at de skulle kunne have kortere behandlingstider.

DJ/Skytteforeningerne m.m. "punke" Politiet/ministeren for at de ikke overholder deres del af aftalen.
Det er en skønhed du har der. Jeg var også selv ved at overveje en Izhmash Tigr, dog tænkte jeg, at AK'en havde flere tilpasningsmuligheder. :giggle:

Jeg venter stadig på, at banken færdiggører deres undersøgelse. Jeg prøvede at ringe til dem i går, men efter 30 minutters ventetid fik jeg at vide, at undersøgelsen stadig var undervejs, og at jeg MULIGVIS ville få svar i dag. :mad:

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 79 times
Been thanked: 53 times

Indlæg af Werecat » 11. feb 2022, 17:50

Tamamo skrev:
11. feb 2022, 13:17
Jeg venter stadig på, at banken færdiggører deres undersøgelse. Jeg prøvede at ringe til dem i går, men efter 30 minutters ventetid fik jeg at vide, at undersøgelsen stadig var undervejs, og at jeg MULIGVIS ville få svar i dag. :mad:
Ja, du skal endelig ikke tro at det er dine penge eller at du har råderet over dem. Jeg kom over den "magiske" grænse på min konto og skulle til at betale banken penge for at have dem stående (altså udover deres gebyrer... :evil: ). Jeg hævede dkk 20.000 (nej, de ligger ikke og flyder i det lille hjem eller i våbenskabet, jeg(/vi) har en bankboks til nogle arvesmykker og en HDD med familiebilleder) og fik spørgsmålet "hvad formålet var". Banken er forpligtet til at spørge, på grund af hvidvaskningslovene, men ikke at intervenere med mindre de tror at jeg ikke er den jeg er.

Da jeg nu forventede spørgsmålet, og tidligere med glæde har givet et tilsvarende svar til forex, da jeg vekslede euro havde jeg svaret klart og det blev afleveret med det bedste forsøg på oprigtig skamløs ærlighed. Det er inspireret efter en eller anden herinde (jeg kan ikke huske hvem) og lyder "kvinder, sprut og helikopterture". Den midaldrende spar nord dame bag disken troede, ud fra hendes ansigtsudtryk, på det. :rolf:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Tamamo » 11. feb 2022, 18:24

Werecat skrev:
11. feb 2022, 17:50
Tamamo skrev:
11. feb 2022, 13:17
Ja, du skal endelig ikke tro at det er dine penge eller at du har råderet over dem. Jeg kom over den "magiske" grænse på min konto og skulle til at betale banken penge for at have dem stående (altså udover deres gebyrer... :evil: ). Jeg hævede dkk 20.000 (nej, de ligger ikke og flyder i det lille hjem eller i våbenskabet, jeg(/vi) har en bankboks til nogle arvesmykker og en HDD med familiebilleder) og fik spørgsmålet "hvad formålet var". Banken er forpligtet til at spørge, på grund af hvidvaskningslovene, men ikke at intervenere med mindre de tror at jeg ikke er den jeg er.

Da jeg nu forventede spørgsmålet, og tidligere med glæde har givet et tilsvarende svar til forex, da jeg vekslede euro havde jeg svaret klart og det blev afleveret med det bedste forsøg på oprigtig skamløs ærlighed. Det er inspireret efter en eller anden herinde (jeg kan ikke huske hvem) og lyder "kvinder, sprut og helikopterture". Den midaldrende spar nord dame bag disken troede, ud fra hendes ansigtsudtryk, på det. :rolf:
Jeg tror nu også, at den erfaring jeg får med fra dette spild af min tid, må være, at man ikke skal være ærlig overfor banken når de spørger. Jeg venter stadig på deres opkald, så det er bare hyggeligt, nu kan jeg så vente til på mandag... Helt ærlig, det tog 10 minutter for mig at ringe til PAC og spørge om det var lovligt.

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 11. feb 2022, 19:14

Hvor lang tid tager det dig, at åbne en konto i en anden bank?
Det er forretninger, så shop rundt.

Lokale sparekasser giver som regel den bedste service, men kan måske til gengæld ikke køre med lige så lave renter, på store lån.

Jeg var flegnet skråt, hvis min bank udsatte mig for sådan noget nonsens.

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

SKV behandlingstid 13-15 uger

Indlæg af Ølgaard » 12. feb 2022, 14:34

Jeg sad og talte med et par formænd på banen, vi kom ind på SKV behandlingstid, og den skulle efter sigende være på ca.13-16 uger nu.

Men sjovt nok var der undtagelser, mine drenge fik en 22 igennem på 8 og 9 uger, min tog så 12 uger, og en Otterup 6,5x55 tog 10 uger, og de var sendt samtidig.

Formændene kunne fortælle noget lignende 5-10 ansøgninger sendt samtidig men mange forskellige tider, men hvorfor den lange behandlingstid, er der nyt udstyr på vej til sagsbehandlerne så det tager længere tid inden de finder ud af det, tænker ikke covid, det er vist ikke aktuelt PT. i Vingsted fik jeg at vide da jeg talte med dem sidste uge ??

:razz: :razz:

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 84 times
Been thanked: 25 times

Re: SKV behandlingstid 13-15 uger

Indlæg af Scooterskytten » 12. feb 2022, 15:43

Jeg har indtil nu ventet 6 uger.
Michael