Mange tak for svaret, både til dig og de andre.Martin G skrev: ↑9. feb 2022, 23:13Det er helt normalt at man betaler inden man får udleveret serienummere osv. både her i landet men så sandelig også i udlandet. Der er intet ulovligt i det. Det er sælgers garanti for at køber er seriøs. Og oftest udleveres der ikke serienummer, med mindre der som minimum er lagt et depositum. Så længe du ikke er i besiddelse har du dit på det rene.Tamamo skrev: ↑9. feb 2022, 15:34Jeg står lidt i et problem med hensyn til de magasiner. Jeg har bestilt dem til at blive sendt til Clauberg i Flensburg, sådan at de kan afhentes samtidig med riflen. Dog har jeg lige snakket med Danske Bank, der har blokeret overførslerne, og de fik det nærmest til at lyde som om, at jeg var ved at skulle begå terror fordi jeg har bestilt riffel og magasiner før jeg egentlig havde tilladelse, selvom jeg har forklaret, at jeg har ansøgt om import tilladelse. Manden i røret mente, at jeg skulle have tilladelserne før jeg købte. Jeg vil bare lige være 100% sikker i min sag. Det jeg har gjort er følgende:
1. Jeg har købt en riffel og fået sælger til at sende den til Clauberg i Flensburg.
2. Jeg har forsøgt at købe 5 magasiner fordelt over to butikker, da magasiner til riflen er ret sjældne, hvorfor jeg også har købt så mange, så jeg har lidt i reserve. Disse har jeg bedt begge butikker om at sende til Clauberg.
3. Jeg har søgt import tilladelse til riffel samt magasiner.
Er det mig der er galt på den? Jeg kan selvfølgelig dokumentere det hele.
Der skal laves export papir fra Tyskland, før du kan få udleveret dit våben. Før du kan få lavet export fra Tyskland, skal du have en gyldig import fra Danmark. så du kommer altså ikke i besiddelse før der er styr på de ting.. Og uden serienummer bliver det noget besværligt at ansøge om import til Danmark...
Med mindre import tilladelsen er lavet om siden oktober 2019. så behøver du mig bekendt ikke engang en våben tilladelse til det pågældende våben inden du modtager det. forudsat du er på dansk jord ved modtagelse, altså Du har fået det fragtet!
Min sidste import var dog på en SKV pistol! Men du kan jo se dine egne vilkår når du modtager import.
Min import fra oktober 2019 havde 3 vilkår, og de er som følger.
-Tilladelsen kan til enhver tid tilbagekaldes
- Våben og/eller ammunition må ikke anvendes FØR våbentilladelsen er udstedt.
- Tilladelsen skal straks tilbagesendes til politiet, hvis den ikke benyttes
Hvis du selv vil hente våbnet i Tyskland. Så skal du holde dig inden for tysk lov mht. besiddelse og transport. så der er det vel det sædvanlige med gyldig billed ID, Jagttegn, våbenpas osv.. Men det er kun så længe du befinder dig syd for grænsen. Når du krydser grænsen, så tager de danske regler over.
Så du beder bare din bankmand om at lave en overførsel. Alternativt ville jeg nok selv, se mig om efter en anden bank. Eller som minimum, en voksen rådgiver![]()

Det har virkelig ødelagt min dag at få sådan en melding fra bankmanden, men jeg er glad for, at mange støtter min position. Jeg har brugt hele aftenen på at kigge våbenloven i gennem, og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der siger hvornår pengene skal overføres eller at jeg ikke må bestille magasiner før jeg har tilladelsen til våbnet, såfremt jeg ikke har adgang til disse indtil tilladelsen kommer. Jeg ringer til PAC i morgen og får deres mening, så må jeg se om jeg har gjort mit hjemmearbejde godt nok.
Med hensyn til transport har jeg snakket med Brande Kurerservice, og de siger også, at de bare skal bruge import papirer, så det må jeg gå ud fra.
Jeg må indrømme, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med banken. Jeg har lidt på fornemmelsen, at alle banker ville have gjort det samme, dog ikke så dramatisk. Nøj, hvor var det telefonopkald noget øv.