ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 133 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
Jeg kører på 12. uge nu. (SKV i Brøndby)
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
om få dage (tre) er der gået 6 måneder med at få tilladelse, til en jagtriffel! en revolverkarabin i 357/38. utroligt. har masser af andre rifler til jagt. har SKV våben der er søgt senere. som er gået igennem.
- Martin G
- Silver Member
- Interesser: IPSC & Steel Challenge
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 19 times
Samme her på en .40S&W… dog kun på 8 uger.
Min ligger ved PAC ifølge portalen
“Der var et egern!”
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Har du ikke fået at vide hvorfor? Det er ret vigtigt for os andre, som kigger på noget custom VXR i .460S&W…
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
Jeg fik forskellige svar, de gange jeg spurgte, de lå hos PAC, opdatering af deres system, der var mange ansøgninger, de er på vej med pest nord, (det kunne tage op til 14 dage)

-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
det er jo et jagtvåben. ikke SKV. har ikke rigtigt fået en forklaring. andet end ansøgning ligger i en stak... som de ikke er nået til endnu. hvorfor eller hvordan den er havnet der... kan jeg ikke få svar på! tænker problemet er at de ikke kender eller forstår våben "typen".
- Martin G
- Silver Member
“Der var et egern!”
- The Mad Viking
- This member is
Yep, SKV2.
En .32-pistol.
Nærmere betegnet en SIG-Hämmerli P240.

- Martin G
- Silver Member
The Mad Viking skrev: ↑14. feb 2022, 12:56Yep, SKV2.
En .32-pistol.
Nærmere betegnet en SIG-Hämmerli P240.![]()
Fine sager. Men vildt den er på 12 uger!
Jeg har ik høje forventninger til min .40 er færdigbehandlet i den kommende tid så

Så kan jeg jo passende starte med at lægge til side til den næste

“Der var et egern!”
- WRanG
- Bronze Member
- Interesser: Krybdyr, våben,
- Geografisk sted: 7800 skive
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Nu må du ikke hænge mig op på det, men var det ikke dem der var en masse bøvl med tilladelser til, fordi der var nogen der mente de er for lette at konvertere til pistoler ? måske tilladelsen er syltet med viljeLQS skrev: ↑13. feb 2022, 11:32det er jo et jagtvåben. ikke SKV. har ikke rigtigt fået en forklaring. andet end ansøgning ligger i en stak... som de ikke er nået til endnu. hvorfor eller hvordan den er havnet der... kan jeg ikke få svar på! tænker problemet er at de ikke kender eller forstår våben "typen".
- History is written by the victors -
- The Mad Viking
- This member is
Ja, jeg var også hurtig til at nappe den.Martin G skrev: ↑14. feb 2022, 13:12The Mad Viking skrev: ↑14. feb 2022, 12:56Yep, SKV2.
En .32-pistol.
Nærmere betegnet en SIG-Hämmerli P240.![]()
Fine sager. Men vildt den er på 12 uger!
Jeg har ik høje forventninger til min .40 er færdigbehandlet i den kommende tid så![]()
Så kan jeg jo passende starte med at lægge til side til den næste![]()

Men det er længe, ja.
Jeg har måske i mellemtiden nået at købe en SKS-45 riffel, selv om “Vi” har en husregel om, at man skal vente til man har fået et våben ind af døren, inden man køber det næste…

Men så skal man jo ikke lade folk være i Corona-isolation, et eller andet skal man jo lave (Købe).
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 105 times
Jo jo men der er det vigtigt at huske på, at det er en regel der er lavet inden Corona...der er jo mange andre ting der også er sat ud af kraft og/eller ændret på imens det har huseretThe Mad Viking skrev: ↑14. feb 2022, 14:04Jeg har måske i mellemtiden nået at købe en SKS-45 riffel, selv om “Vi” har en husregel om, at man skal vente til man har fået et våben ind af døren, inden man køber det næste…![]()
Men så skal man jo ikke lade folk være i Corona-isolation, et eller andet skal man jo lave (Købe).

- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Problemet, som jeg forstå det, med revolverkarabiner er at loven (og relevante cirkulærer) ikke har taget højde for at de eksisterer. Der er flere spørgsmål som man åbenbart skal have afklaret, såsom:WRanG skrev: ↑14. feb 2022, 13:47Nu må du ikke hænge mig op på det, men var det ikke dem der var en masse bøvl med tilladelser til, fordi der var nogen der mente de er for lette at konvertere til pistoler ? måske tilladelsen er syltet med viljeLQS skrev: ↑13. feb 2022, 11:32det er jo et jagtvåben. ikke SKV. har ikke rigtigt fået en forklaring. andet end ansøgning ligger i en stak... som de ikke er nået til endnu. hvorfor eller hvordan den er havnet der... kan jeg ikke få svar på! tænker problemet er at de ikke kender eller forstår våben "typen".
Er en revolverkarabin en riffel eller et kort våben med en kolbe monteret? Betyder det i den forbindelse noget om man i det hele taget kán afmontere kolben og montere et pistolskæfte eller ej? Betyder det noget om der er tale om et våben som er "født" som en revolverkarabin eller om der er tale om en revolver konverteret til revolverkarabin efter våbnet har forladt fabrikken?
og:
Er en revolverkarabin at regne som værende et repeterriffel eller en halvautomatisk riffel iht. reglerne for jagtvåben? Iht. praksis for SKV våben tæller revolvere som repetervåben uanset om de er single action el. single action/double action, men iht. hvordan reglerne for jagtvåben er formuleret, falder en single action/double action revolverkarabin ikke nødvendigvis ind under definitionen for en repeterriffel, da man kan affyre flere på hinanden følgende skud uden at påvirke andet end våbnets aftrækker. Skal revolverkarabin således have et antal af sine kamre plomberet (eller konverteres til single action) for at kunne anvendes til jagt i Danmark?
og endeligt skal vi overveje:
Er vi super interesserede i at åbne op for at der pilles ved den gældende tolkning af hvad en revolver/revolverkarabin er? Hvilke potentielle fordele er der ved at rejse det spørgsmål - frem for hvilke potentielle ulemper det kan medføre? Hvor mange vil det potentielt gavne - og hvor mange vil det potentielt være til ulempe for? Jeg tænker ikke mindst på de som har revolverkarabiner på SKV tilladelse til sortkrudtskydning, de er nok den største interessegruppe inden for revolverkarabiner i Danmark - og jeg forestiller mig ikke at de er interesserede i at risikere at blive skyllet ud med badevandet, fordi nogle få jægere søger at få igennem at de kan registrere revolverkarabiner til jagt. Jeg vil vove den påstand at chancen for at få en revolverkarabin godkendt til jagt inden for gældende regler/tolkning af gældende regler er meget lille, forsvindende lille. Til gengæld kan spørgsmålet meget vel afføde at man i systemet "får øje på" at en gruppe sortkrudtsskytter har revolverkarabiner på SKV. Det har de hidtil kunnet uden problemer, men det er langt fra sikkert at det fortsætter, hvis man i systemet bliver tvunget til at tage aktiv stilling til hvad en revolverkarabin er og ikke er. Men, kan man retteligt spørge, bliver det potentielt overhovedet et problem, da de revolverkarabiner, som er registreret til sortkrudtskydning, generelt er single action? Måske ikke, jeg ved det ikke, men jeg er heller ikke sikker på at jeg har travlt med at finde ud af det.
og den potentielt helt grimme:
Hvor står skytter med single action/double action revolvere på SKV tilladelser, hvis systemet kommer frem til at single action/double action revolverkarabiner tæller som halvautomatiske våben iht. jagt? Vil det have nogen konsekvens overhovedet for SKV våben? Vil det betyde en generel skelnen mellem single action og single action/double action revolvere også iht. SKV? Jeg ved det ikke, men jeg finder det nok trods alt mindre sandsynligt (men langt fra utænkeligt). Heller ikke her er jeg dog sikker på, at jeg har travlt med at finde ud af det.
Jeg er med på at det under tidligere gældende lov/fortolkning har været muligt at registrere revolverkarabiner til jagt. Men, jeg har svært ved at se andet end at det løb ér kørt. Det ville oprigtigt glæde mig at tage fejl. Men, jeg er nødt til at mane til en vis forsigtighed og en hel masse omtanke og rettidig omhu, hvis man har tænkt sig at presse spørgsmålet, for jeg anser chancen for succes for at være markant mindre end risikoen for at ødelægge noget for andre.
Synes jeg at det er pisse ærgerligt at jeg oplever at det er nødvendigt at tænke som ovenfor skitseret? Ja! Synes jeg selv at jeg lige her er røvkedelig og borderline reaktionær? Også ja. Det står jeg på mål for.
EDIT: Rettet for fejlinformation.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
En revolver betragtes som repetér våben i SKV-systemet.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Der er allerede tidligere solgt revolverkarabiner på riffeltilladelser, så jeg forstår ikke de gør så stort et nummer ud af det.
Kolben skal selvfølgelig være en fast del af rammen, og ikke noget man bare af- og påmontere.
En DA revolver kan da blive at regne som et halvauto våben?
Kolben skal selvfølgelig være en fast del af rammen, og ikke noget man bare af- og påmontere.
En DA revolver kan da blive at regne som et halvauto våben?

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Elbæk
- Platin Member
Alle mine revolvere er registreret som enkeltladere. I alle de foreninger jeg har skudt i, har man søgt revolvere som værende enkeltladere. Men, at man "plejer" noget, gør det naturligvis i sig selv ikke korrekt. Jeg har dog aldrig oplevet SKV stejle over en revolver ansøgt som værende en enkeltlader.
Jeg ved at den har været oppe og vende herinde før, uden at man kom til nogen endegyldig konklusion (måske udover at det i praksis ikke betyder noget iht. SKV?). Men, jeg er altid åben for ny info. og/eller villig til at blive rettet hvis jeg tager fejl.
Uanset, så er det inkonsekvent for mit argument i dette tilfælde. Jeg har rettet mit indlæg, så jeg ikke spreder misinformation.
De revolverkarabiner som ér registeret til jagt er registreret iht. tidl. gældende lov og praksis, jeg vil umiddelbart forudse at de ikke kan fornys når tilladelserne udløber. Der er flere som har AR-15 i 5.56 på tilladelse givet efter tidl. gældende lov og praksis, det betyder hverken at de kan få deres tilladelser fornyet eller at andre kan opnå tilladelse til samme i dag.Ras.Killing skrev: ↑14. feb 2022, 16:56Der er allerede tidligere solgt revolverkarabiner på riffeltilladelser, så jeg forstår ikke de gør så stort et nummer ud af det.
En DA revolver kan da blive at regne som et halvauto våben?![]()
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
SKV og PAC mener der skal hak i repetér, jeg skrev for længe siden og spurgte. Men du har ret i det ikke ændre på noget i dit argument.Elbæk skrev: ↑14. feb 2022, 17:06Alle mine revolvere er registreret som enkeltladere. I alle de foreninger jeg har skudt i, har man søgt revolvere som værende enkeltladere. Men, at man "plejer" noget, gør det naturligvis i sig selv ikke korrekt. Jeg har dog aldrig oplevet SKV stejle over en revolver ansøgt som værende en enkeltlader.
Jeg ved at den har været oppe og vende herinde før, uden at man kom til nogen endegyldig konklusion (måske udover at det i praksis ikke betyder noget iht. SKV?). Men, jeg er altid åben for ny info. og/eller villig til at blive rettet hvis jeg tager fejl.
Uanset, så er det inkonsekvent for mit argument i dette tilfælde. Jeg har rettet mit indlæg, så jeg ikke spreder misinformation.
...
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Elbæk
- Platin Member
Så lærte jeg noget nyt i dagBofhenator skrev: ↑14. feb 2022, 17:25SKV og PAC mener der skal hak i repetér, jeg skrev for længe siden og spurgte. Men du har ret i det ikke ændre på noget i dit argument.Elbæk skrev: ↑14. feb 2022, 17:06Alle mine revolvere er registreret som enkeltladere. I alle de foreninger jeg har skudt i, har man søgt revolvere som værende enkeltladere. Men, at man "plejer" noget, gør det naturligvis i sig selv ikke korrekt. Jeg har dog aldrig oplevet SKV stejle over en revolver ansøgt som værende en enkeltlader.
...

Så bliver der søgt som repeter fremover. Det giver reelt også mere mening.
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- The Mad Viking
- This member is
Ja, men vi kan ikke få det hele, desværre.

Det ville være dejligt med en undtagelse for historiske våben, men det har nok lange udsigter.
- Elbæk
- Platin Member
Det starter med at man samler en gruppe af ligesindede, tager det op i Unions regi og får defineret nogle klasser for historiske halvautomatiske rifler, herefter er næste skridt at få politiet med på ideen. Man kunne evt. alliere sig med de kræfter inden for IPSC som arbejder med lignende ønsker - og gøre fælles front.The Mad Viking skrev: ↑14. feb 2022, 17:31Ja, men vi kan ikke få det hele, desværre.![]()
Det ville være dejligt med en undtagelse for historiske våben, men det har nok lange udsigter.
Jeg ved ikke om det er en tabt sag. Men, det er - som jeg ser det - "gratis" at gøre forsøget. For der er ikke rigtig det store man kan komme til at ødelægge. Jeg tænker dog at ideen om at tage fat i IPSC folkene, er en god måde at sikre på at man ikke uforvarende kommer til at skubbe til noget de er ved at opbygge.
- Martin G
- Silver Member
Sjovt nok har "vi" samme regel her i husetThe Mad Viking skrev: ↑14. feb 2022, 14:04Ja, jeg var også hurtig til at nappe den.![]()
Men det er længe, ja.
Jeg har måske i mellemtiden nået at købe en SKS-45 riffel, selv om “Vi” har en husregel om, at man skal vente til man har fået et våben ind af døren, inden man køber det næste…![]()

“Der var et egern!”
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Jeg kan ikke se hvilken forskel det vil gøre ift. registrering i SKV. Pistoler og revolvere behandles i forvejen så godt som ens.Elbæk skrev: ↑14. feb 2022, 16:06Hvor står skytter med single action/double action revolvere på SKV tilladelser, hvis systemet kommer frem til at single action/double action revolverkarabiner tæller som halvautomatiske våben iht. jagt? Vil det have nogen konsekvens overhovedet for SKV våben? Vil det betyde en generel skelnen mellem single action og single action/double action revolvere også iht. SKV? Jeg ved det ikke, men jeg finder det nok trods alt mindre sandsynligt (men langt fra utænkeligt). Heller ikke her er jeg dog sikker på, at jeg har travlt med at finde ud af det.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory