Det er også det indtryk jeg har fået.Fast Fumble skrev: ↑18. feb 2022, 09:54Ras.Killing skrev: ↑17. feb 2022, 22:52De fleste IPSC skydninger og terrænstævner foregår på godkendte baner, og enkelte i et midlertidigt godkendt område.Styer SSG skrev: ↑17. feb 2022, 22:47Nu har jeg ikke nærlæst bekendtgørelsen, men er der ikke noget med at det kun er til jagtbrug, det skal være blyfri?Fast Fumble skrev: ↑17. feb 2022, 22:38Tjah, jeg er sportsskytte - med pistol.Styer SSG skrev: ↑17. feb 2022, 22:21At der så er nogle af Jer med en eller anden super high tech eller old school kaliber, der bliver ramt, er bare livet i et demkrati![]()
Og tro mig, jeg ved godt, hvordan det føles:
Jeg har været landmand.
Jeg har kørt motocross
Jeg er jæger.
Så jeg ved godt, hvordan det er, når andre bestemmer over dine penge og interesser![]()
Jeg har aldrig skudt med andet end bly. Jeg forventer min sport bliver kraftigt decimeret, når det her træder i kraft, for det bliver dyrt med dyrt på at skyde 10.000 skud årligt med blyfri projektiler. Dermed forsvinder udendørs disciplinerne nok, og det er dem jeg dyrker (IPSC, Steel Challenge og Terrænpistol). Og så dropper jeg skydning. Det kan godt være det bare er sådan at leve i et demokrati.
Er IPSC, Steel Challenge og Terrænpisto ude i skiftende terræn eller på en fast anlagt bane?
Det seneste seminar jeg deltog i, malede nu et helt andet billede: Ingen undtagelser for faste skydebaner, og ingen undtagelse for 22LR.
Og sportsskytte organisationerne troede ikke på det kunne forhandles, men mente det mest var implementeringsfristen på EU-direktivet der kunne forhandles (for den var usædvanligt kort).
Jeg håber da helt vildt det bliver anderledes, for ellers tror jeg en god del af sportsskydningen i Danmark dør en hurtig død - især de discipliner jeg dyrker.
Det lyder ikke som om at de har tænkt sig at gøre nogle undtagelser på længere sigt.