Der er indsendt en SKV3 ansøgning, men som vi alle ved, så er der lange udsigter til at den kommer.
Som jeg læser nedenstående, så kan jeg godt underskrive transporttilladelser, der bliver ikke nævnt andet end "bestyrelsesmedlem" nogen steder i "Bekendtgørelse om våben og ammunition mv." (link)
Kigger man på SKV3 blanketten dog(link), så står der noget om transporttilladelse.§ 14. Et bestyrelsesmedlem for en skytteforening under DGI, Dansk Skytte Union og Dansk Firmaidrætsforbund kan tillade, at medlemmer af foreningen til brug ved nærmere angivne skydekonkurrencer og øvelsesskydninger transporterer:
1) våben og ammunition tilhørende skytteforeningen,
2) våben og ammunition tilhørende skytteforeningens medlemmer,
3) våben og ammunition tilhørende andre skytteforeninger under samme hovedorganisation, og
4) våben og ammunition tilhørende medlemmer af andre skytteforeninger under samme hovedorganisation.
Stk. 2. En tilladelse efter stk. 1 kan kun gives, hvis bestyrelsesmedlemmet og medlemmet af foreningen er godkendt hertil af politiet, jf. § 48, eller har våbenpåtegning. Tilladelsen udstedes på en særlig blanket til det pågældende medlem personligt. Udstedelsesdato, udløbsdato og formål skal fremgå af tilladelsen. Tilladelsen skal medbringes under transport af våbnene.
Hvad går den del ud på? Kan jeg underskrive tilladelserne eller ej?