Jeg har søgt i december, og min er ikke gået igennem endnu.Ras.Killing skrev: ↑19. jun 2022, 20:34Jeg kender til SKV våben der er ansøgt i december, som heller ikke er kommet igennem endnu. Til gengæld er min egen fra 21 januar gået igennem.Mapzter skrev: ↑19. jun 2022, 13:41Så de er nu kommet til at behandle ansøgninger fra omkring 3 dage efter at de indførte det nye system. Det er godt nok frustrerende. Jeg har selv en SKV i køen, indsendt 11/2, som jeg godt kunne ha' sendt ind inden 18/1, hvis jeg havde taget mig lidt sammen. Det fortryder jeg godt nok bitterligt at jeg ikke gjorde, lige nu![]()
Bare for at understrege, at datoen ikke er så afgørende…
ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
-
- Gold Member
- Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 25 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 133 times
Den stikker jeg.Scooterskytten skrev: ↑19. jun 2022, 20:36Jeg har søgt i december, og min er ikke gået igennem endnu.Ras.Killing skrev: ↑19. jun 2022, 20:34Jeg kender til SKV våben der er ansøgt i december, som heller ikke er kommet igennem endnu. Til gengæld er min egen fra 21 januar gået igennem.Mapzter skrev: ↑19. jun 2022, 13:41Så de er nu kommet til at behandle ansøgninger fra omkring 3 dage efter at de indførte det nye system. Det er godt nok frustrerende. Jeg har selv en SKV i køen, indsendt 11/2, som jeg godt kunne ha' sendt ind inden 18/1, hvis jeg havde taget mig lidt sammen. Det fortryder jeg godt nok bitterligt at jeg ikke gjorde, lige nu![]()
Bare for at understrege, at datoen ikke er så afgørende…

November...

Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
The 10th man usually prefers the other 9...
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Så blev et par SKV4 færdigbehandlet. 105 dage, 69 arbejdsdage.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Gold Member
- Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 8 times
kan man ringe og "rykke" eller giver det bare bagslag? Har én SKV2 liggende fra 6 februar
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Det gør hverken fra eller til. Men man kunne argumentere for det er spild af deres tid, tid som kan bruges på sagsbehandling.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Gold Member
Hmmm ja, hvis de da endelig beslutter at behandle en sag, vil det da være en skam at forstyrre dem... 

- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
Sjovt nok har vi lige fået 2 fra d.12 februar, måske er din i posten

-
- Silver Member
- Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 20 times
Vi har modtaget 2 SKV4 i fredags der blev sendt ind slut marts, de er stemplet 30. marts og 27. maj fra PACs side.
-
- Gold Member
Formanden har lige sagt den stadig er hos PAC

- Usthomsen
- Silver Member
- Interesser: Jagt, klatring, mc sport
- Geografisk sted: Næstved
- Been thanked: 3 times
PAC er fulde af L……. Jeg har lige spurgt ind til en SKV 2 da min import tilladelse udløber her slut juni. Tysk export tilladelse er udfærdiget, men aner ikke om den er gyldig hvis min import tilladelse udløber inden afhentning. De svarer ganske frækt tilbage at jeg skal bede min formand kontakte SKV, hvis jeg skal vide noget. Importtilladelse har intet med SKV at gøre, men en sag mellem PAC og mig. Ansøgte SKV2 i januar mdr.
Lanber 2087 hunter Lux 12/76
Gamo Big cat 1250 5,5mm
Gamo Big cat 1250 5,5mm
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 278 times
Jagtriffel (en fuldskæftet vixen) søgt 7. marts, tilladelse modtaget 22. juni.
HR
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
SKV2 fornyelse ansøgt 11/2, færdigbehandlet 23/6, 88 arbejdsdage, så venter vi bare på Postnord.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistol og flugtskydning
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Jagtriffel 22'er søgt d. 15.03 modtaget d. 29.06, så noget der ligner 106 dage.
Så venter jeg bare på de øvrige tilladelser fra dem jeg har liggende, b.la. en SKV2 fra d. 16.03 men her er de nok ikke så hurtige, hvis man altså kan kalde 106 dage hurtig
Så venter jeg bare på de øvrige tilladelser fra dem jeg har liggende, b.la. en SKV2 fra d. 16.03 men her er de nok ikke så hurtige, hvis man altså kan kalde 106 dage hurtig

-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 278 times
Det er næsten præcis samme behandlingstid som min fra ugen før. Det ser altså ud til at de p.t. behandler tilladelser til jagtrifler fra ca midt i marts og at de der har søgt i anden halvdel af marts kan begynde at glæde sig til en tilladelse lige omkring bukkejagtens lukketid. Med mindre der er nogen der skal have sommerferie....
suk, og suk.
/HR
suk, og suk.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
-
- Bronze Member
- Interesser: Alt der kan skyde
- Geografisk sted: Hovedstadsområdet
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 2 times
Våbenpas MED vekselpibe systemet i, ansøgt omkring 20 april, modtaget i denne uge, så lidt over to måneders ventetid.
-
- Bronze Member
- Interesser: Finpistol
- Geografisk sted: Jylland
Den 31/5 lød meldingen:
Nu lyder det til at det bliver skubbet et halvt års tid længere:
https://www.dgi.dk/skydning/skydning/ar ... illadelserRigspolitiet kunne fortælle, at de følger tidsplanen, som er, at der arbejdes på levering af et funktionsdygtig it-program med udgangen af juni måned.
Nu lyder det til at det bliver skubbet et halvt års tid længere:
https://www.facebook.com/SkydesportDanm ... XL4vZD4K2lPå mødet blev det oplyst, at det nye IT system i PAC ikke vil være 100% klar den 1/7 – 22. Forhåbningen er, at det bliver bedre end nu, men det er samtidig forventningen, at det ikke fungerer optimalt før årsskiftet. Herefter kommer så opgaven med at komme igennem ansøgningsbunken.
- Depecheyawl
- Gold Member
- Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 84 times
Aaarh CRAP! Hvor er jeg træt af deres lortKallax skrev: ↑1. jul 2022, 16:27Den 31/5 lød meldingen:https://www.dgi.dk/skydning/skydning/ar ... illadelserRigspolitiet kunne fortælle, at de følger tidsplanen, som er, at der arbejdes på levering af et funktionsdygtig it-program med udgangen af juni måned.
Nu lyder det til at det bliver skubbet et halvt års tid længere:https://www.facebook.com/SkydesportDanm ... XL4vZD4K2lPå mødet blev det oplyst, at det nye IT system i PAC ikke vil være 100% klar den 1/7 – 22. Forhåbningen er, at det bliver bedre end nu, men det er samtidig forventningen, at det ikke fungerer optimalt før årsskiftet. Herefter kommer så opgaven med at komme igennem ansøgningsbunken.

Og tak for at poste en Update…trods alt

-
- Silver Member
- Interesser: Skiveskydning og langdistance
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 44 times
Ansøgte om riffeltilladelse igår (Tikka T3X UPR 6,5 creedmoor)
Så må vi se hvor længe der går, håber på et par måneder nu hvor vi er forbi 1. Juli
Så må vi se hvor længe der går, håber på et par måneder nu hvor vi er forbi 1. Juli

O/U 12/76
Tikka T1X .22lr - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Tikka T3X UPR 6,5 Creedmoor - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Inland 1944-6 M1 US .30 Carbine
Lee Enfield 1944 No4.mk1 .303 british
Ruger Sfar .308win - VisionKing 1,25-5x26
Tikka T1X .22lr - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Tikka T3X UPR 6,5 Creedmoor - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Inland 1944-6 M1 US .30 Carbine
Lee Enfield 1944 No4.mk1 .303 british
Ruger Sfar .308win - VisionKing 1,25-5x26
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Det er vist på tide at der bliver sat en eller form for ekstern opsyn på det projekt.Kallax skrev: ↑1. jul 2022, 16:27Den 31/5 lød meldingen:https://www.dgi.dk/skydning/skydning/ar ... illadelserRigspolitiet kunne fortælle, at de følger tidsplanen, som er, at der arbejdes på levering af et funktionsdygtig it-program med udgangen af juni måned.
Nu lyder det til at det bliver skubbet et halvt års tid længere:https://www.facebook.com/SkydesportDanm ... XL4vZD4K2lPå mødet blev det oplyst, at det nye IT system i PAC ikke vil være 100% klar den 1/7 – 22. Forhåbningen er, at det bliver bedre end nu, men det er samtidig forventningen, at det ikke fungerer optimalt før årsskiftet. Herefter kommer så opgaven med at komme igennem ansøgningsbunken.
En månede før den allerede udskudte deadline melder man at man forventer at man er klar til tiden, og derefter må man alligevel efterfølgende udskyde det er halvt år mere.
Så er der altså noget galt, og de nye løfter virker tvivlsomme.
-
- Bronze Member
- Interesser: Finpistol
Er der mon nogen der ved, hvem der er hyret til at bygge pågældende IT system?
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Ja, NetCompany. Og de har en større mængde fejlslagne projekter bag sig. Men her har de fået hjælp af en inkompetent Justitsminister, som (ser det ud til) bevidst satte systemet i drift et halvt år før det var færdigt, for at undgå dagbøder fra EU grundet for sen implementering af EU våbendirektivet.
En del af EU våbendirektivet er nemlig at der skal serienummer mærkning på mange flere dele end tidligere, og disse skal registreres i IT systemet, noget det gamle system naturligt nok ikke kunne klare.
Kunne Justitsministeren ikke bare have bestilt systemet i tide? Joh, men han var Socialdemokrat, og de er jo ikke kendt for at være specielt hurtige...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Newbie
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 1 time
Salonriffel (jagt) søgt 17/3, modtaget idag 5/7. 

- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 90 times
Ja man må da håbe at de forlænger fristen for dem der har en fornyelse hængende i systemet, ellers står de da godt nok med et problem den 1/9-2022.ReneKJ skrev: ↑2. jul 2022, 10:33Det er vist på tide at der bliver sat en eller form for ekstern opsyn på det projekt.Kallax skrev: ↑1. jul 2022, 16:27Den 31/5 lød meldingen:https://www.dgi.dk/skydning/skydning/ar ... illadelserRigspolitiet kunne fortælle, at de følger tidsplanen, som er, at der arbejdes på levering af et funktionsdygtig it-program med udgangen af juni måned.
En månede før den allerede udskudte deadline melder man at man forventer at man er klar til tiden, og derefter må man alligevel efterfølgende udskyde det er halvt år mere.
Så er der altså noget galt, og de nye løfter virker tvivlsomme.
Hvor er der ikke nogen der sparker nogen i bagdelen og uddeler dagsbøder til firmaet indtil de får systemet op at køre, og så sletter dem fra leverandørlisten i fremtiden.
7,62x54R Glory to the Mosin.
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Jeg synes sgu' de allerede har et problem i dag, når tilladelserne udløber, selv om fornyelse er søgt rettidigt, og man derfor ikke må anvende de lovlige redskaber man har stående i skabet.100Radsbar skrev: ↑5. jul 2022, 10:11Ja man må da håbe at de forlænger fristen for dem der har en fornyelse hængende i systemet, ellers står de da godt nok med et problem den 1/9-2022.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Jeg tror ikke det er så enkelt.100Radsbar skrev: ↑5. jul 2022, 10:11Hvor er der ikke nogen der sparker nogen i bagdelen og uddeler dagsbøder til firmaet indtil de får systemet op at køre, og så sletter dem fra leverandørlisten i fremtiden.
Er NetCompany den eneste synder, når nu PAC har taget systemet i brug ½ år før den aftalte leveringsdato? Jeg arbejder i denne branche, og jeg ved, at hvis man tager et halvfærdigt system i brug - altså "går live" før systemet er færdigtestet, så vil der ske en del meget dyre ting:
1. Der vil være meget, MEGET stor sandsynlighed for at der opstår defekte data (eller relationer mellem data) i databasen
2. Der vil være meget stor sandsynlighed for at der slipper halv-defekte data gennem snitflader til andre systemer, så også de omkring-liggende systemer kontamineres med defekte data eller relationer.
Ad 1)
Det er ret dyrt og ret besværligt at rette systemiske datafejl. Der er ofte tale om store mængder, ikke kun 5-10 instanser af defekter. Jeg har brugt flere år af mit liv på at lave "data-rette-programmer" til forskellige systemer. Programmer som identificerer forskellige versioner af type-fejl, og retter dem op. Det er ret svært at lave, meget svært at teste (for det er svært at lave defekte data til testen, og meget svært at gennemskue om man har alle versioner af defekte data med i testen) og det er hulens farligt, da der jo også er risiko for at masse-producere nye fejltyper.
Ad 2)
Det er meget dyrt og svært at identificere de defekter som er sluppet over i andre systemer gennem automatiserede snitflader. Nogle gange er man nødt til at rette dem med dataretteprogrammer lavet i de beslægtede systemer, og disse er jo jævnligt fra andre leverandører, så det er både dyrt og vildt bureaukratisk at få gennemført. Så det ender som regel med manuelle rettelser, og der er dyrt og mandskabstungt, og flytter ressourcer fra den reelle sagsbehandling.
Med andre ord: Det er USIGELIGT DUMT at sætte et system i drift før det er færdigt. Det er så hamrende inkompetent en beslutning, at det næsten kun kan være en Socialdemokrat der har valgt at skyde DEN genvej.
Det er nemt nok at komme med et gæt på fadæsens omfang, men at placere skylden, kræver at man har mere indsigt i situationen end jeg. Man skal vide hvilke beslutninger der er truffet, og af hvem.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!