Hvis nu man søgte på en nyproduceret amerikansk repeter riffel omkring 1/6 - hvornår ville i så skyde på at kanonens tilladelse var hos mig?
Badaka
e-Boks/Borger.dkMathias_1_ skrev: ↑10. aug 2022, 13:30Hvordan bliver man egentligt informeret om, at man har fået sin våbentilladelse, brev, e-boks osv?
Det var da snart utroligt, jeg fik hårdnakket at vide, at riffeltilladelsen skulle søges samtidig med importtilladelsen.GlennL skrev: ↑11. aug 2022, 20:5701/05-22 har våbenhandler søgt importtilladelse til min salonriffel. I dag 11/08-22 er importtilladelsen godkendt af PAC.
I dag 11-08-22 har jeg søgt om våbentilladelsen... Nu må vi se hvor lang tid det så tager før jeg får den.
Jeg er næsten så optimistisk (naiv?) at jeg næsten tror jeg får den i år![]()
Hvis du selv importerer så er den også god nok, men hvis våbenhandleren importerer, så har det jo ikke noget med dig at gøre.Tamamo skrev: ↑11. aug 2022, 21:02Det var da snart utroligt, jeg fik hårdnakket at vide, at riffeltilladelsen skulle søges samtidig med importtilladelsen.GlennL skrev: ↑11. aug 2022, 20:5701/05-22 har våbenhandler søgt importtilladelse til min salonriffel. I dag 11/08-22 er importtilladelsen godkendt af PAC.
I dag 11-08-22 har jeg søgt om våbentilladelsen... Nu må vi se hvor lang tid det så tager før jeg får den.
![]()
I dette tilfælde er det en våbenimportør der har søgt tilladelsen på vegne af en våbenhandler som jeg har købt riflen af.Tamamo skrev: ↑11. aug 2022, 21:02Det var da snart utroligt, jeg fik hårdnakket at vide, at riffeltilladelsen skulle søges samtidig med importtilladelsen.GlennL skrev: ↑11. aug 2022, 20:5701/05-22 har våbenhandler søgt importtilladelse til min salonriffel. I dag 11/08-22 er importtilladelsen godkendt af PAC.
![]()
Så cirka 4måneder "bagefter", så får jeg min tilladelse om 2,5 månedKanonKenneth skrev: ↑12. aug 2022, 06:23Er der nogen som har status på jagttilladelser pt.?
Ansøgte 9. April og går efterhånden og tripper lidt. For ca. en måned siden ringede jeg og spurgte til det og der var de i gang med midt/slut marts-ansøgninger.
Jeg har lige fået besked om at min er ankommet af formanden... Jeg søgte imellem jul og nytår. Så knap 9 mdr behandlingstid.Lars M skrev: ↑12. aug 2022, 13:50Så cirka 4måneder "bagefter", så får jeg min tilladelse om 2,5 månedKanonKenneth skrev: ↑12. aug 2022, 06:23Er der nogen som har status på jagttilladelser pt.?
Ansøgte 9. April og går efterhånden og tripper lidt. For ca. en måned siden ringede jeg og spurgte til det og der var de i gang med midt/slut marts-ansøgninger.![]()
Tager jeg helt fejl hvis jeg tror at de har forskellige afdelinger og måske tider afhængig om det er jagt eller forening?Scooterskytten skrev: ↑12. aug 2022, 16:46Jeg har lige fået besked om at min er ankommet af formanden... Jeg søgte imellem jul og nytår. Så knap 9 mdr behandlingstid.Lars M skrev: ↑12. aug 2022, 13:50Så cirka 4måneder "bagefter", så får jeg min tilladelse om 2,5 månedKanonKenneth skrev: ↑12. aug 2022, 06:23Er der nogen som har status på jagttilladelser pt.?
Ansøgte 9. April og går efterhånden og tripper lidt. For ca. en måned siden ringede jeg og spurgte til det og der var de i gang med midt/slut marts-ansøgninger.![]()
JaKanonKenneth skrev: ↑12. aug 2022, 17:59Tager jeg helt fejl hvis jeg tror at de har forskellige afdelinger og måske tider afhængig om det er jagt eller forening?Scooterskytten skrev: ↑12. aug 2022, 16:46Jeg har lige fået besked om at min er ankommet af formanden... Jeg søgte imellem jul og nytår. Så knap 9 mdr behandlingstid.Lars M skrev: ↑12. aug 2022, 13:50Så cirka 4måneder "bagefter", så får jeg min tilladelse om 2,5 månedKanonKenneth skrev: ↑12. aug 2022, 06:23Er der nogen som har status på jagttilladelser pt.?
Eller er det bare en stor gryde?
Hvis de behandlede ansøgninger for marts for en måned siden burde din vel være kommet for længst...
Det slår mig som værende en stor gang pærevælling…
Ja det give jo ingen mening. Der burde kunne laves to identiske kolonner med ansøgninger og modtagne tilladelser men datoerne flyver i øst og vest.Ras.Killing skrev: ↑12. aug 2022, 20:10Det slår mig som værende en stor gang pærevælling…
Jeg fik en SKV igennem fra januar til maj.
Der har været prioriteret anderledes i begyndelsen af de her problemer. Først prioriterede de fornyelse af tilladelserne. Derefter jagtpas. Så kom turen til nye riffeltilladelser på jagttegn. Til sidst kom SKV - med SKV til hagl nederst i bunken.KanonKenneth skrev: ↑12. aug 2022, 22:31Ja det give jo ingen mening. Der burde kunne laves to identiske kolonner med ansøgninger og modtagne tilladelser men datoerne flyver i øst og vest.Ras.Killing skrev: ↑12. aug 2022, 20:10Det slår mig som værende en stor gang pærevælling…
Jeg fik en SKV igennem fra januar til maj.
Jeg gad virkelig godt se deres skriveborde derinde!
Politiet meldte ud, da alt det her rod startede, at de ikke kunne sende påmindelser ud.
Bofhenator skrev: ↑13. aug 2022, 16:27[
Politiet meldte ud, da alt det her rod startede, at de ikke kunne sende påmindelser ud.
Det har bl.a. været sagt på TV.CFR skrev: ↑14. aug 2022, 08:21Bofhenator skrev: ↑13. aug 2022, 16:27[
Det er muligt, det er information der er gået min næse forbi, jeg har intet modtaget i E-boks desangående.
Christian
Så serviceorienteret var det bestemt heller ikke. Og det står heller ikke på deres hjemmeside. Som jeg husker det er det Danmarks Jægerforbund der har fået beskeden og skrevet om det.CFR skrev: ↑14. aug 2022, 08:21Bofhenator skrev: ↑13. aug 2022, 16:27[
Det er muligt, det er information der er gået min næse forbi, jeg har intet modtaget i E-boks desangående.
Christian