Hej, jeg er våbenejer og har i den forbindelse selvfølgelig været medlem af en skytteforening i mange år.
Nu er et af mine SKV2'er udløbet så jeg har naturligvis søgt om fornyelse.
Men nu kommer problemet.
Formanden i den forening jeg er medlem i virker til at være gået under jorden, forstået på den måde, at han ikke svarer på mail, SMS eller uploader de SKV ansøgninger der bliver sendt til ham, hverken elektronisk eller via postkassen i klubben.
Det er tilsyneladende ikke et problem som skyldes min person, hvilket jeg nu heller ikke syntes der var grund til, men et generelt problem blandt de medlemmer der har haft brug for formandens funktion.
Så mit spørgsmål er.
Hvad hulen stiller man op?
Jeg er klar over at der nok skal stilles spørgsmålstegn omkring mandens fortsatte virke som formand, men jeg skal jo have søgt om den fornyelse, inden den gamle udløber.
Der er ikke umiddelbart en næstformand som kan tage over, så vidt jeg ved, så er der andre løsninger på den korte bane end at finde en anden forening og søge igennem?
Vh.
Hvad stiller jeg op, mht. SKV2 fornyelse, når min formand ikke er kontaktbar?
Hvad stiller jeg op, mht. SKV2 fornyelse, når min formand ikke er kontaktbar?
Senest rettet af Agamemnon 13. aug 2022, 21:25, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinje rettet, for at afspejle indhold.. Læs venligst vejledningen i small talk, inden du starter din næste tråd.
Begrundelse: Emnelinje rettet, for at afspejle indhold.. Læs venligst vejledningen i small talk, inden du starter din næste tråd.
-
- This member is
- Interesser: Historisk skydning
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 11 times
Re: SKV2 fornyelse
Er der evt sket noget i bestyrelsen du ikke ved noget om.
Og har du ikke mødt andre fra bestyrelsen på banen du
Kan tage en snak med omkring formandens fravær
Og har du ikke mødt andre fra bestyrelsen på banen du
Kan tage en snak med omkring formandens fravær
Jeg er godt tilfreds med en pilsner i snor
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Du skal tage fat i jeres bestyrrelse dem der gider
lave noget, og så skal du eller Bestyrelsen kontakte
DGI SKV kontoret og det kan kun gå
forlangsomt, ellers ring selv til SKV Alice på Mandag.
https://www.dgi.dk/SKV/om-SKV
Obs der kan jo være en grund du ikke kender..
evt de venter skv1 på ny anden formand
Også vil jeg gætte på jeres vedtægter er så skal i havde
indkaldt til ekstra ordiner generalforsamling og vælte formand
og få en ny der ville passe hans “job”
lave noget, og så skal du eller Bestyrelsen kontakte
DGI SKV kontoret og det kan kun gå
forlangsomt, ellers ring selv til SKV Alice på Mandag.
https://www.dgi.dk/SKV/om-SKV
Obs der kan jo være en grund du ikke kender..
evt de venter skv1 på ny anden formand
Også vil jeg gætte på jeres vedtægter er så skal i havde
indkaldt til ekstra ordiner generalforsamling og vælte formand
og få en ny der ville passe hans “job”
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Hej, tak i er godt nok hurtige.
Jeg var på banen i Tirsdags,første dag efter sommerferien, jeg mødte ikke nogle fra bestyrelsen ved den lejlighed, desværre.
Jeg havde fat i Alice på mail den anden dag, fik dog ikke noget konkret ud af det,men det er muligt at jeg ikke fik udtrykt mig klart nok, jeg vil prøve at kontakte nogle af de andre bestyrelses medlemmer som foreslået med det samme.
Vh
Jeg var på banen i Tirsdags,første dag efter sommerferien, jeg mødte ikke nogle fra bestyrelsen ved den lejlighed, desværre.
Jeg havde fat i Alice på mail den anden dag, fik dog ikke noget konkret ud af det,men det er muligt at jeg ikke fik udtrykt mig klart nok, jeg vil prøve at kontakte nogle af de andre bestyrelses medlemmer som foreslået med det samme.
Vh
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Re: SKV2 fornyelse?
Hvad med at ringe til manden?
Personlig kontakt er nu nummer et.
Så kan man heller ikke undskylde sig med at man ikke har set email, SMS osv.
Personlig kontakt er nu nummer et.
Så kan man heller ikke undskylde sig med at man ikke har set email, SMS osv.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
- Perlrs
- Bronze Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Skanderborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Hvad stiller jeg op, mht. SKV2 fornyelse, når min formand ikke er kontaktbar?
En forening, hvor man ikke kan komme i kontakt med hverken formand eller resten af bestyrelsen, det lyder da ikke som den bedste forening i landet...
Det er ikke tilladt her...
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 278 times
Re: Hvad stiller jeg op, mht. SKV2 fornyelse, når min formand ikke er kontaktbar?
Det er selvfølgeligt ikke i orden at bestyrelsen ikke lever op til det ansvar de har taget på sig. Men pas på med at komme for langt frem i skoene med at de skal “passe deres job”. De er frivillige, og ofte er der ikke ligefrem kampvalg om at komme i bestyrelsen. Tænk på om du bakker dem op i deres arbejde? Kommer du til arbejdsdage og til generalforsamlinger osv? Er du selv villig til at stille op? Foreningen er hvad medlemmerne gør det til. Hvis bestyrelsen ikke fungerer, så er der også ofte noget der heller ikke fungerer blandt medlemmerne.
Det sagt, så må du have fat i formanden personligt eller på telefon og finde ud af hvad problemet er. Hvis det ikke lykkes eller hvis formanden er problemet, så næstformanden. Hvis det er en helt dysfunktionel bestyrelse, så må i have en ekstraordinær generalforsamling ASAP så i kan få foreningen til at fungere igen. Hvis i skal den vej, Så er det nemmest hvis du kan få de raske stumper af bestyrelsen til at indkalde. Læs jeres vedtægter, men ofte kræver det en meget stor andel af medlemmerne at gøre det fra medlemmernes side. Hos os er der 2/3 af samtlige lovlige medlemmer.
Hvis der ikke er nogen der vil gå helhjertet ind i bestyrelsesarbejdet, så må i jo afhænde jeres våben, afmelde jeres tilladelser og lukke foreningen. Længere er den ikke.
HR
Det sagt, så må du have fat i formanden personligt eller på telefon og finde ud af hvad problemet er. Hvis det ikke lykkes eller hvis formanden er problemet, så næstformanden. Hvis det er en helt dysfunktionel bestyrelse, så må i have en ekstraordinær generalforsamling ASAP så i kan få foreningen til at fungere igen. Hvis i skal den vej, Så er det nemmest hvis du kan få de raske stumper af bestyrelsen til at indkalde. Læs jeres vedtægter, men ofte kræver det en meget stor andel af medlemmerne at gøre det fra medlemmernes side. Hos os er der 2/3 af samtlige lovlige medlemmer.
Hvis der ikke er nogen der vil gå helhjertet ind i bestyrelsesarbejdet, så må i jo afhænde jeres våben, afmelde jeres tilladelser og lukke foreningen. Længere er den ikke.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!