Det er jeg bare ikke enig i.Kenned skrev: ↑1. sep 2022, 10:16Jeg synes det er ok at blive straffet for stort set alle lovbrud man har begået, men HVAD straffen bliver synes jeg ofte er helt galt i denne slags sager.
De særdeles hårde straffe for ulovlige skydevåben er beregnet på folk der har den slags liggende for at bruge dem ulovligt. De er ikke udtænkt for at en mand der har 19 lovlige våben og ét ulovligt skal 2 år i spjældet. Som en anden har nævnt er det jo ikke farligere at han har våben nummer 20.
Det er dét at han nu med sikkerhed(såfremt han bliver dømt) kommer i fængsel i et par år jeg ser som et problem, ikke at han straffes som sådan. Han vil i givet fald blive straffet hårdere end de fleste vanvidsbilister der slår én ihjel i trafikken.
Det er klart at hvis det er tilfældet at han har 20 ulovlige våben og ingen tilladelse så skal straffen være større.
Mvh
Kenneth
En person der har 19 lovlige våben, burde da om nogen vide hvorfor at man ikke skal have et ulovligt våben liggende.
De to års fængsel er jo ikke sat efter hvad en person evt. kunne finde på at benytte det ulovlige våben til.
Det er udelukkende straffen for at være i besiddelse af et ulovligt våben - som vi (samfundet) ikke tolererer.