Hvordan sælger jeg mine våben?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
S&W357Magnum
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: luftvåben&pistolskydning
Geografisk sted: Hedehusene
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Hvordan sælger jeg mine våben?

Indlæg af S&W357Magnum » 5. sep 2022, 10:06

hej da jeg tænker på at stoppe med pistolskydning vil jeg bare hvordan jeg skal gøre? mener hvordan sikre jeg mig det gøres lovligt har aldrig solgt før
så please kan i skære det ud i pap for mig vh Slettet af Mod
ps der drejer sig on en sako 22+32vekselsæt on en 686 357 magnum smith &wesson :smile:
Senest rettet af Lycon 5. sep 2022, 10:17, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 329 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Re: Hvordan sælger jeg mine våben?

Indlæg af Fast Fumble » 5. sep 2022, 10:32

S&W357Magnum skrev:
5. sep 2022, 10:06
hej da jeg tænker på at stoppe med pistolskydning vil jeg bare hvordan jeg skal gøre? mener hvordan sikre jeg mig det gøres lovligt har aldrig solgt før
så please kan i skære det ud i pap for mig vh Slettet af Mod
ps der drejer sig on en sako 22+32vekselsæt on en 686 357 magnum smith &wesson :smile:
Det kan være svært at finde steder hvor man MÅ annoncere våben til salg, men NVF er faktisk et godt sted. Der findes andre, men IKKE Facebook, hvor det er forbudt, og MeWe har nu også forbudt det. Grupper og profiler med våben til salg, slettes.

Men du laver en købsaftale med køber, og han/hun/den ansøger om SKV på våbnet. Så venter I 6-9mdr og så kommer SKV tilladelsen, og derefter kan våbnet overdrages til den nye ejer. (Jeg har to stående jeg solgte sidste vinter, som ikke er gået igennem endnu).
Nogle aftaler også betaling af et depositum, ved indgåelse af købsaftalen (det bruger jeg fx), og du skal naturligvis se SKV tilladelsen, før du kan overdrage våbent til den nye ejer. Der er ne slags bekræftelse i overdragelsen, ved at du selv får et nyt SKV2 kort, hvor våbnet er fjernet fra.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 5. sep 2022, 10:33

Du kan f.eks. sætte det til salg her på siden, hvor der er et subfora for køb og salg.

Når en interesseret køber melder sig, så skal vedkommende søge om SKV tilladelse til våbnet, inden i reelt kan lave en handel. Dvs. han skal have nogle oplysninger på dig som ejer og nogle oplysninger om våbnet (model, våbennr., længde osv.), som han skal bruge til ansøgningen.

Når den er gået igennem og vedkommende står med tilladelsen i hånden, så kan du overdrage våbnet til ham.

Nogen venter med betalingen til våbnet overdrages, nogen vil have betaling så snart oplysningerne udleveres og andre siger halvdelen før og efter. Det er lidt hvad du selv er til.

Nogen ønsker at se og evt. prøve våbnet inden handlen. Dette kan du passende gøre i din skytteforening (og evt. lige nævne det for din formand og/eller skydeleder).
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 79 times
Been thanked: 53 times

Indlæg af Werecat » 5. sep 2022, 10:41

Du kan også vælge at sælge til en våbenbutik. Du får nok en del mindre for dine våben, men til gengæld skal du ikke vente så længe, da våbenhandleren kan skrive dem i bogen med det samme og du ikke skal vente på at en købers ansøgning skal blive behandlet af PAC.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 5. sep 2022, 10:43

En anden mulighed er en online auktion, f.eks. Lauritz.com. De sælger en del både jagt- og sportsvåben for folk.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 5. sep 2022, 11:53

Werecat skrev:
5. sep 2022, 10:41
Du kan også vælge at sælge til en våbenbutik. Du får nok en del mindre for dine våben, men til gengæld skal du ikke vente så længe, da våbenhandleren kan skrive dem i bogen med det samme og du ikke skal vente på at en købers ansøgning skal blive behandlet af PAC.
Mapzter skrev:
5. sep 2022, 10:43
En anden mulighed er en online auktion, f.eks. Lauritz.com. De sælger en del både jagt- og sportsvåben for folk.
Ja det er nok de nemmeste løsninger, specielt hvis man skal af med dem nu og her.

Til gengæld får man nok også kun det halve af, hvad man ville kunne få ved at sælge dem selv.

En anden løsning er også at lave en byttehandel.

Jeg har et par gange byttet våben ved HuntersHouse, hvor bytteprisen så skal bruges i butikken. Ofte kan du få lidt mere for dine våben på den måde, end hvis de skal købe dem kontant.

Det kræver så bare at man kan bruge pengene på noget andet gøgl i butikken :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar