Jagttegn udstedt samme dag som prøven blev bestået.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 27 times
Been thanked: 6 times

Jagttegn udstedt samme dag som prøven blev bestået.

Indlæg af NKAK » 21. sep 2022, 11:47

Jeg var igår til jagttegnsprøve og bestod den, 2 timer efter jeg havde bestået, tikkede en eboks besked ind om at jeg allerede var vandelsgodkendt af politiet i forvejen og jeg blot skulle betale for jagttegnet.

Det gjorde jeg og 10 sekunder senere kunne jeg åbne mit gyldige jagttegn i appen. Det har jeg aldrig læst noget om nogle steder kunne lade sig gøre. Det plejer at tage dage til uger før man modtager jagttegnet. Så PAC har ændret noget ifht deres procedurer for at spare tid.

Min anden ven som jeg har taget jagttegnet med, venter stadig på svar om samtykke til jagttegn og har ventet i lidt over en uge. Han er i forvejen sikkerhedsgodkendt af politiet på højeste niveau i forbindelse med sit arbejde i et af vores korps samt tidligere udstationeringer som prof soldat.

Forskellen på os må så være:

Jeg har allerede våbentilladelse/vandelsgodkendelse, samlertilladelse, skv3.

Derfor må jeg have skippet igennem.

Er det mon min skv3 eller samlertilladelsen til flere skydevåben som er skyld i godkendelsen?

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Jagttegn udstedt samme dag som prøven blev bestået.

Indlæg af C-X » 21. sep 2022, 12:17

Ingen svar, men tillykke med jagttegnet :razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 342 times

Indlæg af NSander » 21. sep 2022, 13:46

NKAK skrev:
21. sep 2022, 11:47
Jeg var igår til jagttegnsprøve og bestod den, 2 timer efter jeg havde bestået, tikkede en eboks besked ind om at jeg allerede var vandelsgodkendt af politiet i forvejen og jeg blot skulle betale for jagttegnet.

Det gjorde jeg og 10 sekunder senere kunne jeg åbne mit gyldige jagttegn i appen. Det har jeg aldrig læst noget om nogle steder kunne lade sig gøre. Det plejer at tage dage til uger før man modtager jagttegnet. Så PAC har ændret noget ifht deres procedurer for at spare tid.

Min anden ven som jeg har taget jagttegnet med, venter stadig på svar om samtykke til jagttegn og har ventet i lidt over en uge. Han er i forvejen sikkerhedsgodkendt af politiet på højeste niveau i forbindelse med sit arbejde i et af vores korps samt tidligere udstationeringer som prof soldat.

Forskellen på os må så være:

Jeg har allerede våbentilladelse/vandelsgodkendelse, samlertilladelse, skv3.

Derfor må jeg have skippet igennem.

Er det mon min skv3 eller samlertilladelsen til flere skydevåben som er skyld i godkendelsen?

En SKV tilladelse er jo automatisk = gyldig vandelsgodkendelse, så du var jo allerede godkendt.

Gerdson39
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af Gerdson39 » 21. sep 2022, 16:15

Knæk og bræk og tillykke!
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

HHO
This member is
This member is
Interesser: Pistol, langdistance, jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af HHO » 21. sep 2022, 16:39

NSander skrev:
21. sep 2022, 13:46

En SKV tilladelse er jo automatisk = gyldig vandelsgodkendelse, så du var jo allerede godkendt.
Det samme argument gælder tydeligvis ikke den anden vej - det tog mig 100+ dage at få en SKV6 på trods af at jeg har jagttegn :impatient: :smile:
/HH

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 305 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 22. sep 2022, 11:13

HHO skrev:
21. sep 2022, 16:39
NSander skrev:

Det samme argument gælder tydeligvis ikke den anden vej - det tog mig 100+ dage at få en SKV6 på trods af at jeg har jagttegn :impatient: :smile:
Vi kan da håbe at forskellen ligger i, at det nye system nu er kommet op at køre? Det ville være rigtig godt hvis folk oplever det samme med våbentilladelser til jagtrifler. Så kan man jo tage den ud af butikken den dag man har købt den.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Has thanked: 111 times
Been thanked: 128 times

Indlæg af FrederikF » 22. sep 2022, 12:31

:giggle:
Lassescout skrev:
22. sep 2022, 11:13
HHO skrev:
NSander skrev:

Vi kan da håbe at forskellen ligger i, at det nye system nu er kommet op at køre? Det ville være rigtig godt hvis folk oplever det samme med våbentilladelser til jagtrifler. Så kan man jo tage den ud af butikken den dag man har købt den.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Has thanked: 111 times
Been thanked: 128 times

Indlæg af FrederikF » 22. sep 2022, 12:32

FrederikF skrev:
22. sep 2022, 12:31
:giggle:
Lassescout skrev:
22. sep 2022, 11:13
HHO skrev:
NSander skrev:

Helt enig.
Håber i den grad det bliver sådan :bowdown:

Besvar