Jeg var igår til jagttegnsprøve og bestod den, 2 timer efter jeg havde bestået, tikkede en eboks besked ind om at jeg allerede var vandelsgodkendt af politiet i forvejen og jeg blot skulle betale for jagttegnet.
Det gjorde jeg og 10 sekunder senere kunne jeg åbne mit gyldige jagttegn i appen. Det har jeg aldrig læst noget om nogle steder kunne lade sig gøre. Det plejer at tage dage til uger før man modtager jagttegnet. Så PAC har ændret noget ifht deres procedurer for at spare tid.
Min anden ven som jeg har taget jagttegnet med, venter stadig på svar om samtykke til jagttegn og har ventet i lidt over en uge. Han er i forvejen sikkerhedsgodkendt af politiet på højeste niveau i forbindelse med sit arbejde i et af vores korps samt tidligere udstationeringer som prof soldat.
Forskellen på os må så være:
Jeg har allerede våbentilladelse/vandelsgodkendelse, samlertilladelse, skv3.
Derfor må jeg have skippet igennem.
Er det mon min skv3 eller samlertilladelsen til flere skydevåben som er skyld i godkendelsen?
Jagttegn udstedt samme dag som prøven blev bestået.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Jagttegn udstedt samme dag som prøven blev bestået.
Ingen svar, men tillykke med jagttegnet 

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
NKAK skrev: ↑21. sep 2022, 11:47Jeg var igår til jagttegnsprøve og bestod den, 2 timer efter jeg havde bestået, tikkede en eboks besked ind om at jeg allerede var vandelsgodkendt af politiet i forvejen og jeg blot skulle betale for jagttegnet.
Det gjorde jeg og 10 sekunder senere kunne jeg åbne mit gyldige jagttegn i appen. Det har jeg aldrig læst noget om nogle steder kunne lade sig gøre. Det plejer at tage dage til uger før man modtager jagttegnet. Så PAC har ændret noget ifht deres procedurer for at spare tid.
Min anden ven som jeg har taget jagttegnet med, venter stadig på svar om samtykke til jagttegn og har ventet i lidt over en uge. Han er i forvejen sikkerhedsgodkendt af politiet på højeste niveau i forbindelse med sit arbejde i et af vores korps samt tidligere udstationeringer som prof soldat.
Forskellen på os må så være:
Jeg har allerede våbentilladelse/vandelsgodkendelse, samlertilladelse, skv3.
Derfor må jeg have skippet igennem.
Er det mon min skv3 eller samlertilladelsen til flere skydevåben som er skyld i godkendelsen?
En SKV tilladelse er jo automatisk = gyldig vandelsgodkendelse, så du var jo allerede godkendt.
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt- og riffelskydning
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 25 times
Knæk og bræk og tillykke!
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”
-
- This member is
- Interesser: Pistol, langdistance, jagt
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Det samme argument gælder tydeligvis ikke den anden vej - det tog mig 100+ dage at få en SKV6 på trods af at jeg har jagttegn

/HH
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Vi kan da håbe at forskellen ligger i, at det nye system nu er kommet op at køre? Det ville være rigtig godt hvis folk oplever det samme med våbentilladelser til jagtrifler. Så kan man jo tage den ud af butikken den dag man har købt den.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times

Lassescout skrev: ↑22. sep 2022, 11:13Vi kan da håbe at forskellen ligger i, at det nye system nu er kommet op at køre? Det ville være rigtig godt hvis folk oplever det samme med våbentilladelser til jagtrifler. Så kan man jo tage den ud af butikken den dag man har købt den.
- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times
Helt enig.FrederikF skrev: ↑22. sep 2022, 12:31
Lassescout skrev: ↑22. sep 2022, 11:13Vi kan da håbe at forskellen ligger i, at det nye system nu er kommet op at køre? Det ville være rigtig godt hvis folk oplever det samme med våbentilladelser til jagtrifler. Så kan man jo tage den ud af butikken den dag man har købt den.
Håber i den grad det bliver sådan