Hej
Jeg er så småt ved at tegne og begynde på projekt våbenrum. Rummet skal opbygges til forhandler tilladelse og Klasse EN 1143-2 (Skafor rød)
I den forbindelse har jeg overvejet for skellige løsningsmoddeler og har en et spørgsmål vedr Loft.
Rummet vil bliver bygget i en eksisterende kælder med hvor du af siderne er anvendes som side og bagmur, ud tilgang til udenfor, og penteres disse får man noget af et hus ned over sig, og de er ca 40 CM tykke.
Må der der anvendes 4 MM stål 37 som svejses på midten under forskalning som loft ? jeg har idag kun en normalt bjælkelagt som loft. til stueetagen.
Der ingen andre rum i kældere og kun en adgang. Døren leveres af herning Pengeskabfabrik og de 2 Ekstra mure ud i rummet lavet i 150 MM fundablokke med 12 MM armeringsjern og beton. De to ekstra eksiterende mur i rummet er bagmure i kølderen, ind under huset.
jeg har fundet dette fra DGI vedr alternativer til betondækken loft.
Samtidig med tales der om armeret bentondækken, er det nødvendigt i en kælder ?
https://www.dgi.dk/media/3161/nyplusvaa ... varing.pdf
Opbygning af våbenrum
- Schibbye
- Silver Member
- Interesser: Våben,
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 2 times
Opbygning af våbenrum
Mvh.
Søren
You will not laugh, You will not cry, You will lean by the numbers - I will teach you !!
Søren
You will not laugh, You will not cry, You will lean by the numbers - I will teach you !!
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Re: Opbygning af våbenrum
Jeg snakkede med PAC da jeg skulle bygge mit boksrum og jeg fik af vide at den løsning med stålplader ikke bliver godkendt til forhandlere.
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Jeg har for nylig drøftet netop dette med en ansat i etaten, som bl.a. sidder med sikring som sit arbejdsområde.
Folderen fra DGI er fejlbehæftet, hvilket DGI ér blevet gjort opmærksomme på.
Træloft forstærket 4 mm stålplader kan ikke godkendes som EN1143-1 grade1, det er en misforståelse med baggrund i en tidl. regel om at betonloft m. rionet i undtagelsestilfælde kunne erstattes af en flerlags lamineret konstruktion af træ og 4 mm stålplader.
Der har aldrig været sådan at en enkelt 4 mm stålplade på træ kan godkendes.
Folderen fra DGI er fejlbehæftet, hvilket DGI ér blevet gjort opmærksomme på.
Træloft forstærket 4 mm stålplader kan ikke godkendes som EN1143-1 grade1, det er en misforståelse med baggrund i en tidl. regel om at betonloft m. rionet i undtagelsestilfælde kunne erstattes af en flerlags lamineret konstruktion af træ og 4 mm stålplader.
Der har aldrig været sådan at en enkelt 4 mm stålplade på træ kan godkendes.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Schibbye
- Silver Member
- Interesser: Våben,
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 2 times
Hej
Det var da en kedelig nyhed. Jeg må gå i tænkeboksen hvor jeg så får støbt et betondække med rionet.
Det er ikke lige frem det nemmeste i en eksisterende kælder med træbjælker og gulv ovenpå.
Det var da en kedelig nyhed. Jeg må gå i tænkeboksen hvor jeg så får støbt et betondække med rionet.
Det er ikke lige frem det nemmeste i en eksisterende kælder med træbjælker og gulv ovenpå.
Mvh.
Søren
Søren
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 111 times
Ellers skriver du bare til Hunters House… de må have styr på reglerne nu 

... assistance from a distance!
-
- Newbie
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 2 times
Hej
Går med planer om etablere nyt kælderrum i forbindelse med nybyggeri
Hvis du får styr på reglerne er jeg meget interesseret
Mvh leif
Går med planer om etablere nyt kælderrum i forbindelse med nybyggeri
Hvis du får styr på reglerne er jeg meget interesseret
Mvh leif
Schibbye skrev: ↑23. dec 2022, 11:38Hej
Jeg er så småt ved at tegne og begynde på projekt våbenrum. Rummet skal opbygges til forhandler tilladelse og Klasse EN 1143-2 (Skafor rød)
I den forbindelse har jeg overvejet for skellige løsningsmoddeler og har en et spørgsmål vedr Loft.
Rummet vil bliver bygget i en eksisterende kælder med hvor du af siderne er anvendes som side og bagmur, ud tilgang til udenfor, og penteres disse får man noget af et hus ned over sig, og de er ca 40 CM tykke.
Må der der anvendes 4 MM stål 37 som svejses på midten under forskalning som loft ? jeg har idag kun en normalt bjælkelagt som loft. til stueetagen.
Der ingen andre rum i kældere og kun en adgang. Døren leveres af herning Pengeskabfabrik og de 2 Ekstra mure ud i rummet lavet i 150 MM fundablokke med 12 MM armeringsjern og beton. De to ekstra eksiterende mur i rummet er bagmure i kølderen, ind under huset.
jeg har fundet dette fra DGI vedr alternativer til betondækken loft.
Samtidig med tales der om armeret bentondækken, er det nødvendigt i en kælder ?
https://www.dgi.dk/media/3161/nyplusvaa ... varing.pdf
Senest rettet af Lycon 14. jun 2023, 12:28, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i korrekt quote tags. :-)
Begrundelse: Citat er sat i korrekt quote tags. :-)