Disclaimer: Jeg har ikke hørt podcasten endnu!Randy M skrev: ↑23. dec 2022, 20:37Lige netop Typhoon har jeg heller ikke et særligt kærlighedsforhold til, men når jeg høre podcasten, så syntes jeg det lyder til, at hende den våbenpolitiske DJer heller ikke ville kunne lide en Tikka Tac A1, eller andet med pistolgreb, og slet ikke halvautomatiske rifler. Jeg tror, at hun ville argumentere for et forbud, der rækker meget længere end en Typhoon.C-X skrev: ↑23. dec 2022, 20:31Jeg kan egentlig godt lide frihed. Så tag lige en dyb indånding...
Lige netop våben som Typhoon, er jo ikke lavet til, at være gode jagtvåben. De markedsføres heller ikke som så.
De kan være en erstatning for en riffel, som i visse lande kan være svære at få tilladelse til. Det er hvad de i bedste fald kan beskrives som.
I praksis bruges de nok nærmere, som AR15 riflerne "blev brugt". Ikke til jagt...
Hvis nogen gerne vil forklare mig, hvad de oplever fordelene er, på praktisk jagt, med sådan en bøsse, så fortæl endelig. Jeg lytter gerne til praktiske erfaringer.
I øvrigt er jeg glad for, at vi endelig fik lov at få lov til, at bruge klasse 1 halvautomatiske rifler, på jagt i Danmark, på meget fornuftig og pragmatisk vis.
( Desuden, så syntes jeg at folk må skyde med Typhoon hvis de ønsker det, bare lige så det er på plads )
- men DJs "eksperter" vrøvler tit en del...
Tikka T3x Tac A1 og lignende våben, kan jeg sagtens argumentere for, tilbyder nogle muligheder, der under visse forhold, gør dem overlegne i forhold til ældre og mere klassiske designs. Også jagtligt.
Jeg kan bare ikke argumentere for det jagtlige behov i store aftagelige magasiner, på en halvautomatisk haglbøsse, til brug i Danmark. Ikke engang når jeg er kreativ.

Skulle jeg stå på den Anatolske Højslette og banke grissebasser med den, med buck shots eller slugs, fordi min regering ikke ville betro mig en riffel, så satte jeg nok også en bajonet på!