Så er vi tilbage til hvem der skal vurdere om et jagtvåbent er egent.C-X skrev: ↑24. dec 2022, 00:49Produktet er jo ikke lavet til jagt, så det vil ikke give mening for producenten, at lave en falsk markedsføring, når de kan sælge alt til amerikanernes home defence.Randy M skrev: ↑24. dec 2022, 00:29Så hvis Typhoon pludselig lægger en reklame op hvor de anbefaler den til jagt, og distributøren linker til den reklame på deres hjemmeside, så ville den pludselig være noget du ville forvente DJ skulle forsvare brugen af? Det holder ikke. Tror du ikke, at man hurtigt ville begynde at lave sådan nogen reklamer så, måske forhandlerne selv der gerne vil have dem i sortimentet.
DJ burde kæmpe for frit valg, inden for lovgivningen, og lovgivningen burde ikke tage hensyn til ubetydelige ting som udseende. Og det syntes jeg faktisk godt man kan forvente at DJ kæmper for. Det gjorde jeg ihvertfald, og meldte mig ud da det ikke var tilfældet. Jeg håber flere og flere melder sig ud, eller ikke melder sig ind ( som jeg tror er hvad der kommer til at ske ) og at de bliver tvunget til at skifte kurs.
https://www.typhoondefence.com/typhoon-f12 - det vil kræve en seriøs rebranding, og så er skyderne stadig ikke lavet til det.
DJ bør kæmpe for jagtvåben, i en bred forstand, indenfor rimelighedens grænser. Det kan de gøre i samarbejde, med andre organisationer, der kæmper for deres relevante våben.
DJ skifter ikke kurs, fordi nogen melder sig ud eller ikke melder sig ind. Det er nonsens.
Jeg melder mig mig heller ikke ind i hverken Dyrenes Beskyttelse eller DOF![]()
Hvis du mener, at det er markedsføringen der er afgørende for om et våben er lavet til jagt, så kan alle våben potientelt være jagtvåben, bare producenten selv syntes det. Jeg prøver bare at finde logikken i din holdning, og hvilken våben du mener DJ skal kæmpe for at jægerne kan bruge. Du siger selv, at DJ skal kæmpe for våben lavet til jagt. Når jeg spørger, hvem der skal vurdere om et våben er det, svare du markedsføring. Det tror jeg er en dårlig ide.
Jeg syntes ikke markedsføring har noget at skulle sige. Hvis 2 våben i bund og grund er de samme, men med forskellig look, så skal begge to være lovlige, og DJ burde kæmpe for dem begge, så de tilgodeser alle deres medlemmer. Hvis du ikke mener, at AR12 er egnet til jagt, selvom den bliver markedsført sådan, hvem er det så som skal vurdere om den nu er "lavet til jagt". Og tror du ikke, at det en glidebane der vil føre til, at alle våben lige pludselig skal vurderes af kejseren for borenden som så kan sige "nej duer ikke" eller "Godtaget". hvorfor skulle man stoppe ved typhoon? Man kommer ikke til, at lave en helt særlig regel, der kun gælder typhoon, hvis man begynder at lave smagsdommeri på den måde.
Hvorfor kræve en seriøs rebranding? De kunne da bare lægge en video op, hvor de skyder på nogen jagtrelateret mål, forklare lidt om deres fine gevær, og så er den da markedsført til jagt, hvis det er det kriterie som du syntes er afgørende.
Bedøm nu ud fra hvad et våben kan, og ikke hvad det ligner. Desuden, så er jeg sikker på, at mange forhandlere vil reklamere, og argumentere for at den er fin til jagt hvis man skulle følge din logik om, at våben skal være lavet til jagt. I bund og grund, hvorfor skal andre vurdere for mig, hvad der egner sig til jagt, hvis våbnet overholder gældene lovgiving.
Jeg syntes ikke det er nonsens. Jeg tror, at DJ kan sammenlignes med et politisk parti på mange områder.
Hvis DJ for alvor begynder at se, at medlemmerne svinder ind, og at forklaringen er, at x medlemmerne, eller dem der aldrig meldte sig ind efter de fik jagttegn, er fordi de ikke syntes DJ repræsentere dem, så tror jeg faktisk, de vil sadle om, og måske tænke, at hvis de skal blive ved med at være relevant, så skal de måske tænke på at repræsentere de nye jægere som kommer til. Det vil slf kræve, at medlemmerne rent faktisk bliver væk, eller forsvinder. Og det tror jeg kommer til at ske helt af sig selv med genrationsskiftet hvis ikke DJ fornyer sig. Ligesom politiske partier ligger mærke til baglandet, så gør DJ det også. Eller, det burde de ihvertfald gøre hvis de vil fortsætte med at have indflydelse på jagten i Danmark på længere sigt.