Enig. Det bedste værktøj til opgaven.Depecheyawl skrev: ↑29. dec 2022, 16:36Næ.HR skrev: ↑29. dec 2022, 13:40Hvor ser du at DJ vil starte en shitstorm imod noget? Efter som de våben der tales om idag er sidestillede med konventionelle jagtvåben, så ville det da være et selvmål af dimensioner.
Prøv lige at se hvor denne tråd startede. Det er en podcast gemt dybt nede i DJs hjemmeside. Det er et oplæg til debat og eftertanke inden for forbundets medlemmer.
Dem der hidser sig op herinde ser ud til at være dem der udnytter den fuld lovlige mulighed for at have sportsvåben på jagttegn, som sportsskydningens egne organisationer ikke vil støtte. Og så kan jeg udemærket forstå panikken og frustrationen når en stærk organisation som DJ distancerer sig fra disse våben. Men den konflikt er forprogrammeret så længe man ikke har sin egen lobby.
HR
DJ vil ikke have, folk som mig, der ikke passer ind i deres lille kasse af tweed og stilstand, samt hvad de mener er socialt acceptabelt.
Min AR10 er absolut det bedste jeg nogensinde har gået på jagt med.
Den er røvhamrende praktisk og super præcis.
Bufferen gør jeg altid har dyret i kikkerten, selv lige efter afgivet skud.
Jeg hader DJ for at skulle fortælle mig, at fuldskæftede træ rifler og andet der er udviklet før forbrændingsmotoren er “vejen frem”.
Det er stilstand og det er forkert![]()
Den eneste grund til at jeg ikke har haft min SVD på jagt er manglen på et revir/jagt område, og tid.
Man kommer ikke udenom at moderne våben har en bedre ergonomi end de traditionalle våben. Bedre ergonomi lig med bedre udførelse af opgaven.
Hvis jeg skulle købe en pumpgun eller halvauto haglbøsse ville jeg vælge en med pistolgreb.
Hvis man kigger på DJ"s hjemmeside og kigger på valg af jagtriffel og haglvåben kan man se at i deres verden er det O/U og S/S der dur. Og under jagtriffel er der ikke det store ud over et billede af to klassiske rifler og en snak om kalibre.