Kan en Pocket revolver på samler tilladelse optages i ens EU våbenpas

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 270 times
Been thanked: 162 times

Kan en Pocket revolver på samler tilladelse optages i ens EU våbenpas

Indlæg af Greyberd63 » 29. mar 2023, 09:07

Jeg kan virkelig godt tænke mig en Pocket revolver, så jeg i Sverige/Norge kan træne og skyde konkurrencer med den.
Det er en sidematch i Western skydning

En sådan revolver kan ikke fås på SKV2, da den er for kort, kun gamle kan fås på samler tilladelse.

Så spørgsmålet er: Kan en sådan som nedenstående på samler tilladelse optages i ens Våbenpas.
Dette kun for at jeg ikke skal forbi dansk toldmyndighed for at uddeklarer den.
Jeg skal jo deklarere den på Tullverket hjemmeside før jeg køre ind i Sverige.

Og nej, selvom jeg vil skyde med den i Sverige/Norge, så vil jeg ikke have ammo til den hjemme.'(klub kompisar laver ammo til deres)
Og ja, jeg vil via klub kompis i Sverige, som er politimand, få lavet en skriftelig forespørgsel til våbenmyndighed i Sverige, få at få skriftelig svar om lovligheden af dette i Sverige.

ver Johnsons Arms, 32 S&W. Top-Brake revolver.
Piben er 3# (7,5cm.) og stemplet i to linier:
Iver Johnson`s Arms & Cycle Works, Fitchburg, Mass. U.S.A.
Patdapril 6.86 feb.18.87 Dec 26.90 Pat´s Pending
Billede

mvh
grey

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Kan en Pocket revolver på samler tilladelse optages i ens EU våbenpas

Indlæg af C-X » 29. mar 2023, 09:36

Det er vel ikke ligefrem grundlaget for en samlertilladelse?
Tænker du enten er i en gråzone, der kan medføre restriktioner, eller direkte i forbudszonen, hvor du får din samlertilladelse tilbagekaldt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2023, 09:54

Tror bare jeg ville prøve.

Det værste der kan ske er jo, at de ikke vil sætte den i passet, og så må du bare forbi tolderen.

Jeg vil give C-X ret i, at du nok er ude i en gråzone, men jeg vil ikke mene at der foregår noget ulovligt.

Du har tilladelse til våbnet og våbnet samt aktiviteten er lovlig i det land du besøger.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1071 times

Indlæg af Agamemnon » 29. mar 2023, 10:18

Det er bestemt ikke en gråzone.

Det fremgår af betingelserne for samlertilladelsen, at den alene giver tilladelse til at erhverve og besidde. Uagtet at anvendelse måtte være lovlig i andre lande end Danmark, så overtræder du tilladelsens betingelser.

Gør du som du tilkendegiver at have til hensigt, så risikerer du ikke kun at miste din egen samlertilladelse og vandelsgodkendelse.
Du risikerer også at reglerne for samlertilladelse strammes yderligere, for at forhindre fremtidigt misbrug af den slags, som du plæderer for.

Samlertilladelse er netop dét.... En tilladelse til at samle og kun samle.

Lad være med at ødelægge denne mulighed for andre, ved åbenlyst at misbruge ordningen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 29. mar 2023, 10:31

Det er præcis som Agamemnon beskriver det, i lidt flere ord end jeg selv, jeg mente.

Derudover er det en god debat. Barnet er bare dødfødt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 329 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 29. mar 2023, 10:53

C-X skrev:
29. mar 2023, 10:31
Det er præcis som Agamemnon beskriver det, i lidt flere ord end jeg selv, jeg mente.
Derudover er det en god debat. Barnet er bare dødfødt.
100% enig i begge udsagn. (Tak, Aga).

Man skal være opmærksom på at selv om aktiviteten er lovlig over there (SE), så er det en overskridelse af tilladelsens vilkår - og DET er ulovligt.
Det forhold, at nogle måske engang i fortiden er sluppet afsted med noget tilsvarende uden at være blevet straffet, gør det ikke lovligt.
Vi kender jo alle en der har overskredet hastighedsgrænserne ude i trafikken og ikke er blevet nappet - det betyder ikke at JEG kan overskride hastighedsgrænserne uden at blive straffet for det. Og det betyder SLET ikke at det er blevet lovligt at overskride hastighedsgrænserne.

Jeg tror egentlig ikke at du risikerer at inspirere til nye stramninger - for mig at se er det ret klart defineret hvad en samler tilladelse dækker. Men der er risiko for at give andre det indtryk, at det her er noget man godt må gøre. Og det kan også være at DU slipper afsted med det uden at blive opdaget, men at den næste der forledes til at tro at det er lovligt, BLIVER opdaget. Og straffen er jo sådan lidt ... voldsom. Så jeg vil gerne at det står meget klart, at det her - det er ikke lovligt!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 29. mar 2023, 10:58

Ras.Killing skrev:
29. mar 2023, 09:54
Du har tilladelse til våbnet og våbnet samt aktiviteten er lovlig i det land du besøger.
Men vilkårene i tilladelsen overtrædes!
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2023, 11:10

Fast Fumble skrev:
29. mar 2023, 10:58
Ras.Killing skrev:
29. mar 2023, 09:54
Men vilkårene i tilladelsen overtrædes!
Og deraf gråzonen.

Når det hverken er eksplicit forbudt eller tilladt - så må det være en gråzone.

Jeg er ikke enig med jer i at det vil være ulovligt (i så fald ser jeg gerne den lovtekst citeret som forbyder det), men jeg er enig med jer i, at man ikke overholder de vilkår tilladelsen er givet på - og at det nok kan føre til, at man får indtaget sin våbensamlertilladelse.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 29. mar 2023, 11:15

Ras.Killing skrev:
29. mar 2023, 11:10
Jeg er ikke enig med jer i at det vil være ulovligt (i så fald ser jeg gerne den lovtekst citeret som forbyder det), men jeg er enig med jer i, at man ikke overholder de vilkår tilladelsen er givet på - og at det nok kan føre til, at man får indtaget sin våbensamlertilladelse.
Så du mener ikke det er ulovligt at overskride tilladelsens vilkår? Hvorfor skal man så have tilladelser?
Og hvis man får inddraget sin samlertilladelse, fordi man ikke vil overholde de vilkår den er givet på, vil du så ikke forvente at myndighederne også vil vurdere, at man kunne finde på at overskride vilkårene for evt andre tilldelser man har på våbenområdet? Eller ville du tro at man vil kunne beholde sine andre tilladelser, selvom man ... ja, man kan vel godt kalde det GROFT overtræder vilkårene for samlertilladelsen?

(du kan nok godt ane at jeg er ret uenig her :blink: )
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2023, 11:24

Fast Fumble skrev:
29. mar 2023, 11:15
Så du mener ikke det er ulovligt at overskride tilladelsens vilkår?
Nej det mener jeg ikke at det er.

Hvid noget skal være ulovligt, så skal der være en lov som brydes. Det er egentlig ret enkelt.

Hvad det har af konsekvenser ifht. PAC, vil jeg ikke gisne om.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2023, 11:40

Men noget helt andet Greyberd.

Når nu du alligevel skal have dine svenske venner til at lave ammunition for dig, og du ikke vil kunne bruge den her hjemme.

Var det så ikke en bedre løsning, at købe en igennem dem der også skaffer din ammunition? Altså så du betaler den, men den er registreret og opbevaret ved en af dem.

Den løsning ved jeg der er nogle IPSC folk der benytter rundt omkring i verden - bla. Britterne der ikke må eje pistoler.

Make Fyn fin again!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 29. mar 2023, 11:50

Agamemnon skrev:
29. mar 2023, 10:18
Det er bestemt ikke en gråzone.

Det fremgår af betingelserne for samlertilladelsen, at den alene giver tilladelse til at erhverve og besidde. Uagtet at anvendelse måtte være lovlig i andre lande end Danmark, så overtræder du tilladelsens betingelser.

Gør du som du tilkendegiver at have til hensigt, så risikerer du ikke kun at miste din egen samlertilladelse og vandelsgodkendelse.
Du risikerer også at reglerne for samlertilladelse strammes yderligere, for at forhindre fremtidigt misbrug af den slags, som du plæderer for.

Lad være med at ødelægge denne mulighed for andre, ved åbenlyst at misbruge ordningen.
Jeg havde nu tænkt mig at spørge PAC, og være ærlig om hvorfor jeg ønskede dette våben i mit EU våbenpas, af de samme årsager som du nævner, før jeg søgte om at få våbnet i mit EU våbenpas, tænkte blot at ville høre herinde om nogle havde erfaringer.

Men det lader til, at det er vist ikke nødvendigt, og måske ovenikøbet dumt, hvis det kan give tanker hos PAC vedrørende tilladelser til samlervåben.

Mvh
Grey

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 29. mar 2023, 11:51

Ras.Killing skrev:
29. mar 2023, 11:24
Fast Fumble skrev:

Hvid noget skal være ulovligt, så skal der være en lov som brydes. Det er egentlig ret enkelt.

Med al respekt, så er det simpelthen noget vrøvl! :smile:

Grundlaget for en samlertilladelse er, at du må samle på nogle specifikke våben, og de skal registreres til formålet. Og det er alene det de må benyttes til, at optage plads i dine skabe/box.

Du må heller ikke rejse til udlandet, og gå på jagt med din SKV revolver. Heller ikke selvom du rigtig gerne vil. Det er udenfor det grundlag, hvorpå din tilladelse er givet.

Så kan man ikke dobbeltregistrere, som man f.eks ellers gør med SKV+jagt, så begår man noget ulovligt.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1071 times

Indlæg af Agamemnon » 29. mar 2023, 11:54

Ras.Killing skrev:
Fast Fumble skrev:

Tilladelser efter Våbenbekendtgørelsens § 51 stk. 1, nr. 2 (tilladelse til våbesamling, uden antalsbegrænsning) specifiserer præcist hvad du . Dette fremgår af tilladelsen.
Afviger du fra disse betingelser og gør du andet og mere, overtræder du våbenbekendtgørelsen samt bestemmelserne i våbencirkulærets § 13 og gør dermed noget du IKKE MÅ.

Kald det hvad du vil. En dommer vil kalde det ulovligt.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2023, 12:01

C-X skrev:
29. mar 2023, 11:51
Ras.Killing skrev:
Fast Fumble skrev:

Det er da ikke noget vrøvl? Det er sådan lovgivning fungere.
C-X skrev:
Grundlaget for en samlertilladelse er, at du må samle på nogle specifikke våben, og de skal registreres til formålet. Og det er alene det de må benyttes til, at optage plads i dine skabe/box.
Enig - og det grundlag vil man så bryde, med den konsekvens at tilladelsen nok bliver inddraget.
C-X skrev:
Du må heller ikke rejse til udlandet, og gå på jagt med din SKV revolver. Heller ikke selvom du rigtig gerne vil. Det er udenfor det grundlag, hvorpå din tilladelse er givet.
Enig - og bliver SKV bekendt med det, så vil de inddrage din tilladelse. Du har i dette scenarie heller ikke gjort noget der er ulovligt.

Make Fyn fin again!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 29. mar 2023, 12:02

Ras.Killing skrev:
29. mar 2023, 11:40
Men noget helt andet Greyberd.

Når nu du alligevel skal have dine svenske venner til at lave ammunition for dig, og du ikke vil kunne bruge den her hjemme.

Var det så ikke en bedre løsning, at købe en igennem dem der også skaffer din ammunition? Altså så du betaler den, men den er registreret og opbevaret ved en af dem.

Den løsning ved jeg der er nogle IPSC folk der benytter rundt omkring i verden - bla. Britterne der ikke må eje pistoler.
Den løsning har jeg tænkt, det kræver dog at den personer der køber den for mig, skal komme regelmæssigt i vores klub.

Den der kommer hver gang der er træning/konkurrence er vores formand, som også er ham jeg rejser sammen med til stævner.

Han har dog ret mange våben i forvejen selv, og han opbevare klubvåben også hjemme(det må man i Sverige), så han ligger på grænsen til at skulle opgradere sine opbevarings forhold, hvilket vil blive dyrt.
Så den løsningen er ude, han er til gengæld et rigtigt dejligt menneske han har allerede tilbudt at jeg må låne hans pocket revolver både til træning og konkurrencer.
Udfordringen her er at disse gamle revolvere er jo ikke helt beregnet til denne ret intensive brug, og hvis 2 personer nu bruger den , så er risikoen jo at den går i stykker ret hurtigt.
Men det bliver nok løsningen alligevel.

mvh
grey

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 29. mar 2023, 12:14

Ras.Killing skrev:
29. mar 2023, 12:01
C-X skrev:
Ras.Killing skrev:
Fast Fumble skrev:

C-X skrev:
Enig - og det grundlag vil man så bryde, med den konsekvens at tilladelsen nok bliver inddraget.
C-X skrev:
Enig - og bliver SKV bekendt med det, så vil de inddrage din tilladelse. Du har i dette scenarie heller ikke gjort noget der er ulovligt.
Ad 1, du har brudt våbenloven, ved at benytte et våben til et ikke tilladt formål.

Ad 2, tror du at du nøjes med en tilbagekaldelse?

Ad 3, se 1+2

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2023, 12:16

Agamemnon skrev:
29. mar 2023, 11:54
Ras.Killing skrev:
Fast Fumble skrev:

Tilladelser efter Våbenbekendtgørelsens § 51 stk. 1, nr. 2 (tilladelse til våbesamling, uden antalsbegrænsning) specifiserer præcist hvad du . Dette fremgår af tilladelsen.
Afviger du fra disse betingelser og gør du andet og mere, overtræder du våbenbekendtgørelsen samt bestemmelserne i våbencirkulærets § 13 og gør dermed noget du IKKE MÅ.

Hvis en dommer skal dømme dig for noget, så skal vedkommende have en lov at basere dommen på.
Retsinformation skrev:Bekendtgørelse om våben og ammunition m.v.

Våbentilladelser uden antalsmæssig begrænsning

§ 51. En våbentilladelse kan kun omfatte et våben. Tilladelse til følgende våben gives dog uden begrænsning i antal:

1)...
2) Skydevåben med model- eller fremstillingsår senest 1890 samt dansk pistol model 1910 og model 1910/21, marinerevolver model 1891, schouboe-pistol model 1903 og dansk militærgevær model 1867/93, 1867/96 og 1867/97.
Den fortæller udelukkende hvilken våben der kan komme på en samlertilladelse.

§ 13 i våbencirkulæret siger ligeledes intet om hvad våbnet må bruges til, og så er et cirkulær for øvrigt heller ikke lovgivning, og dermed ikke noget du kan dømmes efter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2023, 12:19

C-X skrev:
29. mar 2023, 12:14
Ras.Killing skrev:
29. mar 2023, 12:01
C-X skrev:
Ras.Killing skrev:
Fast Fumble skrev:

C-X skrev:
C-X skrev:
Ad 1, du har brudt våbenloven, ved at benytte et våben til et ikke tilladt formål.

Ad 2, tror du at du nøjes med en tilbagekaldelse?

Ad 3, se 1+2
Fortæl mig gerne hvilken paragraf i våbenloven, det er der brydes?

Edit: og blot for lige at præcisere - så er det ikke min hensigt at opfordrer nogen til at bryde vilkårene på sin samlertilladelse!
Senest rettet af Ras.Killing 29. mar 2023, 13:10, rettet i alt 4 gange.

Make Fyn fin again!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 29. mar 2023, 12:33

Ras.Killing skrev:
29. mar 2023, 12:16
Agamemnon skrev:
29. mar 2023, 11:54
Ras.Killing skrev:
Fast Fumble skrev:

Hvis en dommer skal dømme dig for noget, så skal vedkommende have en lov at basere dommen på.
Retsinformation skrev:Bekendtgørelse om våben og ammunition m.v.

Våbentilladelser uden antalsmæssig begrænsning

§ 51. En våbentilladelse kan kun omfatte et våben. Tilladelse til følgende våben gives dog uden begrænsning i antal:

1)...
2) Skydevåben med model- eller fremstillingsår senest 1890 samt dansk pistol model 1910 og model 1910/21, marinerevolver model 1891, schouboe-pistol model 1903 og dansk militærgevær model 1867/93, 1867/96 og 1867/97.
Den fortæller udelukkende hvilken våben der kan komme på en samlertilladelse.

§ 13 i våbencirkulæret siger ligeledes intet om hvad våbnet må bruges til, og så er et cirkulær for øvrigt heller ikke lovgivning, og dermed ikke noget du kan dømmes efter.
Man kunne vel prøve at søge en revolver man har på SKV2, til også at gælde jagt i udlandet, er der nogen lande i EU der tillader jagt med håndvåben, det ville måske gøre det nemmere hvis man gjorde PAC opmærksom på disse lande, ved ansøgning.

Ellers er der vel nogle stater i USA der tillader jagt med håndvåben, som ikke er registeret til jagt.

mvh
grey

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af Rigsby » 29. mar 2023, 12:34

Ras.Killing skrev:
Fast Fumble skrev:
Jeg mener ikke at det er umiddelbart ulovligt, da samlertilladelsens vilkår gælder kun i Danmark.

Det der bliver spurgt på er om revolveren kan optages på et EU-våbenpas, hvilket jeg ikke har nogen anelse om, men om spørgeren lovligt tager skyderen med til Sverige og dér bruger den til at slå søm i med eller skyder historisk sortkrudtskydning fra hoften er i min optik ikke reguleret af vilkårene.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 29. mar 2023, 12:45

Rigsby skrev:
29. mar 2023, 12:34
Jeg mener ikke at det er umiddelbart ulovligt, da samlertilladelsens vilkår gælder kun i Danmark.
Det tror jeg ikke er rigtigt.
Der står da ikke i samlertilladelsen, at våbnet ikke må anvendes i Danmark. Der står det ikke må anvendes. Punktum.
Men der er jo en nem måde at få det afklaret på: Spørg hos PAC. Jeg har en klar forestilling om hvad jeg tror svaret vil være, men ... jeg KAN jo tage fejl. (HAH! :blink: )
Slava Ukraini!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 29. mar 2023, 13:15

Fast Fumble skrev:
29. mar 2023, 12:45
Rigsby skrev:
29. mar 2023, 12:34
Det tror jeg ikke er rigtigt.
Der står da ikke i samlertilladelsen, at våbnet ikke må anvendes i Danmark. Der står det ikke må navendes. Punktum.
Men der er jo en nem måde at få det afklaret på: Spørg hos PAC. Jeg har ne klar forestilling om hvad jeg tror svaret vil være, men ... jeg KAN jo tage fejl. (HAH! :blink: )
Jeg havde nu tænkt mig at spørge PAC med fuld ærlighed , før jeg anskaffede mig samler tilladelse, våbnet og før jeg søgte det optaget i våbenpas.
Har ikke noget at bruge den til, hvis jeg ikke lovligt kan tage den med til Sverige og skyde med den der.

Men Grækeren skrev

Kunne det at spørge PAC med fuld ærlighed, give PAC anledning til at kigge på hele samler tilladelse systemet og måske stramme noget op ??.

Så har egentligt tænkt mig at droppen det helt, og da jeg i skrivende stund lige har fået svar fra en svensk klub kompis, som er politimand.

Jeg spurgte, må en svensker med våben på svensk samler tilladelse skyde med dem.

Hans svar
Nej. Men det går att ansöka för att skjuta vid enstaka tillfällen. Däremot vet jag inte hur man söker.
Så selv hvis PAC ved et mirakel skulle sige ja til at det ikke var et problem, så kommer jeg ud i problemer med de svenske myndigheder.
og skal ansøge hver gang jeg vil skyde med den, i bedste fald, de kan jo også sige blankt nej

Mvh
Grey

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 29. mar 2023, 13:58

Problem løst.

Min Svenske klub køber en til mig, som forenings våben, et andet medlem som også kommer ofte i klubben, bliver noteret som opbevarings person
det behøver ikke at være samme person, der opbevare alle klub våbene hjemme, og min Formand som er den jeg rejser til stævner med, må godt transportere den, og opbevare den i kortere perioder, uden at ændre på opbevarings adressen.

Kan nu selv lave ammo til en, da jeg har tilladelse til en revolver i 32 S&W long, og 32 S&W kan affyres i en 32 S&W long revolver.

mvh
grey

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2023, 14:22

Greyberd63 skrev:
29. mar 2023, 13:58
Problem løst.

Min Svenske klub køber en til mig, som forenings våben, et andet medlem som også kommer ofte i klubben, bliver noteret som opbevarings person
det behøver ikke at være samme person, der opbevare alle klub våbene hjemme, og min Formand som er den jeg rejser til stævner med, må godt transportere den, og opbevare den i kortere perioder, uden at ændre på opbevarings adressen.

Kan nu selv lave ammo til en, da jeg har tilladelse til en revolver i 32 S&W long, og 32 S&W kan affyres i en 32 S&W long revolver.

mvh
grey
En rigtig fornuftig løsning :thumbup:

Make Fyn fin again!

Besvar