Modsat af hvad mange tror, så falder cpr nummeret ikke ind under
følsomme personoplysninger. Man skal stadig have styr på hvordan man opbevarer og bruger cpr nummer lige som man skal med alle andre
almindelig personoplysninger der relaterer sig til en person (navn, adresse, tlf. nummer osv). Men der er ikke noget specielt ved cpr.
https://persondatakonsulenterne.dk/blog ... lysninger/
Begrebet 'følsomme personoplysninger' (særlige kategorier af personoplysninger) dækker over en udtømmende liste af kategorier, som er følsomme og som derfor kræver særlige hensyn, når vi som virksomhed, forening eller myndighed behandler dem. En personoplysning er kun følsom, hvis den falder ind under en af følgende kategorier:
Race eller etnisk oprindelse
Politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning
Fagforeningsmæssigt tilhørsforhold
Genetiske eller biometriske data - med det formål entydigt at identificere en fysisk person
Helbredsoplysninger
Seksuelle forhold eller seksuelle orientering
Hvis en personoplysning ikke falder inden for en af disse kategorier, så er den i udgangspunktet en almindelig personoplysning.
/HR
Edit: Jeg havde en diskussion med min søster i går om præcis dette, og jeg påstod hårdnakket at cpr var "følsomt". Men den måtte jeg lige pakke sammen igen, for hun havde styr på sit shit

.
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!