Politiet uvidende?Kenned skrev: ↑9. jun 2023, 16:47Med 100% sikkerhed tager politiet fejl i ét af de to punkter de har sigtet ham for. Kunne det ikke tænkes at de er lige så uvidende på det sidste punkt som på det første? Jeg har personligt oplevet betjente der ikke engang kendte kravene til opbevaring af skydevåben.C-X skrev: ↑9. jun 2023, 16:06Kan det så ikke blot være så simpelt, at han er i besiddelse af tilladelseskrævende effekter, uden at han de(n) fornødne tilladelse(r)?
Vi må jo alle hver især, have hylstre i de kalibre der kan bruges i de våben vi har tilladelse til, og ikke andre (ud over haglbøssens efterladenskaber, som vi kan eje på et jagttegn alene). Skal vi videre end det, kræves en genlade tilladelse, samlertilladelse mv.
Han er så blevet ramt af, at han er uvidende om loven, men det fritager ham desværre ikke for ansvar.
Han har specifikt opbevaret hylstrene, som ejendom, ikke blot i en dynge til skrotning.
Jeg ser sagen som ret ligefrem. Ærgeligt for ham. Vi andre behøver ikke agere i panik.
Jeg synes absolut ikke sagen et ligefrem - specielt ikke når det drejer sig om løsskydnings hylstre.
Du må da også kunne se at det vil være et problem i rigtigt mange situationer hvis han bliver dømt. For en jæger eller skytte vil et opsamlet hylster i et kaliber man ikke har tilladelse til så være ensbetydende med at vandelsgodkendelsen, jagttegnet osv. ryger sig en tur.
Hilsen Kenneth
Jeg måtte finde loven frem for at overbevise en betjent at en original forlader fra krigen i 1864 IKKE krævede en tilladelse og aj heller våbenskabs opbevaring. Men at den tilhørende bajonet krævede tilladelse og skulle låses inde.
Så ja de ved ikke alt og kan heller ikke. Så af og til anklager de uden grund. Dertil har vi heldigvis dommer.