I følge dem i USA er løbslængden målt fra kronen til breechface. Og de har åbenbart noget med at mundingsbremse tælles med hvis den er permanent installeret.
Har man de samme regler med mundingsbremse tælles med i total længden i dk (30cm) og sverige(er det 45cm?)?
Tælles mundingsbremse med i pibens total længde?
-
- Gold Member
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 185 times
Re: Tælles mundingsbremse med i pibens total længde?
Hejsa,
Hvis mundingsbremsen er fastmonteret er det en del af løbet og måles med i løbslængden, modsat tænker jeg at hvis den kan skrues af så gør den ikke.
Når det kommer til det som du kalder 30cm-reglen, så eksisterer den regel slet ikke, det er bare et spøgelse som ikke vil gå væk.
Hvis mundingsbremsen er fastmonteret er det en del af løbet og måles med i løbslængden, modsat tænker jeg at hvis den kan skrues af så gør den ikke.
Når det kommer til det som du kalder 30cm-reglen, så eksisterer den regel slet ikke, det er bare et spøgelse som ikke vil gå væk.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
-
- Silver Member
- Interesser: Dykning og skydning og klatrin
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 84 times
Nå! Så 30cm er ikke minimums længde i DK overhovedet? Har bare læst det så mange gange med 30cm som min. og 60cm som min total.
-
- Gold Member
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 185 times
Det er en skrøne som ikke har noget som helst på sig!
Det eneste længdekrav som jeg kender til er at totallængden skal være mindst 60cm.
Det eneste længdekrav som jeg kender til er at totallængden skal være mindst 60cm.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"