Årsagen til at jeg skriver dette er at jeg, for mange år siden, købte et våben som var blevet solgt på præcist den måde, da personen efter 9 år vendte tilbage til klubben ville han gerne se sit våben....
Så må man jo sige: " Ja, så gerne. Og her er for resten lige en regning på 9 års opbevaring. "
Han valgte at trække foreningen i retten, jeg var indkaldt som vidne, men inden retsmødet indgik foreningen et forlig med personen og erstattede våbnet til nypris, hvilket gjorde at foreningen reelt mistede penge.
Så ved man reelt ikke hvordan retten ville have dømt. Min fornemmelse er, at der ved en retssag vil blive lagt meget vægt på, hvad klubben har gjort for at bringe forholdet i orden. Så gem kopier af alle forsøg på henvendelser til ejeren. Både breve, mails og telefonnotater hvis I har forsøgt at ringe til ham. Skriv også gerne et brev hvor I gør opmærksom på, at I vil sælge våbnet og gøre udlæg for gælden, og at han skal svare inden for x uger hvis han ikke er enig i den fremgangsmåde. Med en ordentlig dokumentation ville jeg ikke være nervøs for at tage den i retten.
Ups, og husk også ordentlig dokumentation på de penge han oprindeligt skylder jer, gerne med kopier af rykkerskrivelser der er udsendt.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.