Er det lovkrav at bruge sikkerheds briller ved skydning I USA?
-
- Banned
- Interesser: Jagt og regulering
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 22 times
Er det lovkrav at bruge sikkerheds briller ved skydning I USA?
Jeg syns altid de har sikkeheds briller på ved skydning I USA, specielt ved baneskydning.
Er det et lovkrav?
Er det et lovkrav?
Søger Ruger sfar
Og vortex strike eagle 5-25x56
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
Re: Er det lovkrav at bruge sikkerheds briller ved skydning I USA?
Hvis ikke banerne kræver det, og du får en skade, så gætter jeg på, at de står til sagsanlæg, der vil drive dem konkurs.
Jeg har skudt på bane, i Las Vegas, hvor de tilbød full auto våben, og der var det et krav, at man bar skydebriller og høreværn.
Jeg har skudt på bane, i Las Vegas, hvor de tilbød full auto våben, og der var det et krav, at man bar skydebriller og høreværn.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 133 times
Jeg vil personligt sige, at lovkrav eller ej, så skyder jeg nødigt uden briller.
Jeg er så også vant til sikkerhedsbriller fra arbejdet (Og ved hvor meget man kan smadre et øje, ved div. uheld)
Jeg er så også vant til sikkerhedsbriller fra arbejdet (Og ved hvor meget man kan smadre et øje, ved div. uheld)

Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
The 10th man usually prefers the other 9...
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Jeg bruger også altid briller, og det er da sket mere end 1 gang at et hylster ellers havde ramt mig i øjet.
Men jeg syntes de fleste briller generer mine øreværn (stellet er for tykt og lukker lyd ind i øreværnet) jeg fandt nogle med meget fladt stel som har været gode, men nu er stellet så knækket nede i tasken fordi det var så spinkelt dimensioneret..
Men jeg syntes de fleste briller generer mine øreværn (stellet er for tykt og lukker lyd ind i øreværnet) jeg fandt nogle med meget fladt stel som har været gode, men nu er stellet så knækket nede i tasken fordi det var så spinkelt dimensioneret..
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Der er jo 50 stater som kan have hver sin lovgivning, og er mere eller mindre våbenvenlige.
Men med det jeg kender til dem derovre så ville du uden problemer kunne finde adskillige rants på youtube hvis der blev indført krav om lovpligtigt sikkerhedsudstyr ved våbenbrug
Til gengæld så har jeg ofte problemer med at de dugger til, så hvis nogen kender et supermiddel mod det så er jeg interesseret :-)
Men med det jeg kender til dem derovre så ville du uden problemer kunne finde adskillige rants på youtube hvis der blev indført krav om lovpligtigt sikkerhedsudstyr ved våbenbrug

Jeg har et par hvor brille-stængerne kan udskiftes med elastikbånd, det syntes jeg fungerer rigtigt godt sammen med høreværn.Cpt skrev: ↑26. aug 2023, 11:29Jeg bruger også altid briller, og det er da sket mere end 1 gang at et hylster ellers havde ramt mig i øjet.
Til gengæld så har jeg ofte problemer med at de dugger til, så hvis nogen kender et supermiddel mod det så er jeg interesseret :-)
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
De gange jeg har været på skydebane i Kansas, har der ikke været krav om sikkerhedsbriller.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Jeg hører på vandrørene, at ved næste opdatering af SIKSKY, så bliver brug af skydebriller et krav ved skydning.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Zakke
- Bronze Member
- Interesser: kampvogne og våben
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 28 times
Det er vel egentlig også et ret fornuftigt tiltag, vil jeg mene. Jeg bruger selv fragbriller, når jeg skyder på mål, der er under 50 meter væk - og jeg ville overhovedet ikke have noget imod, også at skulle bruge fragbriller ved længere afstande. Sikkerhed er nummer et, og selv om ar er seje, bliver man bliver ikke sejere af, at blive blind af et ricochet el. lign..Ras.Killing skrev: ↑26. aug 2023, 12:30Jeg hører på vandrørene, at ved næste opdatering af SIKSKY, så bliver brug af skydebriller et krav ved skydning.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Det svarer til at indføre tvungen brug af styrthjelm ved kørsel i bil.Ras.Killing skrev: ↑26. aug 2023, 12:30Jeg hører på vandrørene, at ved næste opdatering af SIKSKY, så bliver brug af skydebriller et krav ved skydning.
Ingen kan påstå at det ikke øger sikkerheden.
Det har en gavnlig effekt i langt under 1/10000000000000000 del af turene i bil / på skydebanen.
Men det er et fint tiltag oveni mængden, for at få begrænset skydesport i Danmark.
Jeg har skudt i over 20 år uden at have så meget som hørt om et problem i min klub.
Jeg skyder altid med briller, når jeg skyder på stål-mål, for det giver det mening. Jeg skyder ikke med briller til Terrænpistol, Tjenestepistol, baneskydning. Specielt terrænskydning i regnvejr med briller er noget skidt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Banned
- Interesser: Jagt og regulering
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 22 times
Jow jow men med 1/10000000000000000 er der er forbedring. Det plejer at være nok for politikerneFast Fumble skrev: ↑26. aug 2023, 19:48Det svarer til at indføre tvungen brug af styrthjelm ved kørsel i bil.Ras.Killing skrev: ↑26. aug 2023, 12:30Jeg hører på vandrørene, at ved næste opdatering af SIKSKY, så bliver brug af skydebriller et krav ved skydning.
Det har en gavnlig effekt i langt under 1/10000000000000000 del af turene i bil / på skydebanen.
Men det er et fint tiltag oveni mængden, for at få begrænset skydesport i Danmark.
Jeg har skudt i over 20 år uden at have så meget som hørt om et problem i min klub.
Jeg skyder altid med briller, når jeg skyder på stål-mål, for det giver det mening. Jeg skyder ikke med briller til Terrænpistol, Tjenestepistol, baneskydning. Specielt terrænskydning i regnvejr med briller er noget skidt.
Søger Ruger sfar
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 35 times
Hvad er egentlig krav til brudstyrke osv for at briller egner sig til skydning? Giver det fx mening at bruge nytårsbeskyttelsesbriller fra haral skrald?
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Men nu ved jeg du også selv er fortaler for at få stålmål i DGI regiFast Fumble skrev: ↑26. aug 2023, 19:48Det svarer til at indføre tvungen brug af styrthjelm ved kørsel i bil.Ras.Killing skrev: ↑26. aug 2023, 12:30Jeg hører på vandrørene, at ved næste opdatering af SIKSKY, så bliver brug af skydebriller et krav ved skydning.

På en IPSC bane i regnvejr er det da også træls med briller, men jeg hører ingen der brokker sig over det? Her er det bare givet at man bruger briller, også selvom der ikke er stål på banen.
På en 15M bane kan vi diskuterer om det er meningsfyldt.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!