Lycon skrev: ↑13. sep 2023, 13:19
Med forbehold for at jeg ikke kender mandens historik og eventuelle tidligere kriminelle løbebane er straffen urimelig hård.
Manden er 72 år og er allerede drattet om med et ildebefindende, og lever nu sit livs efterår, og nu skal han så i fængsel for at besidde en modificeret signalpistol. At man ikke kan skelne mellem kriminelle ufredsmænd og borgere der blot vil tage vare på sig selv og sine nærmeste er mig ubegribelig. Og nej loven er ikke, og bør bestemt heller ikke være, lige for alle.
Den sag skulle være klaret med en bøde på 5000,00 kroner og konfiskation af våbnet. Nogle gange er det flovt at være dansker.
Fuldstændig enig. Vi har et godt land, men det her er endnu et latterligt eksempel på, hvordan deres symbolpolitik og stramninger overalt, fordi det skal se ud til, at de gør en forskel, som de gerne vil "sole sig i", rammer de absolut forkerte mennesker, og er dybt urimelige, hvis man bare har lidt logisk sans og rimelighed på øverste etage.
Nogle gange bliver lovene for "sort/hvid", og ting kan ofte ramme utilsigtet, men det er over min fatteevne, at der ikke kan laves plads og lov for, at man i disse særlige situationer, kan vurdere ud fra basal sund fornuft. Men det kan vi jo ikke, da det åbenbart skal være "ens for alle" - så må de forkerte jo bøde til tider, fordi vores lovgivende instans er dybt inkompetente og stædige som bare pokker, fordi de altid ved bedst jo. Man kunne fristes til at forvente, at de kan komme op med bedre - jeg mener, vores politikere er muligvis ikke selv de mest veluddannet og med synderlig erhvervserfaring, men kunne hæren af embedsfolk bag dem ikke finde på noget bedre, så vi slipper for disse dybt pinlige sager?
Så ja, det er til tider eklatant flovt og pinligt at være dansker, når vi så gerne vil gå forrest overalt efterhånden - måske man skulle prøve at gå forrest med noget logik og anstændighed, i stedet for at køre et så rigidt system, hvor der ikke er plads til nogle nuancer, og de forkerte skal straffes og bøde for noget, der faktisk var tilsigtet en helt anden målgruppe!