"Orientering om udløb af tilladelse"4 mdr før udløb. Hvornår gælder den nye fra?
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
"Orientering om udløb af tilladelse"4 mdr før udløb. Hvornår gælder den nye fra?
Jeg har lige fået en "orientering om udløb".
Der er 4 måneder til den gamle udløber.
Hvis jeg ansøger om fornyelse nu, risikerer jeg så at den nye reelt starter nogle måneder inde i den gamles løbetid?
(Hvis jeg ikke ansøger nu, så er der til gengæld en reel risiko for, at PACs ventetid kommer til at overskride den gamle tilladelses udløb).
Der er 4 måneder til den gamle udløber.
Hvis jeg ansøger om fornyelse nu, risikerer jeg så at den nye reelt starter nogle måneder inde i den gamles løbetid?
(Hvis jeg ikke ansøger nu, så er der til gengæld en reel risiko for, at PACs ventetid kommer til at overskride den gamle tilladelses udløb).
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- DeVille
- Gold Member
- Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
- Geografisk sted: Frankrig
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Re: "Orientering om udløb af tilladelse"4 mdr før udløb. Hvornår gælder den nye fra?
Ja.Refraktorius skrev: ↑6. okt 2023, 08:32
-
- Silver Member
- Interesser: Skiveskydning og langdistance
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 44 times
Re: "Orientering om udløb af tilladelse"4 mdr før udløb. Hvornår gælder den nye fra?
Jeg ville personligt selv foretrække at ansøge før, med "risiko" for at den nye overlapper/træder i kraft før den gamle udløber.
End at tage chancen og stå med en der er udløbet, inden den nye er klar.
End at tage chancen og stå med en der er udløbet, inden den nye er klar.
O/U 12/76
Tikka T1X .22lr - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Tikka T3X UPR 6,5 Creedmoor - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Inland 1944-6 M1 US .30 Carbine
Lee Enfield 1944 No4.mk1 .303 british - Leupold Vari-X II 3-9x40
Ruger Sfar .308win - VisionKing 1,25-5x26
Tikka T1X .22lr - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Tikka T3X UPR 6,5 Creedmoor - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Inland 1944-6 M1 US .30 Carbine
Lee Enfield 1944 No4.mk1 .303 british - Leupold Vari-X II 3-9x40
Ruger Sfar .308win - VisionKing 1,25-5x26
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Jeg kan ikke huske, hvor jeg har læst det, men Vingsted påstår, den nye tilladelse ikke træder i kraft, før den gamle udløber. Det er lige meget, hvor tidligt man søger fornyelse.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Men det er Vingsted og SKV.Caspian1911 skrev: ↑6. okt 2023, 10:28Jeg kan ikke huske, hvor jeg har læst det, men Vingsted påstår, den nye tilladelse ikke træder i kraft, før den gamle udløber. Det er lige meget, hvor tidligt man søger fornyelse.
Det her er et jagtvåben på polititilladelse.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- DeVille
- Gold Member
- Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
- Geografisk sted: Frankrig
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Jeg søgte for knap 2 år siden fornyelse på jagtvåben, selvom jeg endnu havde et års løbetid på den tidligere tilladelse, fordi jeg skulle til udlandet i en længere periode og ville være sikker på, ikke at glemme noget/komme i klemme. De nye tilladelser var gældende fra udstedelsesdato, så jeg mistede alså et års løbetid på den manøvre.Refraktorius skrev: ↑6. okt 2023, 10:51Men det er Vingsted og SKV.Caspian1911 skrev: ↑6. okt 2023, 10:28Jeg kan ikke huske, hvor jeg har læst det, men Vingsted påstår, den nye tilladelse ikke træder i kraft, før den gamle udløber. Det er lige meget, hvor tidligt man søger fornyelse.
Det her er et jagtvåben på polititilladelse.
Om tingene har ændret sig siden skal jeg så ikke kunne sige.

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Jeg har lige kigget mine oversigter over tilladelser igennem for årene bagud, og jeg kan se at mine datoer langsomt kryber baglæns. DVS at PAC ikke fremskriver gyldighedsdatoen til den dato den gamle tilladelse udløber.
Jeg har ikke sindsro til at vente med at søge tilladelser, så jeg lever med at der ryger nogle uger hver gang. Hellere det end være uden tilladelse.
Jeg har ikke sindsro til at vente med at søge tilladelser, så jeg lever med at der ryger nogle uger hver gang. Hellere det end være uden tilladelse.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- CKN
- Silver Member
- Interesser: Jagt,skydning, genladning
- Geografisk sted: Fjerritslev
- Been thanked: 1 time
Jeg søgte om fornyelse på en veksel pibe 1 maj og tilladelse kom første uge i september.
Så hvis de har oppet dem lidt, kommer det til at passe med ca 4 mdr.
Og udløber den inden, som min gjorde, må du opbevare, men ikke bruge.
Mvh
Carsten
Så hvis de har oppet dem lidt, kommer det til at passe med ca 4 mdr.
Og udløber den inden, som min gjorde, må du opbevare, men ikke bruge.
Mvh
Carsten
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Nej.
Den dispensation er udløbet.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Det er korrekt.
Alligevel blev en ven ringet op af Politiet igår, hvor politiassistenten fortalte, at min vens riffeltilladelse var udløbet.
Politiassistenten sagde, at han skulle søge fornyelse omgående, men at han ikke skulle foretage sig yderligere, for “de ville ikke komme for at besøge ham”
Han ville dog modtage et bødeforlæg for ikke at forny tilladelsen i tide.
Jeg har dog rådet ham til, at få riflen opbevaret hos en forhandler i mellemtiden.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot