ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 24 times
Been thanked: 20 times

Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Indlæg af SimonBJ » 26. okt 2023, 10:51

Hold da op, det kan da være man skal ud og handle nu!

Svendsen10
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: pistol
Geografisk sted: sjælland
Been thanked: 6 times

Indlæg af Svendsen10 » 26. okt 2023, 11:33

Er der nogle der har oplysninger på SKV 4 behandlings tid?

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 747 times
Been thanked: 90 times

Indlæg af 100Radsbar » 26. okt 2023, 16:37

Za_X_aZ skrev:
26. okt 2023, 10:05
Nu er det jo næsten blevet en ting jeg smider en PAC status om torsdagen :biggrin:
Så her er den for denne uge, det ser stadig ud til at der køres i et højt gear hos PAC.
Skærmbillede 2023-10-26 094944.png

Men som vi jo har snakket om er de jo desværre ikke det eneste forsinkendene led.
fx. skal Dansk Skytte Union 1-2 uger før og efter behandlingen hos PAC på en SKV 2w

"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Det ser da ud til at jagt rifler stadig hænger i bremsen. :impatient:
Men godt at de har fået lidt mere fart på de andre tilladelser
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Za_X_aZ
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Riffel, 3D Pring & Design
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af Za_X_aZ » 26. okt 2023, 17:59

100Radsbar skrev:
26. okt 2023, 16:37
Za_X_aZ skrev:
Nu er det jo næsten blevet en ting jeg smider en PAC status om torsdagen :biggrin:
Så her er den for denne uge, det ser stadig ud til at der køres i et højt gear hos PAC.

Men som vi jo har snakket om er de jo desværre ikke det eneste forsinkendene led.
fx. skal Dansk Skytte Union 1-2 uger før og efter behandlingen hos PAC på en SKV 2w

Det ser da ud til at jagt rifler stadig hænger i bremsen. :impatient:
Men godt at de har fået lidt mere fart på de andre tilladelser
Ja når nu du siger det så kan jeg godt se at de er lidt sløve på jagt siden. det er måske der fra de ekstra hænder på SKV kom :D
eller også så har i med jagttegn flexet så mange lækre ½automat våben at vi andre er blevet så jaloux at vi har svinget kortet og taget jagttegn og købe ½automat rifler :mrgreen: kan dog kun tale for mig selv og der blev det en på SKV2 med skabs plads i min forening da det var det eller jagttegn og et tomt våbenskab :???:

Brugeravatar
Zakke
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: kampvogne og våben
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 16 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Zakke » 26. okt 2023, 21:02

Hamderallan skrev:
4. okt 2023, 15:41
[...]

2 halvauto rifler søgt 26 juli på jagt, tilladelser modtaget 2 oktober
Var en eller begge af dem randtændte rifler? Det er min opfattelse, at der kun kan gives tilladelse til éen centertændt halvautomat, men jeg ville da blive glad hvis jeg tog fejl.

Hamderallan
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Flugtskytte
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 7 times

Indlæg af Hamderallan » 26. okt 2023, 22:32

Zakke skrev:
26. okt 2023, 21:02
Hamderallan skrev:
4. okt 2023, 15:41
[...]

2 halvauto rifler søgt 26 juli på jagt, tilladelser modtaget 2 oktober
Var en eller begge af dem randtændte rifler? Det er min opfattelse, at der kun kan gives tilladelse til éen centertændt halvautomat, men jeg ville da blive glad hvis jeg tog fejl.
Ja den ene var .22 ...

Nu har jeg jo købt en ar10 i 7.62nato , og selvom man kun må have 1 halvauto i klasse 1 , så må man jo have flere vekselsæt til den , dvs komplette upper receivere som jo kan skiftes på bare sekunder .. så er man ikke begrænset til kun 1 kaliber :)

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 96 times
Been thanked: 137 times

Indlæg af Krung » 27. okt 2023, 08:52

Jæger har et interview med PAC fra juni online: https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... ingstider/
Hvis jeg kort skal forklare en ansøgnings vej igennem systemet, så begynder det med, at brugeren går ind via politiets selvbetjeningsløsning på politi.dk og vælger den våbentype, som det nu gælder, siger Dorthe Baadsgaard. Når borgeren trykker send, kommer sagen ind i en ”sluse” hos PAC, hvor robotkontrollen (vandelsgodkendelsen) sker i forhold til kriminalregistret. - Det kan udløse indhentning af supplerende oplysninger, inden sagen blive lagt ind i køen igen, medmindre oplysningerne gør, at vedkommende ikke kan blive vandelsgodkendt, hvilket udløser en proces med inddragelse af samtykket til jagttegn og afhændelse af våbnene, men det er en anden historie, bemærker hun.
Ovenstående paragraf gør mig noget bekymret. Vandelsgodkendelsen kalder de for "robotkontrollen". Det lyder som noget automatisk og noget, de ikke selv står for. Er det ikke dem, der laver den og er den automatisk?

Men mere bekymrende er at de beskriver en situation, hvor ansøgningen om en ny tilladelse er årsagen til inddragning af de andre. Burde det ikke være en helt umulig situation? Når en borger laver noget, som giver anledning til inddragelse af tilladelser og våben, er det så ikke på det tidspunkt maskineriet skal sættes i gang og vandelsvurderingen genovervejes? Hvis det bliver overhalet inden om af en ny ansøgning, så er der noget væsentligt mere råddent i DK end bare PAC.
Et andet område, som fylder hos jægerne, er udstedelse af EU-våbenpas. ...
Politiet ser gerne en digital løsning i fremtiden. – Vi vil gerne have en digital løsning, som både er til borgernes og vores fordel, men det kræver, at EU-landene kan blive enige om en fælles løsning, ellers får det jo ingen effekt, hvis ikke alle EU-lande er med, bemærker Sune Espersen.
Det er mere bare hovedrystende bagstræbende. En digital løsning behøver slet ikke være noget, der er brugt i alle EU lande for at have effekt. EU landende står for selv at implementere mange ting, fx det IT system PAC har bestilt. Hvis han tænker på at andre lande ikke tror på et dansk digitalt våbenpas, så er min holdning at de håndskrevne danske EU våbenpas ligner noget min søn har lavet med et kopimaskine på skolen. Jeg tror det er nemmere at få udlandet til at acceptere en app end det fnis vi har nu.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Za_X_aZ
Bronze Member
Bronze Member
Kontakt:

Indlæg af Za_X_aZ » 27. okt 2023, 09:28

Jeg syntes det er fint hvis de kan "grov sotere" med en robot, altså hvis den så faktisk også virker.
For det må da give et positivt udfald i forhold til brug af resourser hvis de ikke skal bruge langtid på sagsbehandling for at se at en person af X grund ikke kan blive vandelsgodkendt.

men det kræver igen at den virker, og ikke laver for mange falske positive, eller omvendt slipper en masse igennem som så senere ikke kan godkendes :smile:

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 27. okt 2023, 09:55

Krung skrev:
27. okt 2023, 08:52
Men mere bekymrende er at de beskriver en situation, hvor ansøgningen om en ny tilladelse er årsagen til inddragning af de andre. Burde det ikke være en helt umulig situation? Når en borger laver noget, som giver anledning til inddragelse af tilladelser og våben, er det så ikke på det tidspunkt maskineriet skal sættes i gang og vandelsvurderingen genovervejes? Hvis det bliver overhalet inden om af en ny ansøgning, så er der noget væsentligt mere råddent i DK end bare PAC.
Du sætter fingeren på det ømme punkt. Det viser en tilsyneladende meget lille tillid til processerne omkring våben og vandel. Hvis man f.eks. får afvist en fornyelse pga. vandel, så burde tilladelsen jo nok ha' været inddraget meget tidligere. Af samme grund burde fornyelse være en formssag.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 27. okt 2023, 11:20

Hvis ellers éns “profil” er ren (dvs. ren straffeattest, fornuftige personlige forhold og ingen verserende sager), så godkender systemet (altså “robotten”) vandel med det samme/indenfor meget kort tid. Da det blev muligt at betale for jagttegn for indeværende jagtsæson i år, betalte jeg en halv time efter midnat, og næste morgen kl. 08.00 lå der en besked i e-Boks om, at mit jagttegn er godkendt og fremsendes med posten. Har man appen, så skulle det ikke undre mig, at man i den situation kan se sit nye jagttegn indenfor en times tid efter betaling.

Men jeg er enig med andre brugere her i tråden. Systemet skal ikke først “fange” folk, når de søger om fornyelse/nyt våben, det skal ske i det øjeblik, at personen bliver dømt for noget, der har relevans for jagttegnet. Men mon ikke, at robotten kun er en del af et større system, så det ikke kun er ved kontakt til PAC, at man bliver opmærksom på negative forhold?

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 268 times
Been thanked: 160 times

Indlæg af Greyberd63 » 27. okt 2023, 11:26

Hvis man læser artiklen der er linket til, så kan videre læse om hvad en vandelsgodkendelse er, og om hvilken forskel der er på hagl og riffel.
Hvad er en vandelsgodkendelse?
Blandt jægerne synes der at være en opfattelse af, at vandelsgodkendelse af våbenejere kun sker én gang årligt, er det korrekt eller sker det hyppigere?

- Helt basalt er en vandelsgodkendelse en screening af borgere for at afdække, om der kan være betænkelighed ved, at de f.eks. har våben eller skal bestride bestemte jobs. Der sker en kontinuerlig monitering af jægere og andre våbenejere i forhold til kriminalregistret, altså er det ikke korrekt, at jægerne kun bliver vandelsgodkendt i forbindelse med samtykke til jagttegn eller ved ansøgning om f.eks. en våbentilladelse, forklarer Sune Espersen.

- Den årlige vandelsproces i forbindelse med samtykke til jagttegn er i øvrigt anderledes end ved ansøgning om en riffeltilladelse. Idet haglgevær ikke kræver tilladelse ud over jagttegnet, har samfundet foretaget en politisk vurdering af farligheden af våbnet og dermed signaleret, at det kræver en anden bevågenhed fra politiets side at udstede tilladelser til riflede våben. I tråd med det fremgår det således også af EU’s våbendirektiv, at der skal ske en vandelsgodkendelse ved ansøgning om ny tilladelse eller våbenpas, påpeger Ulrick Junge.

På spørgsmålet om man kan forstille sig, at en person kan få samtykke til jagttegn og dermed eje og anvende haglvåben, men ikke blive vandelsgodkendt til en riffel, lyder svaret fra Sune Espersen, at det kan man teoretisk set:

- Ved ansøgning om samtykke til jagttegn sker der samkørsel med kriminalregistret. Hvis der ikke er tilførsler på ansøger her, gives samtykket. Hvis personen så senere søger tilladelse til en jagtriffel, vandelsvurderes vedkommende også på f.eks. omgang med utryghedsskabende grupperinger eller psykisk ustabilitet, og kan i den forbindelse få et afslag. Et sådant afslag vil også medføre tilbagekaldelse af samtykket til jagttegn, så det er enten eller – får du afslag til riffeltilladelse, kan du ikke bevare jagttegn. Men der foregår jo også en løbende monitering af borgeren på baggrund af vedkommendes samtykke til jagttegn, så det vil blive tilbagekaldt, hvis der tilgår oplysninger om f.eks. omgang med utryghedsskabende grupperinger eller psykisk ustabilitet, også selv om der ikke ansøges om en riffeltilladelse.
mvh
grey

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Krung » 27. okt 2023, 12:00

Jeg tror noget af min undren bunder i mangel på sproglig præcision. Måske omtaler artiklen vandelsgodkendelse som flere ting, fordi den citerer flere personer.

Robotten må være en automatisk samkøring med kriminalregisteret og være en vandelsgodkendelse af kun retten til jagttegn, og ikke en generelt vandelsgodkendelse til alt.

Så er der så en vandelsgodkendelse af om du må få riflet våben. Du kan teoretisk godt have vandelsgodkendelse til jagttegn uden at få en til et riflet våben.

Bortset fra det kan du ikke i praksis. Får du ikke vandelsgodkendelsen til riflet, mister du pludselig også din ret til jagttegn.

Så siger Sune Espersen længere nede i forklaringen om vandelsgodkendelse:
Men der foregår jo også en løbende monitering af borgeren på baggrund af vedkommendes samtykke til jagttegn, så det vil blive tilbagekaldt, hvis der tilgår oplysninger ... , også selv om der ikke ansøges om en riffeltilladelse.
Og så er vi tilbage til der vi startede...

Der er reelt set kun 1 vandelsgodkendelse, da du i praksis ikke kan have kun den 1 ud af de 2.
Kan man beholde sig jagttegn, men ikke få lov til riflet våben? Nej.
Kan man stå i den situation at jagttegnet først bliver inddraget, når du ansøger om riflet? Åbenbart! ... eller måske. Ikke teoretisk, men ja i praksis.

Er det mig, der har taget brillerne forkert på i dag?
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 27. okt 2023, 13:35

Krung skrev:
27. okt 2023, 12:00
Der er reelt set kun 1 vandelsgodkendelse, da du i praksis ikke kan have kun den 1 ud af de 2.
Kan man stå i den situation at jagttegnet først bliver inddraget, når du ansøger om riflet? Åbenbart! ... eller måske. Ikke teoretisk, men ja i praksis.
Men i tilfældet med et SKV våben, der har du ikke noget jagten. Så i den henseende giver det mening at der er mere end én vandelsgodkendelse.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Krung » 27. okt 2023, 14:39

Ras.Killing skrev:
27. okt 2023, 13:35
Krung skrev:
27. okt 2023, 12:00
Men i tilfældet med et SKV våben, der har du ikke noget jagten. Så i den henseende giver det mening at der er mere end én vandelsgodkendelse.
Når politiet siger man ikke bør kunne ende i en situation, hvor du har vandelgodkendelse til glatløbet men ikke kan få det til riflet, så er det vel ret lige meget om der er tale om jagttegn eller SKV våbenpåtegning, for hvad du end har af SKV tilladelser/jagttegn, så ryger de snart du ikke kan opnå til riflet.

Så uanset hvad de kalder det på stationen, eller deler det op i rent administrationsmæssigt, så står og falder alle vandelsgodkendelser på om du kan få riflet, og så er der faktisk kun 1 vandelsgodkendelse, der er værd at tale om.

(Ovenstående bygger på citatet fra Jæger)

Men tilbage står det fuldstændigt tåbelige at det burde være aldeles overflødigt at tjekke om du kan vandelsgodkendes til noget som helst inden for våben, hvis du allerede har våben.

Der må være kæmpe huller i procedurerne, hvis man først mister tilladelserne, når man ansøger om nye.

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 27. okt 2023, 16:44

Krung skrev:
27. okt 2023, 14:39
Men tilbage står det fuldstændigt tåbelige at det burde være aldeles overflødigt at tjekke om du kan vandelsgodkendes til noget som helst inden for våben, hvis du allerede har våben.

Der må være kæmpe huller i procedurerne, hvis man først mister tilladelserne, når man ansøger om nye.
Jeg forestiller mig at det måske er de mere indirekte årsager der medfører at man først mister vandelsgodkendelsen ved en ny ansøgning.
For eksempel omgang med tvivlsomme personer.

Hvis man selv får ørene i lov-maskinen så forventer jeg at det medfører en hurtigere reaktion.

Jeg undrer mig dog over hvordan de egenligt tjekker den slags?

Tsy
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time

Indlæg af Tsy » 28. okt 2023, 09:18

Hej
Er der nogle som har en ide om behandlingstid på en påtegning, på SKV2 ?

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 28. okt 2023, 09:40

Za_X_aZ skrev:

Medio Oktober? Det har jeg altså meget svært ved at tro på, baseret på egne oplevelser og det jeg læser her.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan den statistik er lavet.
Hvis det f.eks. er "Find den aktive ansøgning med det nyeste ansøgningstidspunkt" så behøver det på ingen måde at være retvisende. Bare en enkelt bliver skubbet frem i køen så ødelægger det pålideligheden af statistikken.

Jeg er vandt til at svartider og den slags rapporteres i gennemsnit og percentiler, det giver et meget bedre billede af hvad der foregår.

Lad dem hoste op med 50% og 95% percentiler for behandlingstiderne, så kan vi diskutere hvad gear de kører i.

Boryx
Gold Member
Gold Member
Interesser: Riffelskydning.
Has thanked: 48 times
Been thanked: 79 times

Indlæg af Boryx » 28. okt 2023, 20:11

Jeg er blevet kontaktet af PAC vedr. en ansøgning jeg havde inde. Første gang jeg talte med den utroligt service-fokuserede medarbejder var torsdag kl. 16.50.
Fredag ringede hun igen og orienterede at nu var mit våbenpas også færdigt.
Og sørme om ikke jeg talte med hende igen i dag - hun fortalte at de var på kontoret hele dagen i dag også…

Så de gør en indsats for at komme ventetiderne til livs.

Jeg har fået en ualmindelig god service derfra - stor ros herfra til medarbejderne.

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 28. okt 2023, 20:16

:goodpost:

Det er sjældent medarbejderne den er gal med. Har kun mødt de venlige og hjælpsomme i telefonen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

VLangvad
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: KØBENHAVN Ø
Has thanked: 2 times

Indlæg af VLangvad » 28. okt 2023, 20:45

Boryx skrev:
28. okt 2023, 20:11
Jeg er blevet kontaktet af PAC vedr. en ansøgning jeg havde inde. Første gang jeg talte med den utroligt service-fokuserede medarbejder var torsdag kl. 16.50.
Og sørme om ikke jeg talte med hende igen i dag - hun fortalte at de var på kontoret hele dagen i dag også…

Jeg har fået en ualmindelig god service derfra - stor ros herfra til medarbejderne.
Har også kun haft gode og behagelige oplevelser, når jeg har snakket i tlf. med dem! Vigtigt at fremhæve.
Hvornår indsendte du våbenpasset?
Blaser R8 Stradivari
.270win fluted, Z8i 2,3-18x56 P SR
8,5x55 Blaser, Z8i 1-18x24 P SR

Boryx
Gold Member
Gold Member
Interesser: Riffelskydning.
Has thanked: 48 times
Been thanked: 79 times

Indlæg af Boryx » 29. okt 2023, 05:55

VLangvad skrev:
28. okt 2023, 20:45
Boryx skrev:

Har også kun haft gode og behagelige oplevelser, når jeg har snakket i tlf. med dem! Vigtigt at fremhæve.
Mit gamle pas var udløbet og kunne ikke fornyes igen, så jeg ansøgte om helt nyt pas.
Mener jeg indsendte det den 19. september. Jeg rejser på torsdag den 2. november - så det passer lige.

VLangvad
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: KØBENHAVN Ø
Has thanked: 2 times

Indlæg af VLangvad » 29. okt 2023, 10:20

Boryx skrev:
29. okt 2023, 05:55
VLangvad skrev:
28. okt 2023, 20:45
Boryx skrev:

Mit gamle pas var udløbet og kunne ikke fornyes igen, så jeg ansøgte om helt nyt pas.
Mener jeg indsendte det den 19. september. Jeg rejser på torsdag den 2. november - så det passer lige.
Så er det jo meget god timing - rigtig god tur! Hvor går turen hen?
Blaser R8 Stradivari
.270win fluted, Z8i 2,3-18x56 P SR
8,5x55 Blaser, Z8i 1-18x24 P SR

Brugeravatar
Za_X_aZ
Bronze Member
Bronze Member
Kontakt:

Indlæg af Za_X_aZ » 29. okt 2023, 21:31

ReneKJ skrev:
28. okt 2023, 09:40
Za_X_aZ skrev:

Medio Oktober? Det har jeg altså meget svært ved at tro på, baseret på egne oplevelser og det jeg læser her.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan den statistik er lavet.
Hvis det f.eks. er "Find den aktive ansøgning med det nyeste ansøgningstidspunkt" så behøver det på ingen måde at være retvisende. Bare en enkelt bliver skubbet frem i køen så ødelægger det pålideligheden af statistikken.

Jeg er vandt til at svartider og den slags rapporteres i gennemsnit og percentiler, det giver et meget bedre billede af hvad der foregår.

Lad dem hoste op med 50% og 95% percentiler for behandlingstiderne, så kan vi diskutere hvad gear de kører i.
Ja du har ret der mangler lidt definationer på hvad vi læser det er næsten lige meget det de skriver hvis de stadig har gang i 50 sager fra primo oktober men 1 sag fra medio er kommet med, og så skifter den :???:

Jeg ville jo ønske at de gav noget mere info generelt.
Det kunne være ting som:
Total antal ansøgninger under de forskellige kategorier.
Antal behandlet anøsgninger under de forskellige kategorier over X periode, kunne være uge og/eller måned.
evt et form for heat map over mængden af ansøgninger i en given måned så man evt kan se hvornår på året man skal shoppe :P

med fedest af alt som bør være let at få ind hurtigt, en historik over hvornår den er opdateret, så må man selv gestimere der fra :biggrin:

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Krung » 30. okt 2023, 16:26

18,5 måneder for 5,5 mm luftgeværregistrering.

Brugeravatar
Za_X_aZ
Bronze Member
Bronze Member
Kontakt:

Indlæg af Za_X_aZ » 1. nov 2023, 10:05

Fik den gode nyhed igår af klubbens formand at den nu er færdig og bare skal med posten :)

Det vil altså sige at forbund + PAC total behanlingstid har været lidt under en måned da jeg betalte 4 okt, og 31okt var den som sagt klar til post.
Så bliver det spændene hvorhurtig postman per er :wheelchair:

Her er den næste obligatoriske update dog på en onsdag
Skærmbillede 2023-11-01 100310.png

Besvar