Ja ungerne vil gerne ha sådan nogle butterfly trainer knive i 3d printet plastik, er de lovlige?
Bladet er modeleret efter et rigtigt knivblad og har derfor et "skær" og en spids - men er naturligvis lavet af relativt skrøbelig plastik:
Personligt tænker jeg at de ikke er farligere end alt andet med en spids ende, gafler, blyanter osv.. men det er jo ikke det samme som at loven er enig i at det er legetøj:
Er det lovligt at 3d printe en butterfly kniv i plast?
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Er det lovligt at 3d printe en butterfly kniv i plast?
Du kan købe lovlige trainer knive, så hvis du bare undgår at lave noget der minder om en æg, så er det helt lovligt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Da min søn var barn (pokkers som tiden går) har jeg da også printet flere forskellige sjove knive til ham.
Det har jeg altså ikke haft nogle skrubler over.
Det har jeg altså ikke haft nogle skrubler over.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Se det er nemlig det interessante spørgsmål, skal modellen være helt "blunt" eller må den godt være formet som et knivblad med spids, ryg og "æg" (ungerne er helt klart mest til typen der ligner en rigtig dolk) det er jo ikke fordi en printet kniv kan skære i noget som helst.. men den kan da sikker godt stikke lidt, på niveau med en blyant tænker jeg..
-
- Platin Member
Jeg ville ikke presse citronen, i dén henseende. Der laves knive i andre og flere materialer end stål. Så hellere noget der signalerer, at det ikke er en kniv. Især når det nu er en konstruktion, mange godt ved er ulovlig, normalt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Da min søn ville lære at jonglere med en butterflykniv fik han en trainer af metal. "bladet" var ens på begge sider, altså en "ryg" helt uden slib. Det var også perforeret, og ideen var at det ikke skulle være muligt at slibe det, for så ville du slibe ned i hullerne. Jeg tænkte mit. Jeg tror godt jeg kunne have lagt en æg uden at nå hullerne men hvad ved jeg.
Traineren gik for resten i stykker da han havde tabt den tit nok, så jeg undgik fængslet endnu en gang.
Traineren gik for resten i stykker da han havde tabt den tit nok, så jeg undgik fængslet endnu en gang.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Platin Member
Tror også de der plastik bestik er sjovere at lave, end de er praktiske at øve med. Noget med vægt og balance. Jeg skal ikke kunne sige, om jeg havde en, dengang jeg var under den kriminelle lavalder... 

-
- Banned
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 6 times
Det der vil helt sikkert kunne føre til problemer da selvom det er plast kan den der sagtens stikke folk ned , derudover er vægten for lav til at de er gode at træne medCpt skrev: ↑14. jun 2024, 15:17Ja ungerne vil gerne ha sådan nogle butterfly trainer knive i 3d printet plastik, er de lovlige?
Bladet er modeleret efter et rigtigt knivblad og har derfor et "skær" og en spids - men er naturligvis lavet af relativt skrøbelig plastik:
Screenshot_20240614_151630_Chrome.jpg
Personligt tænker jeg at de ikke er farligere end alt andet med en spids ende, gafler, blyanter osv.. men det er jo ikke det samme som at loven er enig i at det er legetøj:
hvorfor ikke bare købe butterfly kamme til ungerne? Så er der ikke risiko for ballade
6kr på temu
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 232 times
- Been thanked: 215 times
Jeg kan huske at Arms Gallery som de hed dengang markedsførte en kniv af glasfiber - eller lignende - der netop var lavet så den ikke blev fanget af en metaldetektor(de havde sgu mange mærkelige ting
)
Jeg føler mig faktisk fuldstændigt overbevist om at knivloven også gælder knive der ikke er at metal, og politiets grænse for hvornår noget er legetøj er sat med MEGET stor margin. Som reference så husk på de armbrøster der kan skyde med tandstikkere og som medfører en plet på straffeattesten ved import.
Hilsen Kenneth

Jeg føler mig faktisk fuldstændigt overbevist om at knivloven også gælder knive der ikke er at metal, og politiets grænse for hvornår noget er legetøj er sat med MEGET stor margin. Som reference så husk på de armbrøster der kan skyde med tandstikkere og som medfører en plet på straffeattesten ved import.
Hilsen Kenneth