Privat skydebane
- TommyHH
- Bronze Member
- Interesser: Militaria
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Privat skydebane
Hej
Jeg er i den situation, at min søster skal til at bygge hus. Hun er ikke helt afvisende
overfor tanken om en indendørs 25 m skydebane i kælderen. :D
Er der nogen der har erfaring med sådan et projekt, eller ved hvor jeg kan læse om
emnet, jeg regner med der er nogle milijøkrav der skal opfyldes.
På forhånd tak og godt Nytår til alle
Vh
Tommy
Jeg er i den situation, at min søster skal til at bygge hus. Hun er ikke helt afvisende
overfor tanken om en indendørs 25 m skydebane i kælderen. :D
Er der nogen der har erfaring med sådan et projekt, eller ved hvor jeg kan læse om
emnet, jeg regner med der er nogle milijøkrav der skal opfyldes.
På forhånd tak og godt Nytår til alle
Vh
Tommy
Re: Privat skydebane
hej
der skal du have fat i Erik Jensen fra Viborg
han er rigspolitietsskydebanesagkøndige......... fuck et langt ord + dit lokale politi
der skal du have fat i Erik Jensen fra Viborg
han er rigspolitietsskydebanesagkøndige......... fuck et langt ord + dit lokale politi
man er vel jysk
- TommyHH
- Bronze Member
- Interesser: Militaria
- Geografisk sted: Viborg
- Kontakt:
Kan jeg købe en ledetråd ?
Erik Jensen er han tilknyttet en skydeklub, eller
hvordan finder jeg ham ?
Vh
Tommy
Erik Jensen er han tilknyttet en skydeklub, eller
hvordan finder jeg ham ?
Vh
Tommy
- Jens Fup
- Bronze Member
- Interesser: Luftgevær skydning
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Kan du eller med rette i
skrive mere om hvad i finder ud af, for jeg leger også med tanken om 3-4 baner i kælder på det hus jeg vil bygge eller kommende have.
vh jens
skrive mere om hvad i finder ud af, for jeg leger også med tanken om 3-4 baner i kælder på det hus jeg vil bygge eller kommende have.
vh jens
Gun´s do not kill people, people kill people....
-
- Newbie
- Geografisk sted: Østjylland
- Been thanked: 13 times
Til jeres orientering skal der altid først rettes en henvendelse til det lokale politis skydebanesagkyndige.
Justitsministeriets skydebaneinspektør Erik Jensen skal I ikke kontakte - det klarer politikredsens skydebanesagkyndige, hvis der er noget han behøver konsulentbistand til.
Politiets skydebanesagkyndige giver vejledning om konkret procedure og det er også ham, der udsteder en egentlig forhåndsgodkendelse til at etablere skydebanen, når I har indgivet ansøgning med tegning over projektet.
Skydebanebekendtgørelsen giver yderligere vejledning mht. hvad ansøgningen skal indeholde.
Justitsministeriets skydebaneinspektør Erik Jensen skal I ikke kontakte - det klarer politikredsens skydebanesagkyndige, hvis der er noget han behøver konsulentbistand til.
Politiets skydebanesagkyndige giver vejledning om konkret procedure og det er også ham, der udsteder en egentlig forhåndsgodkendelse til at etablere skydebanen, når I har indgivet ansøgning med tegning over projektet.
Skydebanebekendtgørelsen giver yderligere vejledning mht. hvad ansøgningen skal indeholde.
Don´t worry - be happy !!!
- I56
- Gold Member
- Interesser: Våben & bøssemagerarbejde
- Geografisk sted: Hellerup
- Been thanked: 7 times
Her er et link til Skydebanebekendgørelsen: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1794
-
- Silver Member
- Interesser: IPSC, Steel Challenge, II-verdenskrig, Colt SAA.
- Geografisk sted: Arkansas, USA
\. Hej,
Jeg haber det lykkes for dig. Intet er bedre end privat skydebane. Jeg har ogsa en i haven. Har ikke faet den godkendt endu, men fandt heldigvis ud af det ikke behoves pa disse kanter.
More power to you !
Godt nytar til dig, hilsen fra Jess
Jeg haber det lykkes for dig. Intet er bedre end privat skydebane. Jeg har ogsa en i haven. Har ikke faet den godkendt endu, men fandt heldigvis ud af det ikke behoves pa disse kanter.
More power to you !
- I56
- Gold Member
Misundelse er en grim ting50gi-jess skrev:\. Hej,
More power to you !

-
- Silver Member
- Interesser: IPSC, Steel Challenge, II-verdenskrig, Colt SAA.
- Geografisk sted: Arkansas, USA
\. Hej igen,
Du har den helt rigtige holdning til tingene. Ma jeg gerne gaste din opkommende nye skydebane, naste gang jeg besoger DK ?
Godt der stadig er personer som dig,
Godt nytar, hilsen Jess
Du har den helt rigtige holdning til tingene. Ma jeg gerne gaste din opkommende nye skydebane, naste gang jeg besoger DK ?
Godt der stadig er personer som dig,
Godt nytar, hilsen Jess
- I56
- Gold Member
Jeg må indrømme, at jeg har haft planer om en underjordisk skydebane fra kælderen og ned gennem haven de sidste 30 år, men ikke er begyndt endnu. jeg får den nok heller ikke godkendt, da jeg bor i et rækkehus og har genboer, der ringer efter politiet, når jeg tuner aftræk. Så jeg må nok holde mig til teorien, om at det er nemmere at få tilgivelse end at få tilladelse, hvis jeg kommer i gang.
Mine planer går i øvrigt på, at jeg vil lave et hul i kældermuren og så lægge en række betonrør med en diameter på ca. 1m. ned gennem haven. Så vil jeg etablere en adgang til enden af røret og et skivetræk op til kælderen.
Som du nok kan forstå, er det langt fra sikkert, at den er færdig, næste gang du kommer til DK, men en skydebane kan jeg da altid finde, så du skal være velkommen.
Mine planer går i øvrigt på, at jeg vil lave et hul i kældermuren og så lægge en række betonrør med en diameter på ca. 1m. ned gennem haven. Så vil jeg etablere en adgang til enden af røret og et skivetræk op til kælderen.
Som du nok kan forstå, er det langt fra sikkert, at den er færdig, næste gang du kommer til DK, men en skydebane kan jeg da altid finde, så du skal være velkommen.