Tilladelse til gaspistol
Tilladelse til gaspistol
Hej folkens, Jeg har en lille diskution kørende og ville bare lige høre om der er nogen der ved om man stadig kan købe signalpistoler på samletilladelser? Jeg har faktisk en samletilladelse til signalpistol, men den er fra 2006 og jeg er da kommet helt i tvivl om den kan være forældet????????
- Stesk II JDR
- Bronze Member
- Geografisk sted: sønderjylland
Re: Tilladelse til gaspistol
kan du godt <+: den gælder i 10 år
Whoever appeals to the law against his fellow man is either a fool or a coward. Whoever cannot take care of himself without that law is both.
- Sort
- Platin Member
- Interesser: Kværulanteri og luftvåben
- Geografisk sted: Aalborg Ø
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Med sådan en tilladelse. Må man så også købe patronerne?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Nej, samlertilladelse er rent "besiddelse", den dækker ikke ammunition og praktisk brug af dimsen.Sort skrev:Med sådan en tilladelse. Må man så også købe patronerne?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
Gives der rent faktisk tilladelse til signalpistol og tilhørende ammunition, eller skal man være særlig kvalificeret (kaptajn på Oslobåden) for at få en sådan?
En af mine ønsker til samlingen har i lang tid været en Walther Signalpistol M40, men med tilladelse til at kunne prøve den af - altså med andre farver end rød.
En af mine ønsker til samlingen har i lang tid været en Walther Signalpistol M40, men med tilladelse til at kunne prøve den af - altså med andre farver end rød.
Quis custodiet ipsos custodes?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 1122 times
Jeg havde en Erma signalpistol med ammunition med hjem fra Grønland. Fik importtilladelse og våbentilladelse uden problemer. Jeg har yachtskippereksamen og radiocertifikat, men jeg skulle ikke vise andet end jagttegnet for at dokumentere mit behov.
Jeg angav "sikkerhedsudstyr til havjagt" som anvendelsesområde, og det er ikke løgn. Jeg har den altid med når jeg er afsted. Sammen med en håndportabel VHF radio og en lille lomme GPS navigator synes jeg, at jeg er rustet til at komme ud for lidt af hvert, og stadig have en reel chance for at komme hjem i live. GPS´en kan give mig min præcise position hvis jeg får brug for hjælp, med radioen kan jeg videregive positionen til de der kan hjælpe, og signalpistolen kan ses fra helikopteren når den er inden for et par kilometers afstand.
Der fås både hvide og grønne signalkugler til pistolen foruden selvfølgelig de røde nødblus.
Jeg har engang fejret nytårsaften på Fanø, og ca. kl. 12 talte vi konstant mellem 30 og 50 nødblus af faldskærmstypen over Esbjerg. En af de lokale fortalte, at det var meget almindeligt at netop nytårsaften kl. 12 affyrede man alle de datoudløbne nødblus fra kutterne. Selvom det er ulovligt synes jeg egentlig det er en sympatisk fremgangsmåde. Så får man de gamle blus fyret af og købt nye, og man får lige repeteret hvordan skidtet virker.
... men man skal ikke ønske sig at komme i havsnød på den tid, puha.
Skulle man gå lidt videre med tanken kunne man måske forestille sig, at det blev lovligt at afprøve sine nødblus den årlige onsdag kl. 12 hvor sirenerne afprøves. Så kunne man øve sig med grejet i ædru tilstand, få det datoudløbne fyret af og noget nyt lagt i båden.
Jeg angav "sikkerhedsudstyr til havjagt" som anvendelsesområde, og det er ikke løgn. Jeg har den altid med når jeg er afsted. Sammen med en håndportabel VHF radio og en lille lomme GPS navigator synes jeg, at jeg er rustet til at komme ud for lidt af hvert, og stadig have en reel chance for at komme hjem i live. GPS´en kan give mig min præcise position hvis jeg får brug for hjælp, med radioen kan jeg videregive positionen til de der kan hjælpe, og signalpistolen kan ses fra helikopteren når den er inden for et par kilometers afstand.
Der fås både hvide og grønne signalkugler til pistolen foruden selvfølgelig de røde nødblus.
Jeg har engang fejret nytårsaften på Fanø, og ca. kl. 12 talte vi konstant mellem 30 og 50 nødblus af faldskærmstypen over Esbjerg. En af de lokale fortalte, at det var meget almindeligt at netop nytårsaften kl. 12 affyrede man alle de datoudløbne nødblus fra kutterne. Selvom det er ulovligt synes jeg egentlig det er en sympatisk fremgangsmåde. Så får man de gamle blus fyret af og købt nye, og man får lige repeteret hvordan skidtet virker.
... men man skal ikke ønske sig at komme i havsnød på den tid, puha.
Skulle man gå lidt videre med tanken kunne man måske forestille sig, at det blev lovligt at afprøve sine nødblus den årlige onsdag kl. 12 hvor sirenerne afprøves. Så kunne man øve sig med grejet i ædru tilstand, få det datoudløbne fyret af og noget nyt lagt i båden.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.