Regler for privat skydebane
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Regler for privat skydebane
Hej.. Endnu et spørgsmål til oraklerne i NVF's juridiske sektion.
Jeg har gået og leget med tanken om at købe et stykke jord, og bruge denne til privat skydebane.
(ja - Jeg er inspireret af et vist medlem herinde, fra det jyske).
Hvordan er reglerne mon for at opnå sådan en godkendelse?
Jeg går ud fra at jeg er nødt til at bevæge mig udenfor storkøbenhavn. I det mindste for at overholde sikkerhedsafstande, og undgå nabogener.
Men Carlsberg grunden i Valby måske også en smule over målet - Rent økonomisk altså
Gode råd, samt oversættelser af umeneskelige lovtekster modtages med kyshånd.
Jeg har gået og leget med tanken om at købe et stykke jord, og bruge denne til privat skydebane.
(ja - Jeg er inspireret af et vist medlem herinde, fra det jyske).
Hvordan er reglerne mon for at opnå sådan en godkendelse?
Jeg går ud fra at jeg er nødt til at bevæge mig udenfor storkøbenhavn. I det mindste for at overholde sikkerhedsafstande, og undgå nabogener.
Men Carlsberg grunden i Valby måske også en smule over målet - Rent økonomisk altså
Gode råd, samt oversættelser af umeneskelige lovtekster modtages med kyshånd.
Dixi !
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Regler for privat skydebane
300 meter til nærmeste nabo, et kuglefang der opfylder kravende til den afstand du ønsker at skyde på (Terræn streger.) og at banen højest benyttes 5 gange årligt. (Ellers hedder det miljø godkendelse.)
Det er alt. <+:
Det er alt. <+:
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Ikke for at vade i meterne, men er du helt sikker på at du overholder de 300 m? :;>-
Mvh Great Dane
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
Øh. Nej, men som med kaliberne bruger vi 3-1 udmåling. <+: Så passer det.
- Froe
- Platin Member
Det lader til at være en drøm indefor rækkevidde. :eek:
Med chance for at udstille min uvidenhed - Hvad mener du med terræn streger..?
Stigning i terræn måske? Det lyder logisk, og jeg havde da også forstillet mig at skulle skubbe en jordvold op.
Er der nogen der ved hvor man bedst finder egnede grunde til salg på sjælland?
Med chance for at udstille min uvidenhed - Hvad mener du med terræn streger..?
Stigning i terræn måske? Det lyder logisk, og jeg havde da også forstillet mig at skulle skubbe en jordvold op.
Er der nogen der ved hvor man bedst finder egnede grunde til salg på sjælland?
Dixi !
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
Det er næsten rigtig – Højde på bagvold/kuglefang. Terrænstreger fastsætte ud fra afstand og våbentype, så du skal lige ind for at checke kravene når du ved til hvilken type skydning du vil benytte banen.Froe skrev: Hvad mener du med terræn streger..?
er det afstand til skel eller nabos bopæl?
jeg troede egentlig at vi ikke måtte lave permanente volde/skiveanlæg på "indskydningsstederne"?
jeg troede egentlig at vi ikke måtte lave permanente volde/skiveanlæg på "indskydningsstederne"?
mvh
Strom
Strom
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
Det er til nærmeste beboelse at der skal være 300 meter og der må IKKE laves faste anlæg. Man marker afstanden og sætter kun skiver/materiel op på selve skydedagen.
-
- Silver Member
- Interesser: IPSC, Steel Challenge, II-verdenskrig, Colt SAA.
- Geografisk sted: Arkansas, USA
\. Hej Froe,
YES ! endeligt en privatbane uden kunstige og underlige regler. Sa kan du evt. afholde det forste DM i Steel Challenge.
Hvad drikker du Froe...jeg giver...
mvh. Jess
YES ! endeligt en privatbane uden kunstige og underlige regler. Sa kan du evt. afholde det forste DM i Steel Challenge.
Hvad drikker du Froe...jeg giver...
mvh. Jess
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Ikke for at lægge en dæmper på begejstringen, men private baner skal også overholde "Bekendtgørelse om skydebaners indretning, anlæggelse og anvendelse":50gi-jess skrev:YES ! endeligt en privatbane uden kunstige og underlige regler. Sa kan du evt. afholde det forste DM i Steel Challenge.
Men når skydning på hårde mål uden inddækning forhåbentlig bliver tilladt med en revideret bekendtgørelse inden længe, så vil interessen for at afholde Steel Challenge nok ikke være lille, rundt omkring i landet.§ 1. Indretning og anlæggelse af skydebaner skal af hensyn til almensikkerheden godkendes af politiet.
Stk. 2. Godkendte skydebaner må kun tages i anvendelse, hvis de opfylder de vilkår, som er fastsat i eller i medfør af denne bekendtgørelse.
Sjovt nok har jeg kigget på priser på 10", 12" og 18x24" plates så sent som i går

Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Silver Member
\. Neeeiii'he PIV-PIV..socialhjalp & selvmord :taser:
Nej Ok vidste godt pa en eller anden made,min egne ord lyd for gode til at vare sande, habede et eller andet sted bare det kunne lade sig gore efterhanden.
Hvad ligge priserne sa pa Mapzter ? Herovre er der et firma som salger hele steel challenge sattet (7stationer + en valgfri fra SCSA programmet) for godt og vel $ 5K leveret. Mener det er ham MGM.
Sa skal du lige hore en sjov beretning. Mange har alt mulig skrammel i haverne her, noget minder lidt om kunstvarker, nissefigurer osv.
En dag havde jeg besog,og gasten troede mine stalmal i haven var kunst... <=> indtil jeg spillede "lille peter edderkop" kling-klang melodien med STI'eren pa pladerne :)
Vi snakkes, hilsen Jess
Nej Ok vidste godt pa en eller anden made,min egne ord lyd for gode til at vare sande, habede et eller andet sted bare det kunne lade sig gore efterhanden.
Hvad ligge priserne sa pa Mapzter ? Herovre er der et firma som salger hele steel challenge sattet (7stationer + en valgfri fra SCSA programmet) for godt og vel $ 5K leveret. Mener det er ham MGM.
Sa skal du lige hore en sjov beretning. Mange har alt mulig skrammel i haverne her, noget minder lidt om kunstvarker, nissefigurer osv.
En dag havde jeg besog,og gasten troede mine stalmal i haven var kunst... <=> indtil jeg spillede "lille peter edderkop" kling-klang melodien med STI'eren pa pladerne :)
Vi snakkes, hilsen Jess
- Froe
- Platin Member
Hold da op.. Hende Lene Espersen har da virkeligt tænkt på alt, da hun skrev denne "Bekendtgørelse om skydebaners indretning, anlæggelse og anvendelse".
Hun var såååe dygtig
Alene kravet om en forsikring mod personskader op til 10.000.000 kr. pr. enkeltskade, lyder en smule dyrt.
Det betyder vel reelt, at man død og pine skal danne en forening, og dække disse udgifter i fællesskab. Med mindre man er i lønklassen et par grader over mig.
Meningen var da også at grunden skulle bruges som privat "indskydningsbane".
Men selvfølgelig kan man jo også sætte de små stålplader op, og skyde sine handvåben ind på den måde ! (når det bliver lovligt).
Og hvis inviterede gæster vælger at afholde private væddemål om hvem der rammer bedst, er det jo ikke noget jeg behøver at blande mig i, og råbe at konkurencer kræver bla.bla.
Men ligefrem DM er nok lige overkanten til at starte med - Sorry 50-gi jess
Nu vil grave mig ned i det møgbeskidte miljø, der handler med fritidsgrunde.
Her huserer samfundets mest aktive tyveknægte vel også - Ejendomsmæglere (ingen bevidst tilsvining ment). <+:
Hun var såååe dygtig

Alene kravet om en forsikring mod personskader op til 10.000.000 kr. pr. enkeltskade, lyder en smule dyrt.
Det betyder vel reelt, at man død og pine skal danne en forening, og dække disse udgifter i fællesskab. Med mindre man er i lønklassen et par grader over mig.
Meningen var da også at grunden skulle bruges som privat "indskydningsbane".
Men selvfølgelig kan man jo også sætte de små stålplader op, og skyde sine handvåben ind på den måde ! (når det bliver lovligt).
Og hvis inviterede gæster vælger at afholde private væddemål om hvem der rammer bedst, er det jo ikke noget jeg behøver at blande mig i, og råbe at konkurencer kræver bla.bla.
Men ligefrem DM er nok lige overkanten til at starte med - Sorry 50-gi jess

Nu vil grave mig ned i det møgbeskidte miljø, der handler med fritidsgrunde.
Her huserer samfundets mest aktive tyveknægte vel også - Ejendomsmæglere (ingen bevidst tilsvining ment). <+:
Dixi !
-
- Silver Member
\. Hej igen Froe,
Kan man ikke slippe afsted med, og fa brugere af banen, til at underskrive en erklaring om, at alt foregar pa eget ansvar og du holdes komplet skades/ansvarsfri osv.
Sadan en formular skal vi stort set altid udfylde her. Bare en ide' men den gar maske ikke i DK.
Held og lykke med projektet, du er oppe imod krafter uden nade vil jeg tro.
mvh. Jess
Kan man ikke slippe afsted med, og fa brugere af banen, til at underskrive en erklaring om, at alt foregar pa eget ansvar og du holdes komplet skades/ansvarsfri osv.
Sadan en formular skal vi stort set altid udfylde her. Bare en ide' men den gar maske ikke i DK.
Held og lykke med projektet, du er oppe imod krafter uden nade vil jeg tro.

- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
Klap nu lige hesten (Eller det nærmeste pattedyr.) Den bekendtgørelse er beregnet på baner med faste anlæg, som benyttes mere end 5 gange årligt.Froe skrev: Alene kravet om en forsikring mod personskader op til 10.000.000 kr. pr. enkeltskade, lyder en smule dyrt.