Hej alle
jeg har nu haft jagttegn i næsten 30 år. Er dog ikke den helt store jæger til daglig. Jeg har derfor ikke et våben.
Men med alle de nye regler/love der er kommet. Har jeg idag lidt svært ved at gennemskue hvad der skal til, for at have en haglbøsse i sit hjem.
Kræves der foreksempel:
1) At man er tilmeldt en jagtforening.
2) Er tilmeldt en skydebane
3) Skal offentlig myndighed have en form for kendskab til besidelse af et haglgevær.
4) Er det nok i det heletaget bare at have et gokendt våbenskab.
Jeg agte at tilegne mig en Haglbøsse i fretiden for at genoptage denne fantastiske fritidsbeskæftigelse.
Er der en eller nogen der kan hjælpe mig. Så jeg bliver en retlydig borger med jagtvåben i hjemmet
Med venlig hilsen
TJB
Opbevarelse af glatløbet haglbøsse
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Re: Opbevarelse af glatløbet haglbøsse
Hej TJB
Velkommen til.
Kort fortalt, er der 2 krav du skal følge, når du har jagttegn.
1. Godkendt våbenskab.
2. Nyerhvervelser af glatløbede haglgeværer skal registreres hos politiet.
Velkommen til.
Kort fortalt, er der 2 krav du skal følge, når du har jagttegn.
1. Godkendt våbenskab.
2. Nyerhvervelser af glatløbede haglgeværer skal registreres hos politiet.
Dixi !
- Thoett
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 3 times
Hej TJB ja der er mange regler menTJB skrev:Hej alle
jeg har nu haft jagttegn i næsten 30 år. Er dog ikke den helt store jæger til daglig. Jeg har derfor ikke et våben.
Men med alle de nye regler/love der er kommet. Har jeg idag lidt svært ved at gennemskue hvad der skal til, for at have en haglbøsse i sit hjem.
Kræves der foreksempel:
3) Skal offentlig myndighed have en form for kendskab til besidelse af et haglgevær.
Jeg agte at tilegne mig en Haglbøsse i fretiden for at genoptage denne fantastiske fritidsbeskæftigelse.
Er der en eller nogen der kan hjælpe mig. Så jeg bliver en retlydig borger med jagtvåben i hjemmet
Med venlig hilsen
TJB
1) Mener ikke det er et krav men det er en god ide da der er mange gode tilbud gennem en jagt forening
2) Heller ikke et krav
3) Ja man skal oplyse myndighederne om køb af haglgevær
4) Ja det skal opbevares i et godkendt skab
Hilsen Thoett
- Imcses
- Silver Member
- Interesser: jagt,ski,fiskeri,,,,
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
thoett skrev:Hej TJB ja der er mange regler menTJB skrev:Hej alle
Kræves der foreksempel:
Med venlig hilsen
TJB
1) Mener ikke det er et krav men det er en god ide da der er mange gode tilbud gennem en jagt forening
2) Heller ikke et krav
3) Ja man skal oplyse myndighederne om køb af haglgevær
4) Ja det skal opbevares i et godkendt skab
Vedr. anmeldelse af haglgevær så er link her til tilladelsen som du skal udfylde og aflevere på våbenkontoret i dit område
http://www.politi.dk/da/borgerservice/t ... illadelse/
Og angående våbenskab, så er det et blå skafor du skal erhverve dig til lovlig opbevaringblå skafor. Hvis du søger via google e rder masser hits, som du kan checke
Hilsen
Ivan