Hvad skal jeg have? "...før jeg må købe en riffel og tage d"
-
- Bronze Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Vestjylland
Hvad skal jeg have? "...før jeg må købe en riffel og tage d"
Jeg tænkte lige på hvad jeg skal have før jeg må købe en riffel og tage den med ned på den nærmeste skydebane og skyde med den?? Skal man bare have et riffeltegn eller skal man også have jagttegn eller behøver man ikke nogle af delene hvis den bare skal bruges til at skyde på en skydebane med?
Senest rettet af Refraktorius 22. jun 2009, 11:22, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift suppleret
Begrundelse: overskrift suppleret
...
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Re: Hvad skal jeg have?
Du har to muligheder, hvis du vil have riffel.
1: Meld dig ind i en skytteforening og køb våbnet igennem klubben - hermed får du riflen på "SKV"-tilladelse. Efter to års aktiv "tjeneste" i skytteforening, kan du evt spørge klubchefen om du må have lov at tage den med hjem på "bæretilladelse".
Riflen må dermed KUN bruges på godkendte skytteforenings-baner.!!!
2: Tag jagttegn - og dermed få ret til at ansøge om riffeltilladelse. - Ingen jagttegn - ingen riffeltilladelse. Jagttegnet er adgangsbilletten til riffel.
Undlader du at betale jagttegn, mens du har riffeltilladelse(-r) - så bortfalder riffeltilladelserne.
Riflen må bruges på privat jord, til jagt, træningsskydning - og kan sågar tages med på skydebaner hvor øvrige våben tillades. (ud over SKV-våben)
1: Meld dig ind i en skytteforening og køb våbnet igennem klubben - hermed får du riflen på "SKV"-tilladelse. Efter to års aktiv "tjeneste" i skytteforening, kan du evt spørge klubchefen om du må have lov at tage den med hjem på "bæretilladelse".
2: Tag jagttegn - og dermed få ret til at ansøge om riffeltilladelse. - Ingen jagttegn - ingen riffeltilladelse. Jagttegnet er adgangsbilletten til riffel.
Undlader du at betale jagttegn, mens du har riffeltilladelse(-r) - så bortfalder riffeltilladelserne.
Riflen må bruges på privat jord, til jagt, træningsskydning - og kan sågar tages med på skydebaner hvor øvrige våben tillades. (ud over SKV-våben)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
-
- Bronze Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Vestjylland
-
- Platin Member
- Interesser: Våben & Jagt
- Geografisk sted: Østjylland
- Been thanked: 1 time
HappyNanoq skrev:Du har to muligheder, hvis du vil have riffel.
Syntes lige det skal tilføjes at du igennem skytte foreningen kun får muligheden for at erhverve et minimum af forskellige rifler, da dansk skytte forening kun godkender et par rifler. fx. http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=1054 Sauer 200 STR
Min klare anbefaling er at du tager et jagttegn så du selv kan vælge. Du behøver kun riffel prøven hvis du ønsker at gå på jagt med riffel. Så det er bare med at få tilmeldt dig et kursus så hurtigt så muligt. Der findes nogle kurser man kan tage på to weekender..
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
På SKV må du også skyde gamle rifler, Bla. Dansk Remington M/67 og Krag-Jørgensen M/89, og en række andre.
Samtlige står i skyttebogen: http://www.skytten.dk/Files/Filer/God%2 ... 2009-E.pdf
Samtlige står i skyttebogen: http://www.skytten.dk/Files/Filer/God%2 ... 2009-E.pdf
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
2 års reglen er kun for pistoler og revolvere.1: Meld dig ind i en skytteforening og køb våbnet igennem klubben - hermed får du riflen på "SKV"-tilladelse. Efter to års aktiv "tjeneste" i skytteforening, kan du evt spørge klubchefen om du må have lov at tage den med hjem på "bæretilladelse".
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot