Er det virkelig noget politiet blander sig i? Hvis ja,så tror jeg da godt nok at der er en hel del arbejde til lovens lange arm :crazy: bue og pil er da langt farligere,har da selv som knægt skudt og dræbt et får med en hjæmmelavet bue

mvh,Buffalo
Jeg kan ikke give et svar på den men jeg købte ved en fejl en af disse slangebøsser til fodring og må konstatere den kan kun bruges til formålet da konstruktionen er for plastisk's til anden brugGreat Dane skrev:Lidt off topic, men jeg skal lige have svar på denne.
Jeg har med jævne mellemrum set på lyst/sportfiskershops på nettet at man kan købe slangebøsser til forfodring ved karpefiskeri. De er en smule anderledes idet de typisk har en stor 'skål' til det foder der skal spredes ud i søen. Skal sportsfiskerne have tilladelse til dem, eller er de så specielt indrettet at de kun kan bruges til fodring og derfor uintressante for andre.
Buffalo skrev:Kan det virkelig passe at man ikke længere må lave en slangebøsse,og stå og hyggeskyde efter lidt øldåser sammen med gadens drenge![]()
Efter våbenlovgivningens bestemmelser, er det ulovligt at indføre, tilvirke, erhverve, besidde og anvende slangebøsser uden våbentilladelse. Der henvises til våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 6 samt våbenlovens § 2, stk. 1.Great Dane skrev:Lidt off topic, men jeg skal lige have svar på denne.
Jeg har med jævne mellemrum set på lyst/sportfiskershops på nettet at man kan købe slangebøsser til forfodring ved karpefiskeri. Skal sportsfiskerne have tilladelse til dem, eller er de så specielt indrettet at de kun kan bruges til fodring og derfor uintressante for andre.
Tja.. jo, så længe det IKKE giver problemer for nogen, kan man måske godt synes sådan. Men når slangebøsser bliver brugt til bl.a. at skyde efter personer eller til hærværk, som f.eks. skud efter biler, vinduer i boliger og lignende, så er der altid nogen, der vil opfatte det alvorligt og som et problem.Buffalo skrev:Landets fængsler vil bliver fyldt til bristepunktet,hvis dette skal tages alvorligt :crazy: hvilket det jo sikkert skal :scratchhead: meen så længe de knægte der bruger den slags er under den krimminelle lavalder er der jo ingen problemer
og ifølge loven har man ikke pligt til at anmelde ulovligheder
kun til at vidne hvis man bliver dette pålagt :yo:
![]()
![]()
De findes også til vandballoner.Great Dane skrev:Jeg vidste det var kriminelt....Arghhhh![]()
Jeg har ofte set at man kan købe en forvokset slangebøsse til tennisbolde, hvor man kan bruge den til at træne hund med. De sælges frit ligesom slangebøsserne til medefiskeri, som forøvrigt går under navnet katapult. Jeg tror at jeg vil se hvad den kære betjent siger til at jeg køber en hjem til tennisbolde, så jeg kan glæde min lille labradulle med lidt ekstra træning. Der er garanteret ikke mere end en håndfuld personer herhjemme der har en sådan tilladelse, så det kan godt blive spøjst.
Vi er altid glade for spøjse beretninger fra det virkelige liv..Great Dane skrev:Jeg tror at jeg vil se hvad den kære betjent siger til at jeg køber en hjem til tennisbolde, så jeg kan glæde min lille labradulle med lidt ekstra træning. Der er garanteret ikke mere end en håndfuld personer herhjemme der har en sådan tilladelse, så det kan godt blive spøjst.
Her er et klip med sådan en http://www.youtube.com/watch?v=S3Se-dhRym0 den skyder omkring 150 meter med balloner lidt større end en tennisboldLycon skrev:De findes også til vandballoner.Great Dane skrev:Jeg vidste det var kriminelt....Arghhhh![]()
Jeg har ofte set at man kan købe en forvokset slangebøsse til tennisbolde, hvor man kan bruge den til at træne hund med. De sælges frit ligesom slangebøsserne til medefiskeri, som forøvrigt går under navnet katapult. Jeg tror at jeg vil se hvad den kære betjent siger til at jeg køber en hjem til tennisbolde, så jeg kan glæde min lille labradulle med lidt ekstra træning. Der er garanteret ikke mere end en håndfuld personer herhjemme der har en sådan tilladelse, så det kan godt blive spøjst.