Logun i Danmark..!!!

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Pindsvin
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 28. jun 2004, 16:03
Geografisk sted: Odense

Logun i Danmark..!!!

Indlæg af Pindsvin » 1. jun 2005, 19:43

Jeg har gennem en lokal jagtshop her på fyn fået dem gjort opmærksomme på mærket Logun....

Intilvidere har de lavet en importaftale med Logun men jeg har ikke set priser endnu...De arbejde på at få deres vare til salg i butikken

Jeg er meget spændt på hvad priserne kommer til at ligge på kontra prisen på egen import så jeg venter med spænding på hvad de finder ud af...

Da jeg snakkede med butikken gjorde jeg opmærksom på at man kan importere selv uden at det er særligt besværligt eller væsentlig dyrere end de vejledende priser man ser rundt i europa...men sagde også at det ville være rart med et sted i DK hvor man kunne få lavet service samt få stumper til riflen...

Vi må se hvad tiden bringer...

PCP breder sig som ringe i vandet her i Danevang...
MVH.
Pindgrisen
--------------------------------------
Professionals are predictable, it's the amateurs that are dangerous

Brugeravatar
ASER
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 167
Tilmeldt: 19. dec 2004, 03:28
Geografisk sted: København

Indlæg af ASER » 1. jun 2005, 19:54

Vend endelig tilbage med priser og andet, når det bliver aktuelt!

så holder jeg lige mine heste, og venter med at købe hjem..
Hvad jeg har lært, kan jeg ikke mere huske. Den smule, jeg endnu ved, har jeg gættet mig til. - Nicolas Chamford

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 1. jun 2005, 22:02

Amen bro'

En FX Typhoon standard koster 3500 dkr i Danmark og 2800dkr i sverige med syntet skæfte. I England hedder den Logun Solo og koster 3300dkr med et lækkert valnødde skæfte som koster over 1100dkr i sverige. Dvs at den er 1300 dkr billigere end i danmark og 600 dkr billigere end i sverige, og så undrer forhandlerne sig ove at vi importerer :shock:

Så priserne fra UK er de rigtige og omregnet efter en ikke alt for urealistisk kurs kan det blive til et hit!

Jeg snakkede med Fredrik fra FX og han sagde at de danske importører fik tingene til de samme priser som alle andre, MEN: der er en dansk importør der skal tjene (ublut?) og så er der den danske forhandler der skal tjene (til sit levebrød)! Hvis nu de danske forhandlere gad ringe til FX og bestille ligesom de svenske forhandlere så ville det fordyrende mellemled være væk!
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 2. jun 2005, 11:46

The Dane skrev:Amen bro'

En FX Typhoon standard koster 3500 dkr i Danmark og 2800dkr i sverige med syntet skæfte. I England hedder den Logun Solo og koster 3300dkr med et lækkert valnødde skæfte som koster over 1100dkr i sverige. Dvs at den er 1300 dkr billigere end i danmark og 600 dkr billigere end i sverige, og så undrer forhandlerne sig ove at vi importerer :shock:

Så priserne fra UK er de rigtige og omregnet efter en ikke alt for urealistisk kurs kan det blive til et hit!

Jeg snakkede med Fredrik fra FX og han sagde at de danske importører fik tingene til de samme priser som alle andre, MEN: der er en dansk importør der skal tjene (ublut?) og så er der den danske forhandler der skal tjene (til sit levebrød)! Hvis nu de danske forhandlere gad ringe til FX og bestille ligesom de svenske forhandlere så ville det fordyrende mellemled være væk!
I forskellen mellem priser DK/Sverige kontra England ligger der også en momsforskel på 7,5% (Danmark 25, Sverige 25, England 17,5).
Men Hvad stiller FX af krav for at man kan købe direkte fra fabrikken?
Hvis det kun er et firmnavn/momsnummer/rimelig stor mængde pr ordre, kan jeg ikke se det er det store problem - hvis det kan laves uden bøvl og det kun handler om at bestille, bogføre og udlevere må vi da finde ud af noget, jeg driver firma i forvejen og det er der sikker også så mange andre her der gør.

2 gange avance fra Sverige lyder da helt tåbeligt <=>
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Pindsvin
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 28. jun 2004, 16:03
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Pindsvin » 2. jun 2005, 12:13

Så fik jeg lidt nyt som jeg vil dele med jer...

Citat :

Så er der ved at ske lidt mht. Logun luftgeværet model S16s.

Der findes to modeller af S16s :

Model standard til 6500 kr. Den "slår" med 15,5 Joules og skyder ca. 225 skud pr. optankning.

Model FAC til 7900 kr. Den "slår" med 40,7 Joules og skyder ca. 55 skud pr. optankning.

Luftvåbenet skal fyldes op enten via en håndpumpe eller en kompressor(medfølger ikke).

Begge modeller er i kaliber 22 (5,6mm.)

Derudover findes et stort udvalg i tilbehør : Feks. luft-håndpumpe, kompressor tilslutning, gunbag, kikkertsigte(montage), støtteben m.m.

M.V.H. Thoke
SH jagt og fiskeri
tlf. 64761650


------------------------------------------------------------------
Hvis man tager en S16s hos pyra koster den i dkr: 4868- og hertil kommer forsendelse og told /moms

Nu er jeg ikke inde i told regler og priser på forsendelse men det kommer da der op ad...........Så jeg tror ikke jeg helt udelukker at det bliver i DK jeg køber.

Men jeg er da intereseret hvis nogen herinde vil starte import af PCP og vi så kan få dem til rimelige priser....
MVH.
Pindgrisen
--------------------------------------
Professionals are predictable, it's the amateurs that are dangerous

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 2. jun 2005, 14:31

Et godt initiativ Pindsvin. :eek:
Pris forskellen mellem den engelske plumpede version, og normal udgaven betegnet FAC er overraskende,
da det er nøjagtig den samme riffel. :;_=)
Har S. H. Jagt & Fiskeri begrundet denne meget store pris forskel? >>_:
– hilsen Johs

Brugeravatar
tpe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. mar 2005, 20:33
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af tpe » 2. jun 2005, 15:16

At JSR a S16 .22, Logun silencer, 16 shot mag, filling adaptor and Logun custom case for £349 thats 3,842.30 DKK, no import tax as it is EU, and you may possibly? be able to get the FAC version if you ask nicely. The H100 and the s410 look like good prices too... http://www.jsramsbottom.com/cgi-bin/jsr ... offers.HTM They dont really sell over the internet, nothing is listed as instock, and the prices that are there are often wrong, but phone is another matter.


Ho Hum

tim

here is his add... http://www.xjsr.co.uk/pdf/jsrad.pdf

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 2. jun 2005, 16:03

tpe skrev:At JSR a S16 .22, Logun silencer, 16 shot mag, filling adaptor and Logun custom case for £349 thats 3,842.30 DKK, no import tax as it is EU, and you may possibly? be able to get the FAC version if you ask nicely. The H100 and the s410 look like good prices too... http://www.jsramsbottom.com/cgi-bin/jsr ... offers.HTM They dont really sell over the internet, nothing is listed as instock, and the prices that are there are often wrong, but phone is another matter.


Ho Hum

tim

here is his add... http://www.xjsr.co.uk/pdf/jsrad.pdf
You don't happen to live nearby do you? (nudge nudge, say no more) <-:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 2. jun 2005, 16:07

Tim bor i DK og taler samt forstår fint dansk. Det er det skriftlige der halter og derfor skriver manden på engelsk.
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

LOGUN S-16 fra England

Indlæg af Johs » 2. jun 2005, 17:17

Tim som du skriver sælges LOGUN S-16 hos J S Ramsbottom med SILLING, magasin, fyllesæt og taske for £399.
Men med SHROUDED er prisen £495, men er det uden magasin, fyllesæt og taske?

Hvis det er uden tilbehøret, er prisen den samme som hos BAR:
http://www.airgunbuyer.com/Showproducts ... r%20Rifles

Hvad støjdæmper bedst, SILLING eller SHROUDED?
CatmanDK skriver at hans LOGUN S-16 med SHROUDED er meget støjsvag.

Tilbage er der søgsmålet om FAC !!!!
Tror du, at hvis man taler godt for sin sag hos J S Ramsbottom, så kan man få dem til at sende en FAC model til Danmark?
>>_:
– hilsen Johs

Brugeravatar
tpe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. mar 2005, 20:33
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af tpe » 2. jun 2005, 17:24

Henrik is exagerating greatly (bless him ;)) , i can only drewel Danish fluently over a tuborg.

JSR only do mailorder. But if it is not something FAC, and they guy isnt being sympathetic (I know he has sent out of the country, but i think he changes his mind about doing it on the colour of the paper you use to send him the order on) I may be able to persuaded my brother to allow himself to be used for forwarding in the UK under extreem circumstances...

tim

Brugeravatar
tpe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. mar 2005, 20:33
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af tpe » 2. jun 2005, 17:35

Sorry Johs didnt see your post as i was writing. What is SILLING btw? its 349 for the gun bag and silencer etc, the 399 is with a couple of other bits, not quite sure but a cheapish scope etc... they do a whole load of combo deals... As for the shroud, i know they have stocked them, but dont know their stock atm. I have bought from them before, i have also managed to talk to one guy who is about as usefull as a condom with a hole in it (He is difficult to get to do anything, so cant say how he will be with FAC to DK), but at other times they have been very usefull. BAR send FAC to DK with no problem so that may be usefull for persuading JSR, as would ordering several things at once i should think. There is of course the question of postage, it will take a while (surface only) and cost more. Going back a while I orderd about 10g of parts and it cost me 110 kr, but then i ordered some tins of pellets for a couple of KG and it cost me 70kr so it seemed a bit hit and miss.

tim

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 2. jun 2005, 19:13

Tim problemet er at jeg ikke læser, skriver og tale engelsk lige så godt som du skriver dansk. :oops:
Så jeg så forkert på JSR, øjnene sprang en linie op og læste SELLING i stedet for SILENCER. Ak ja engelsk bør sammen med alle andre fremmed sprog afskaffes, og problemet er løst.

Men tilbage til Logun S-16.
Privat personer kan ikke i praksis købe FAC luftvåben i England.
Det andet var, hvad dæmper bedst. Shrouded eller silencer på Logun S
– hilsen Johs

Brugeravatar
tpe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. mar 2005, 20:33
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af tpe » 2. jun 2005, 20:02

"Tim problemet er at jeg ikke læser, skriver og tale engelsk lige så godt som du skriver dansk" denne hopper jeg ikke paa.

"ja engelsk bør sammen med alle andre fremmed sprog afskaffes, og problemet er løst." I totally agree, udover at denne vaeglet sprog skall vaer mawaoi ;).

Jeg ville megelt gaerner ringe till dem med alle sporesmalle sku de vere...

Praktisk vis er det megelt svaert at faa koebet FAC i england. Der er staeder de saelge (post) dem ud af landet. men at koebe i UK og selv baer dem ud er umuglit uden bla. et voben tiladelse og export papier, so i praktisk er de ikke vaerd at goer med luft gaevere.

tim :)

Brugeravatar
Pindsvin
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 28. jun 2004, 16:03
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Pindsvin » 2. jun 2005, 20:10

Jeg høre da dem lige om prisforskellen på de to



Men stadig meget intereseret hvis nogen herinde vil give sig i kast med import....
MVH.
Pindgrisen
--------------------------------------
Professionals are predictable, it's the amateurs that are dangerous

Brugeravatar
tpe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. mar 2005, 20:33
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af tpe » 2. jun 2005, 20:29

O.K. will either ring them tomorrow if i can just after work (cant ring out of the country from work!@#*) or on saturday morning latest.

Will ask if they will send FAC air rifles here.
What the postage per rifle is.
What the difference in price is between the shrouded and the silenced s16 is.

and anything else anyone can think of...

tim

P.S. hilsen fra mikebike till CartmanDK og Henrik The Dane efter jers tur til FX fabriken.

Brugeravatar
Pindsvin
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 28. jun 2004, 16:03
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Pindsvin » 2. jun 2005, 20:36

Jeg læser det som den sidste model af S16s er med shroud og silencer

Men en pris for en FAC model til salg her i landet vil være meget interesant ....

Jeg troede faktisk ikke man kunne få andet....men man lære hele tiden..
MVH.
Pindgrisen
--------------------------------------
Professionals are predictable, it's the amateurs that are dangerous

Brugeravatar
Pindsvin
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 28. jun 2004, 16:03
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Pindsvin » 3. jun 2005, 16:51

Og så kom der lidt nyt fra min nye Logun forhandler....


Jeg har for en god ordens skyld bestilt begge modeller så du frit kan vælge imellem dem...(Der kommer derudover 4 modeller mere, der er beregnet til jagt).

Jeg forventer at modtage dem i løbet af 1 - 2 uger, men du hører nærmere når jeg har dem på lager !

Pris-forskellen skyldes så vidt jeg har fået oplyst at der sidder et helt andet og kraftigere ventilsystem i FAC modellen. Det er for at den kan klare det noget kraftigere tryk den skal kunne yde.


Har dog lige måtte fortælle butikken at jeg abselut ikke har bestilt noget endnu men er intereseret ...lyder sgu næsten som om at de regner med jeg køber hele skidtet.....

Håber også andre kan bruge dette til noget....
MVH.
Pindgrisen
--------------------------------------
Professionals are predictable, it's the amateurs that are dangerous

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 3. jun 2005, 17:16

Pindsvin skrev:Og så kom der lidt nyt fra min nye Logun forhandler....


Jeg har for en god ordens skyld bestilt begge modeller så du frit kan vælge imellem dem...(Der kommer derudover 4 modeller mere, der er beregnet til jagt).

Jeg forventer at modtage dem i løbet af 1 - 2 uger, men du hører nærmere når jeg har dem på lager !

Pris-forskellen skyldes så vidt jeg har fået oplyst at der sidder et helt andet og kraftigere ventilsystem i FAC modellen. Det er for at den kan klare det noget kraftigere tryk den skal kunne yde.


Har dog lige måtte fortælle butikken at jeg abselut ikke har bestilt noget endnu men er intereseret ...lyder sgu næsten som om at de regner med jeg køber hele skidtet.....

Håber også andre kan bruge dette til noget....
Lyder stadig mærkeligt, er FAC modellen ikke bare droslet ned med en plumpe??

Jeg kan da godt nødes til at aftage en Culas :eek: , men det er vel ikke det de kalder en jagt model.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
ASER
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 167
Tilmeldt: 19. dec 2004, 03:28
Geografisk sted: København

Indlæg af ASER » 3. jun 2005, 17:19

at der sidder et helt andet og kraftigere ventilsystem i FAC modellen. Det er for at den kan klare det noget kraftigere tryk den skal kunne yde.
Det må vi sgu lige ha' opklaret, om har noget på sig!
før en eller anden (mig f.eks.) bestiller en fra England.

Jeg tror jeg sender Logun en mail!
Hvad jeg har lært, kan jeg ikke mere huske. Den smule, jeg endnu ved, har jeg gættet mig til. - Nicolas Chamford

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 3. jun 2005, 18:39

ASER skrev:
at der sidder et helt andet og kraftigere ventilsystem i FAC modellen. Det er for at den kan klare det noget kraftigere tryk den skal kunne yde.
Det må vi sgu lige ha' opklaret, om har noget på sig!
før en eller anden (mig f.eks.) bestiller en fra England.

Jeg tror jeg sender Logun en mail!
Gue innitiv, we want facts, dammit! <**>|
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Pindsvin
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 28. jun 2004, 16:03
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Pindsvin » 4. jun 2005, 13:00

Hejsa....

Jeg har skrevet til Logun et par gange uden der skete noget ved det...

Jeg synes ikke de er så flinke til at svare igen...men det kan da være du har mere held....

Men det sjove i det her er , at da jeg spørger til om PCP første gang ser de på mig i butikken som om jeg kom fra månen.....og nu efter de er kommet lidt ind i sagerne tager de rask væk mange modeller hjem....
For mig ser det ud som om at PCP er ved at vende indpas og at mange kan ser de muligheder som det har med sig.....så nu mangler vi bare at rette priserne til så de passer os....

Jeg vender tilbage når der sker lidt nyt....
MVH.
Pindgrisen
--------------------------------------
Professionals are predictable, it's the amateurs that are dangerous

Brugeravatar
tpe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. mar 2005, 20:33
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af tpe » 4. jun 2005, 13:46

Sorry guys, i have been trying to get through to them all morning, the engaged tone each time, ill carry on for the afternoon, but if i dont get anywhere i will have to mail them.

Ill post as soon as i get anywhere.

tim

Brugeravatar
tpe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. mar 2005, 20:33
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af tpe » 6. jun 2005, 18:20

Another sorry guys :(

reply from JSR
...

Tim, thanks for your enquiry.

Regrettably we don't export any order.

Cheers

Edward.

...

tim ::--;<

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 6. jun 2005, 18:35

Pindsvin skrev: Jeg har skrevet til Logun et par gange uden der skete noget ved det...

Jeg synes ikke de er så flinke til at svare igen...men det kan da være du har mere held....
Der er generalt mange engelske og amerikanske fimaer der er dårlige til at give respons tilbage! De er opdraget på en anden måde end vi er!

Besvar