HePe skrev:Kikki Uniq skrev:Her lige status
Forespørgsel udført 11. december 2009 kl. 14:13
Forsendelsens nummer: CJXX XXXX XXXU S
Dato Kl. Registrering
30. november 2009 14:36 Registreret i udlandet
5. december 2009 15:44 Afsendt til DANMARK
10. december 2009 07:59 Ankommet til DANMARK
10. december 2009 08:00 Under toldbeh. hos Post Danmark
11. december 2009 10:59 Importforbud - returneret
11. december 2009 10:59 Afgang fra grænsepostkontor
Det lykkes ikke at få kniven leveret af Post Danmark.
Du bør omgående rette henvendelse til Pest Danmark om toldbehandlingen og den nægtede import på grund af "Importforbud".
Post Danmarks - eller SKAT's toldhandling - er i strid med våbenlovgivningen!
Efter våbenbekendtgørelsens § 27, stk. 3 kræves der ikke indførselstilladelse til en jagtkniv, der skal bruges til jagt.
Der er således ikke importforbud mod jagtknive, der skal bruges til jagt.
Emne: våbenloven ang knive
Ikke HEEEEEEEEEEELT korrekt.... men meget meget MEGET tæt på.
PostDanmark har af Traffikministeriet (tror jeg det var... et ministerie i hvert fald) fået lov til at BENÆGTE at forsende våben, våbendele, ammunition og heriblandt også knive.
PostDk er nemlig meget anti-gun....
Det er ikke nødvendigvis importforbud i henhold til Dk regler - men kan dække over at PostDk nægter at føre pakken videre, pga deres egne regler for hvad de må/vil forsende.
Men det er værd at tjekke med PostDk, hvad "Importforbud" dækker over i dette tilfælde.
Uanset hvad, nu ved de det er en kniv - og hvis de erkender den er fejlfortoldet (de siger det er importforbud i henhold til landets love), så får den stadig ikke lov at komme videre, idet PostDk ikke vil forsende knive.!
Så længe de ikke ved hvad det er, så går det jo gang på gang - og det gør det ofte indenfor EU. Men fra USA eller øvrige non-EU lande, så er nettet mere fintmasket.
Vi har samme problem her i grønland.
Når jeg bestiller dele som er 100% lovlige i Grønland, fra USA hvor enhver også kan eje delen (kniven, reservedelen..) - så render jeg stadig ind i "PostDk"-bermudatrekanten.
For det er bestemt ikke ligemeget, hvordan en pakke forlader USA og lander i Grønland - hvis den skal igennem Dk for videreforsendelse til Grønland, så skal den i kløerne på PostDk - og dermed skal den overholde reglerne i Dk også.
OGSÅ selvom den kun er på transit gennem Dk - så håndteres den af PostDk, og er underlagt samme regler som hvis forsendelsen gik til Dk.
Resultatet var desværre rimelig forudsigeligt og ikke uventet fra min side i hvert fald. =o(
Og mht forsendelse, så tag UPS/FedEx/DHL i stedet - så går det nemlig udenom PostDk.
Men det bliver så helt sikkert fortoldet - og tolden/momsen dækker ligeledes forsendelsesprisen som så er en kende dyrere. =o(
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.