Politikredse, behandling af till. våbenansøgning god-dårlig?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
ajdjdk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 25. feb 2005, 18:06
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af ajdjdk » 13. jun 2005, 00:10

Horsens Politikreds - helt klart 5-tal.

Ingen bøvl med ½auto og er altid hjælpsom med svar på

alle de spørgsmål man kan finde på som gunfreak.
Så ha' det dog sjovt!

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 13. jun 2005, 11:41

HappyNanoq skrev:Har kun haft gode erfaringer med Hjørring politikreds.

5 <**>| med :D rockerhår opad.
Enig!
heros skrev:Helt klart et 5 tal til Hjøring :D Jeg fik begge mine tilladelser på under 5 min. begge gange.


Henrik
Enig!

Altså 5

Men her er det jo også den civile telefonpasser, som har overtaget jobbet. Der var dog heller ingen problemer da det var de uniformerede, der stod for våbentilladelserne.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 13. jun 2005, 12:01

Aalborg får et 4 tal.

Hans Flou gør da det han er ansat til, det bare ikke særlig hurtigt. Og det, at han lover at have et eller andet klar til en aftalt dato (langt ude i fremtiden), er ingen garanti for at han faktisk har det klart til tiden :-(
En af mine tilladelser lykkedes det han at smide væk.

Men jobbet bliver da udført, omend mine oplevelser tyder på at han ikke løber livet af sig.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Lars Christensen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 2. feb 2004, 16:03
Interesser: Våben
Geografisk sted: Østsjælland
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Lars Christensen » 13. jun 2005, 15:30

Køge Politi

Absolut et 5 tal.....

Har lige fornyet tilladelser, på garand & Us carb, uden problemer, og vi var da også helt enige om at min samlertilladelse var udløbet for et år siden, og at jeg nok skyldte statskassen, lidt penge :???:

Betalte selvfølgelig omgående :)
Med venlig hilsen
Lars

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 13. jun 2005, 16:30

Denne her tråd er lidt morsom at læse - med tanke på hvor tit man hører beklagelser over landets våbenkontorer/lokale sheriffer, er det forbavsende hvor mange 5-taller der bliver uddelt i denne tråd, for slet ikke at tale om alle tilladelserne til uplomberede halvautomater :razz:
No offence, men var der nogen der sagde at tomme tønder buldrer mest :cool:
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 13. jun 2005, 17:25

lars christensen skrev:Køge Politi

Absolut et 5 tal.....

Har lige fornyet tilladelser, på garand & Us carb, uden problemer, og vi var da også helt enige om at min samlertilladelse var udløbet for et år siden, og at jeg nok skyldte statskassen, lidt penge :???:

Betalte selvfølgelig omgående :)
{::} :mad: <**>| \<**</ :D :eek: <-: Jamen hvad skal man næsten sige, snøft-snøft :,.>(/

Mon han tager lærlinge ind (spurgte han håbefuldt) min Herning sheriff trænger dælme til at komme lidt ud..

Ang. udløb for et års tid siden, det beløb du betaler er ikke et gebyr, men et beløb der skal dække de faktiske udgifter til at føre en database og sende erindringsmeddelelser ud, det blev sat på plads sidste gang Politiet mente de lige kunne dreje på skruen...men en sådan reel og fin behandling kan man kun være yderst tilfreds med (suk!).
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 13. jun 2005, 17:32

Id skrev:Denne her tråd er lidt morsom at læse - med tanke på hvor tit man hører beklagelser over landets våbenkontorer/lokale sheriffer, er det forbavsende hvor mange 5-taller der bliver uddelt i denne tråd, for slet ikke at tale om alle tilladelserne til uplomberede halvautomater :razz:
No offence, men var der nogen der sagde at tomme tønder buldrer mest :cool:
Med venlig hilsen
Er det ikke også tankevækkende at den uens behandling i de forskellige Politikredse imellem, udspringer af en og samme våbenlov (+ vejledende cirkulære for dummies), tænk hvis færdselsloven blev tolket lige forskelligt? (hov-hov du!, her i Herning kører vi sandelig højre om i en rundkørsel! <-:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 13. jun 2005, 18:30

Højre om i en rundkørsel!!! Ska' man ikke det da................så tror da fanden de andre altid dytter så meget ::-;<
Jeg tror at jeg flytter til Herning Billede
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 13. jun 2005, 18:44

Højre om venstre om !!!!
Jeg har en 4x4 og køre da altid lige over. <-: :twisted:

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 13. jun 2005, 19:03

Jeg har både tilladelse til en halvauto salon og lyddæmper samt div. andre ting, så vores sherif fortjener helt sikkert topkarakter..Hvis man kan begrunde brugen af våbnet skulle det ikke være et problem at få tilladelsen...
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 13. jun 2005, 19:12

kt8 skrev:Jeg har både tilladelse til en halvauto salon og lyddæmper samt div. andre ting, så vores sherif fortjener helt sikkert topkarakter..

Diverse huh? - se se, det lyder spændende - fortæl fortæl!
...og til hvilken Politikreds skal vi sende en citronmåne? <**>|
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Danpanik » 13. jun 2005, 20:35

lars christensen skrev:Køge Politi

Absolut et 5 tal.....

Betalte selvfølgelig omgående :)
Tilslutter mig et 5 tal til Køge Politi !

Havde på et tidspunkt lidt svært med at få betalt jagttegnet til tiden. Så kom der et brev fra betjenten med ordlyden:

Hvis du ikke inden 8 dage kan fremvise gyldigt jagttegn, så indrager jeg dine våbentilladelser, og sigter dig for ulovlig våbenbesiddelse !

Andet stod der ikke ! ikke noget med ' med venlig hilsen' eller andet ordgejl, kun ovenstående !

Den melding kunne jeg godt forstå, og fandt lidt mønt i en fart og fik sendt ham en kvittering :)

Vi er stadig 'venner' :) ubetinget en flink mand !!!
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 13. jun 2005, 20:56

Erik the Viking skrev:Er det ikke også tankevækkende at den uens behandling i de forskellige Politikredse imellem, udspringer af en og samme våbenlov (+ vejledende cirkulære for dummies), tænk hvis færdselsloven blev tolket lige forskelligt? (hov-hov du!, her i Herning kører vi sandelig højre om i en rundkørsel! <-:
Prøv du at køre til nabosognene, og spørg en tilfældig færdselsbetjent om hvordan du parkerer din motorcykel lovligt, så vil du opdage noget om færdselslov og tolkninger!

Færdselsloven (eller ihvertfald dele heraf) tolkes VILDT forskelligt i politikredsene i DK.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 13. jun 2005, 21:00

@Danpanik, OK Køge får et 5-tal til.
Jeg har lavet en opsummering i Excel men jeg kan ikke finde ud af de der koder for at uploade - sorry!
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 13. jun 2005, 22:01

Pistolskytte skrev:
Erik the Viking skrev:Er det ikke også tankevækkende at den uens behandling i de forskellige Politikredse imellem, udspringer af en og samme våbenlov (+ vejledende cirkulære for dummies), tænk hvis færdselsloven blev tolket lige forskelligt? (hov-hov du!, her i Herning kører vi sandelig højre om i en rundkørsel! <-:
Prøv du at køre til nabosognene, og spørg en tilfældig færdselsbetjent om hvordan du parkerer din motorcykel lovligt, så vil du opdage noget om færdselslov og tolkninger!

Færdselsloven (eller ihvertfald dele heraf) tolkes VILDT forskelligt i politikredsene i DK.
Ja man må undres! - som borger har man pligt til at kende og overholde loven, og så kan Politiet ikke engang finde ud af at fortolke den ens, jeg føler det meget krænkende for retsbevistheden, har selv over tid oplevet vidt forskellig behandlig ang. våbenspørgsmål i to Politikredse og 5 forskellige personer.

Det jeg finder særligt krænkende (og som især kommer til udtryk vedr. våben) er at deres afgørelser er farvet af deres personlige mening, selvfølgelig skal de have indflydelse på lovens udformning, men ikke mere end enhver anden borger, de skal bare administrere loven direkte eller støtte sig til de cirkulæer der findes.
1/2 auto, ja eller nej, magasin begrænsning, ja eller nej - hvor svært kan det være. {*-*}\
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 13. jun 2005, 22:04

Id skrev:@Danpanik, OK Køge får et 5-tal til.
Jeg har lavet en opsummering i Excel men jeg kan ikke finde ud af de der koder for at uploade - sorry!
Med venlig hilsen
Du er dagens mand i skysovs!, vi trænger til struktur og overblik her <**>|
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 14. jun 2005, 18:51

Når denne tråd dør ud, vil jeg sende det til Lycon så må han se hvordan han ka trylle med tallene.
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 14. jun 2005, 19:01

Id skrev:Når denne tråd dør ud, vil jeg sende det til Lycon så må han se hvordan han ka trylle med tallene.
Med venlig hilsen
God ide - eller du kunne prøve at pinge The_Moose som havde tid og lyst og næsten evner..
... og der kommer forhåbentlig flere til, der er jo mange Politikredse.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Zoli
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 20. apr 2005, 14:52
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Zoli » 15. jun 2005, 12:49

Jeg har kun haft kontakt med Glostrup Politi, og aldrig haft problemer.
Jeg har fået registreret en uregistreret salonriffel medens det var betjente der behandlede sagerne. De sidste par år har det været ekspeditionen der stod for det, og det er det bare blevet bedre af. Hurtig kompetent behandling af udløbne våbentilladelser, EU-våbenpas, ny våbentilladelse på 5min, telefonisk hjælp til papirgangen ved privatkøb af riffel.

Min erfaring er : 5 :D

Jeg har dog ikke halvauto eller genladningstilladelse.
Mvh

Zoli

Brugeravatar
hni
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21. maj 2004, 21:37
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af hni » 21. jun 2005, 16:48

Min første riffeltilladelse fik jeg mens jeg ventede, den næste fik jeg også mens jeg ventede, et klart 5 tal :D
Hillerød.
Ingen kan alt, men alle kan noget.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 21. jun 2005, 17:28

hni skrev:Min første riffeltilladelse fik jeg mens jeg ventede, den næste fik jeg også mens jeg ventede, et klart 5 tal :D
Hillerød.
Fin service må man sige - i Herning får man det også mens man venter, og jeg venter stadig - til gengæld var de kanon hurtige til at hæve min check på kr. 2200 3/3-2005 - hvad er det lige man kalder folk der tager pengene men ikke leverer varen? æhmmm :roll:, men nu er det jo også en vanskelig sag, fornyelse af tilladelser de tidligere selv har fornyet...altså en simpel rutineopgave, den eneste ændring der er sket er personudskiftning på våbenkontoret :evil:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 23. jun 2005, 16:32

Erik the Viking skrev:
Ja man må undres! - som borger har man pligt til at kende og overholde loven, og så kan Politiet ikke engang finde ud af at fortolke den ens, jeg føler det meget krænkende for retsbevistheden, har selv over tid oplevet vidt forskellig behandlig ang. våbenspørgsmål i to Politikredse og 5 forskellige personer.

Det jeg finder særligt krænkende (og som især kommer til udtryk vedr. våben) er at deres afgørelser er farvet af deres personlige mening, selvfølgelig skal de have indflydelse på lovens udformning, men ikke mere end enhver anden borger, de skal bare administrere loven direkte eller støtte sig til de cirkulæer der findes.
1/2 auto, ja eller nej, magasin begrænsning, ja eller nej - hvor svært kan det være. {*-*}\
Fuldstændig enig :;_() Det er skandaløst, at den slags kan foregå i et land som Danmark!

Men ak det er ikke kun inden for våben. Prøv at køre til syn med en bil. Så skal du se afgørelser, der er farvet af den enkelte skrankepaves personlige mening! :evil:

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 23. jun 2005, 16:58

byf43 skrev: Fuldstændig enig :;_() Det er skandaløst, at den slags kan foregå i et land som Danmark!

Men ak det er ikke kun inden for våben. Prøv at køre til syn med en bil. Så skal du se afgørelser, der er farvet af den enkelte skrankepaves personlige mening! :evil:
Doh! - minder mig om at jeg har glemt at bestille syn til min gamle citron -93, skal være synet pr. 30/6, skal da vist osse skrues lidt i den først >!>;
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

DRS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 185
Tilmeldt: 27. dec 2004, 18:49
Geografisk sted: herning-danmark

Indlæg af DRS » 27. jun 2005, 18:37

ja,det er ikke godt at bor i herning!!. :,.>(/
jeg har lige været oppe for at få min genladnings tilladelse.
det fik jeg at vide,at jeg skal lave et krudt-rum til mit krudt,som skal være i et godkendt skab.der må kun være dette skab i rummet og rummet må ikke bruges til andet.jeg MÅTTE godt lave et rum på 1*1meter over i et hjørne i mit laderum.
MEN jeg skal komme med en tegning af rummet og en tegning over hvor dette rum ligger i huset.
så han skal ha minus 1

VH.DAN

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 30. jun 2005, 00:35

drs skrev:ja,det er ikke godt at bor i herning!!. :,.>(/
jeg har lige været oppe for at få min genladnings tilladelse.
det fik jeg at vide,at jeg skal lave et krudt-rum til mit krudt,som skal være i et godkendt skab.der må kun være dette skab i rummet og rummet må ikke bruges til andet.jeg MÅTTE godt lave et rum på 1*1meter over i et hjørne i mit laderum.
MEN jeg skal komme med en tegning af rummet og en tegning over hvor dette rum ligger i huset.
så han skal ha minus 1

VH.DAN
w:)
Ja det er surt, og sært han har tid til at gå sådan i detaljer, hvis man prøver at kontakte ham pr. telefon er han ikke at træffe..

Men hvis det er for besværligt at lave en opbevaring der opfylder lovens krav så glem det, du behøver ikke at opbevare krudt og ikke tegne og vise ham noget som helst, der står igen steder i dit kursusbevis at du er forpligtet til at opbevare krudt, al det ævl er bare noget han finder på for at bevise hans magt og for at gøre det besværligt for dig, han ser helst at du opgiver!

Selvfølgelig går du ikke og sjatlader, du køber en dåse af gangen og bruge det hele, presto! intet at opbevare..

Angående dine lade forhold kan det også være svært at finde et lokale med korrekt sikkerheds afstand til el og varmekilder, ligeledes lofthøjde og brandsikker beklædning - hvis det ikke kan lade sig gøre så sig du lader udenfor i en carport, på græsplænen eller lignende, i så fald er det vigtigste (for ham) at du har et underlag der er antistatisk (ingen eksplo fare) og som gør at du kan feje eventuelt spildt krudt op.

(de regler der findes for håndtering og opbevaring af røgsvagt krudt er imho helt hen i vejret når man tænker på hvad folk opbevarer af bomber og raketter sidst på året uden kontrol)

kan også være du har tilgang til egnede lokaler i en skytteklub eller jagtforening.

Tag dig sammen!, det er vor fælles opgave at opdrage ham!, frem med hagen, det er dig der er arbejdsgiver :;:#
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Besvar