Hvad er dit problem mht automatvåben ? mener du halvautomatisk er for farligt til "Jensen" så han må nøjes med liveaktion eller repeterer til med hans gamle gigt plagede arme , når mor sender duerne af sted fra den nye XT5000 rapid ?Det kan godt ske, at der er en skydegal, som ønsker at skyde sin nabo, og tager jagttegnsundervisning en hel vinter, men det er forkert, at man kan købe og besidde en halvautomat på det grundlag..![]()
Hold dog op med at forsvare den gang sjusk våbenloven i dag har udviklet sig til .
Halvdelen af folk med våbentilladelse lyver om brugen af det specielle våben de ligger på knæ for at få lov til at besidde hjemme i boksen .
"Jeg jager i udlandet med min K98" og "Jamen den her udgave er jo ikke militær modellen" er vel velkendte efter bissen er skruet på endnu en gang over for dem der opfører sig ordenligt selv om de lider af kronisk våbenfili .
For 15år siden lå jeg ude i haven og skød med min halvautomatisk .22 magnum riffel der først var fyldt op efter halvanden pakke .
Den var helt ok , da jeg har plads nok og det dengang var mit ansvar at skyde ansvarligt uden at forstyrer nogen , der så forstyrede politiet . . .
I dag må jeg ikke engang skyde til måls i min have med andet end min .22 BSA luftbøsse før den er godkendt som skydebane . .
Det helt grotæske er at i sammen tempo som våbenloven er strammet er brugen af skyde våben uden for systemet steget markant .
For 15år siden kunne jeg købe en P38 model semi-slidt for 10.000 med to kasser 9mm parabellum stemplet med ørn og alt festivitasen .
I dag koster en AK74 åbenbart kun 14.000 ny i kasse og med en "blok" 5.45mm i en "udendørs" engangs plastik taske . . .
"Og nej jeg ved ikke hvad de hed men de var fra Østeuropa og var her for at arbejde samme sted som mit sjak !"
Er du stjernepsykopatrockerbandeleder og har brug for at opføre dig "street" , så tager du altså ikke et jagttegn og søger tilladelse til din nye halvautomatisk G3 sport riffel fordi du jager i Polen .
Nej du tager "hash hans" Skorpion med lyddemper og så snakker i om hvad den koster bagefter . . . . .
Det hjælper ikke at give Hr jensen tennisalbue via våbenloven , når vores grænser står piv åbne .
Og det hjælper heller ikke at havde en befolkning der ikke kan håndterer et våben !