Nu kan jeg ikke helt huske reglerne om salg af brugte haglvåben, og jeg har aldrig handlet et jagtvåben over nettet - Men jeg har på det seneste fået øjnene op for denne mulighed. Jeg har ved den lokale våbenhandler fundet det gevær som tilsyneladende passer mig, og nu fundet det billiger på nettet.
Jeg går ud fra at jeg scanner og fremsender en kopi af mit jagttegn, og overfører pengene elektronisk, men hvad er proceduren ellers? Hvad er der efterfølgende af papirarbejde, o.lign?
Jeg har altid handlet jagtvåben ved den lokale våbenhandler, så jeg håber at I vil være mig behjælpelig med kort at forklare proceduren. På forhånd tak!
VH, Niklas
Regler for salg og brugtsalg af jagtvåben
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Re: Regler for salg og brugtsalg af jagtvåben
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
- Nikl0647
- Bronze Member
- Interesser: Jagt & natur.
- Geografisk sted: Holte (Nordsjælland)
Tak for link.
Fandt imidlertid svaret i loven om "Registrering af glatløbede haglgeværer", paragraf 40.
Fandt imidlertid svaret i loven om "Registrering af glatløbede haglgeværer", paragraf 40.
Med Venlig Hilsen / Best Regards, Niklas.
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Nu våbenbekendtgørelsens § 41. Se Emne: Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer.nikl0647 skrev:Tak for link.