Lyddæmpere fra 1/4?
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 348 times
- Been thanked: 160 times
Lyddæmpere fra 1/4?
Hej
Noget siger mig at jeg for et stykke tid siden læste at lyddæmpere i en eller anden form skulle blive lovligt fra 1/4, men der har været meget stille omkring det siden.
Nogen der ved om der er udvikling i sagen eller om projektet er strandet? Det kunne jo være fedt at prøve en bukkejagt uden hæmmende ørebøffer.
C
Noget siger mig at jeg for et stykke tid siden læste at lyddæmpere i en eller anden form skulle blive lovligt fra 1/4, men der har været meget stille omkring det siden.
Nogen der ved om der er udvikling i sagen eller om projektet er strandet? Det kunne jo være fedt at prøve en bukkejagt uden hæmmende ørebøffer.
C
- Mindstorm
- Platin Member
- Interesser: IPSC, våbenteknik
- Geografisk sted: Struer
- Been thanked: 9 times
Re: Lyddæmpere fra 1/4?
Joken startede bare 3mdr før, men det er måske normaltNNielsen skrev:Du mener datoen der også er kendt som 1. April?

Mvh Mindstorm
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Og til dem der har taget tråden alvorlig og har startet en produktionslinje op. – CHECK symmetrien i jeres ”Indmad” på luft, inden i tester rigtigt…!!!!!!
Dette her er et af udviklingsresultaterne fra weekenden. Denne dæmper havde en ny type indmad som ikke var symmetrisk og derfor fik projektilet til at ”Vælte” på vejen ud. I daglig tale kaldet et ”Nøglehul”.!!
Dette her er et af udviklingsresultaterne fra weekenden. Denne dæmper havde en ny type indmad som ikke var symmetrisk og derfor fik projektilet til at ”Vælte” på vejen ud. I daglig tale kaldet et ”Nøglehul”.!!
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Jeg troede et nøglehul (keyholing) er når kuglen vælter i luften og rammer sidelæns i målet. Altså når projektilet selv laver et uens hul ved at være kæntret.
Men rart at lære nyt =o)
Men rart at lære nyt =o)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: Silkeborg
- Been thanked: 16 times
Det er det også normalt, men alt der vælter kaldes ”Keyholding” på grund af hulformen. Dette skete så desværre inden den var blevet frigjort og havde smidt bhén.
Det er en rigtig god ting at de ikke laves i rustfri eller et andet hårdt materiale.
Nå men vi fik nu også prøvet nogle andre, efter et afprøvet design og det ender nok med at slutproduktet bliver sådan.
Der skal ”Bare” ligge et færdigt produkt klar til produktion, så der kan leveres 5-6.000 sidst på måneden.
Det er en rigtig god ting at de ikke laves i rustfri eller et andet hårdt materiale.

Nå men vi fik nu også prøvet nogle andre, efter et afprøvet design og det ender nok med at slutproduktet bliver sådan.
Der skal ”Bare” ligge et færdigt produkt klar til produktion, så der kan leveres 5-6.000 sidst på måneden.

Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Hvis man læser lederen i " Jæger" her i aprilnummeret, så kan man se, at også Danmarks Jægerforbund nu går ind i sagen og kræver lyddæmpere lovliggjorte. Så jeg er optimistisk. Det skal nok komme, men det blev altså ikke nået til den første.
Det må også hjælpe på sagen, at Erhvervsministeriet meget klart har meddelt Justitsministeriet, at det danske forbud mod jagt med lyddæmper er ulovligt efter både EU- og danske arbejdsmiljøregler.
Det må også hjælpe på sagen, at Erhvervsministeriet meget klart har meddelt Justitsministeriet, at det danske forbud mod jagt med lyddæmper er ulovligt efter både EU- og danske arbejdsmiljøregler.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Wow, hvor finder jeg den skrivelse?Lassescout skrev: Det må også hjælpe på sagen, at Erhvervsministeriet meget klart har meddelt Justitsministeriet, at det danske forbud mod jagt med lyddæmper er ulovligt efter både EU- og danske arbejdsmiljøregler.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
- Mindstorm
- Platin Member
- Interesser: IPSC, våbenteknik
- Geografisk sted: Struer
- Been thanked: 9 times
Forøvrigt sjovt så mange billeder der er i det blad af rifler med dæmpere påsat, selvfølgeligt artikler fra udlandet, men alligevel.Lassescout skrev: " Jæger" her i aprilnummeret,
Mvh Mindstorm
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Been thanked: 5 times
Se dette indlæg i Emne: Forslag til ændring af våben og jagtlov omkring lyddæmpere.Lycon skrev:Wow, hvor finder jeg den skrivelse?Lassescout skrev: Det må også hjælpe på sagen, at Erhvervsministeriet meget klart har meddelt Justitsministeriet, at det danske forbud mod jagt med lyddæmper er ulovligt efter både EU- og danske arbejdsmiljøregler.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
HePe skrev:Se dette indlæg i Emne: Forslag til ændring af våben og jagtlov omkring lyddæmpere.Lycon skrev:Wow, hvor finder jeg den skrivelse?Lassescout skrev: Det må også hjælpe på sagen, at Erhvervsministeriet meget klart har meddelt Justitsministeriet, at det danske forbud mod jagt med lyddæmper er ulovligt efter både EU- og danske arbejdsmiljøregler.

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”