Sy dit eget hylster!

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 3. jan 2009, 11:30

Når man nu har fået en fin Winchester 94 AE (kort) i .44 REM MAG i julegave, skal der naturligvis syes lidt ;-)
Vedhæftede filer
IMG_1113.jpg
IMG_1113.jpg (45.43 KiB) Vist 35764 gange
IMG_1115.jpg
IMG_1115.jpg (55.63 KiB) Vist 35762 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 3. jan 2009, 15:24

Lillelars skrev:hej, nu har jeg været på "jagt" efter noget læder, men der er ikke ret mange steder de har det, det de har er "møbellæder" blødt som smør, men kan se at læderriet i aarhus har noget men det er jo også et stykke vej væk, hvor stort et stykke skal man ca regne med til en S&W 686 med 6" løb??... og hvad vil det ca kommr til og koste??.... håber ikke at det er alt for dumme nogle spørgelsmål :roll:
Du skal bruge det, der svare til en A3 side. Det koster dyrt ;-) Problemet er, at den "lokale" lædershop ofte kun sælger i baner (så de kan sælge til livremme). Du får dem næppe til at skære et A3 størrelse stykke af en hel hud. Gå på genbrug og køb en "gammel" lædertaske (dem der var moderne i 70'erne), eller lign.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 3. jan 2009, 21:14

swjust skrev: Det kan jeg svarer på, da de herrer har været så behjælplige at svarer mig på netop samme spg. http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=21&t=14313
Mht til min egen status, ja så er jeg ramt af arbejde og alt for meget frisk luft på havjagter. Så det må blive et forårsprojekt nu. Jeg har lovet billeder og de skal nok komme.
He, he det er bare ikke godt nok, hvis man skal leve op til NVF standard. Så vi prøver lige med detaljer ;-)
Lillelars skrev:
hejsa, jeg havde også tænkt på det der med de gammel tasker, hvor meget mere skal man bruge foruden nål og tråd, kunne se at der hvis også var noget specialt værktøj??
Alt hvad du skal bruge er på billedet. Med tiden skal du naturligvis "up-gunne" lidt, men det viste kommer du langt med. Glemte dog et vigtigt værktøj. Det bruges til at forme læderet. Eksempel: Den patronholder jeg har lavet, kommes i vand i nogle få minutter. Her efter komnmer man patronerne i og "køre" med dette værktøj på læderet. Det ligner bare en mini teske. Man kan faktisk bruge en teske. Tommel ned i skeen og presse "bunden" af skeen mod det våde læder. Lade patronerne eller skyderne etc. sidde i, indtil læderet er tørt, så beholder det formen. For at undgå at skyderen får fugt, kommer man den i en frysepose. Man kan også bare tage den op og proppen den i, igen efter en ½ time og gnubbe noget mere. Op igen med skyderen og tørre den. I igen en ½ time senere. Hvis det hele går for stramt, når æderet er tørt, er det bare i vasken igen og gnubbe lidt mere. Går det for løst, så i vand igen, men lad det tørre uden patroner/skyder/kniv/magasin "or what ever".
Vedhæftede filer
værktøj.jpg
værktøj.jpg (69.42 KiB) Vist 35609 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
I56
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 566
Tilmeldt: 13. jun 2005, 06:19
Interesser: Våben & bøssemagerarbejde
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 10 times
Been thanked: 32 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af I56 » 4. jan 2009, 01:37

Når vi nu er ved værktøjet, har jeg vist for længe siden lovet et billede af en sadelmagerklemme, der bruges til at fastholde arbejdet med, medens man syr, så man kan have begge hænder fri. Jeg tvivler på at den kan købes, men den skulle være nem at fremstille efter nedenstående tegning. Jeg har lavet min i bargitræ, også kaldet modeltræ. Dels fordi det er meget jet at forarbejde, dels fordi det vejer meget lidt, men nok best fordi jeg havde et stykke liggende. Den kan stort set laves af en hvilken som helst træsort, der ikke er for smidig og som ikke afgiver splinter. Tykkelsen er ca. 10cm., men det er en smagssag, hvor tyk man vil have den. Dog holder den bedre fast jo tykkere den er. Jeg har angivet, at man kan bruge et stykke læder som hængsel, men et rigtigt metalhængsel gør den mere stabil. Jeg ville godt have indsat et foto, men mit kamera brød sammen lige før jul, og familien forstod ikke, at jeg ønskede mig et nyt :???:
Sadelmagerklemme.jpg
Tegning til sadelmagerklemme
Sadelmagerklemme.jpg (47.74 KiB) Vist 35540 gange
Desuden har jeg lavet tegning af et "Reifetræ". Det bruges til at markere en stribe langs kanten af et stykke læder. F.eks. der hvor man vil lave syningen. Det kan bruges på både tørt og vådt læder, men er nemmest at styre på tørt læder. Det bruges ved at man kører reifetræet langs kanten, så trykket og varmen giver en mørkere fordybning et stykke inde fra kanten. Som det ses af tegningen, har udskærongerne forskellig bredde, så der er mulighed for at arbejde med 4 forskellige afstande fra kantan.
Reifetræ.jpg
Reifetræ
Reifetræ.jpg (19.24 KiB) Vist 35541 gange
Jeg vil også lige tilføje til ovenstående indlæg fra "Gunnot", at både "sporen" og "kanthøvlen" fås i forskellige størrelser. Desuden har man brug for (bi)vox til at gensmøre tråden med og til polering af kanterne.

Vedrørende værktøjet til at modelere læderet med, er det vist ca. midt på side 1 i denne tråd.

Til "Gunnot", som startede denne tråd: Har du ikke mod på at rydde lidt op i tråden, og så lægge den op som artikel? Det ser ud til, at flere ikke får læst begyndelsen, og det fører til, at de samme spørgsmål stilles flere gange
Det er ikke et sundhedstegn, at være veltilpasset i et sygt samfund.

Brugeravatar
Lillelars
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 10. sep 2008, 22:11
Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 37 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Lillelars » 16. mar 2009, 19:36

Hej, så fik jeg også prøvet det med læder <+:, prøvede og lave et hylster til min S&W 686, det er sku svært, MEN sjovt!!, der mangler et eller andet med en låseanording??.... evt med en trykknap, eller lignede <+: !!... det kan da også være at det ikke behøves, for den "sidder" meget godt, og ligger lavt, også når man sidder ned <+: .... så nu kan jeg ikke vente på, at jeg få min 9mm, så skal jeg igang igen <+: ....
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (67 KiB) Vist 35285 gange
2.jpg
2.jpg (33.71 KiB) Vist 35287 gange
3.jpg
3.jpg (33.93 KiB) Vist 35282 gange
4.jpg
4.jpg (44.55 KiB) Vist 35284 gange
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles :Hug:

Brugeravatar
I56
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 566
Tilmeldt: 13. jun 2005, 06:19
Interesser: Våben & bøssemagerarbejde
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 10 times
Been thanked: 32 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af I56 » 17. mar 2009, 08:52

Det er du da sluppet helt pænt fra - især i betragtning af at det er første gang, du prøvet at arbejde i læder. :D

Selv om revolveren sidder rimeligt godt fast nu, skal du regne med, at hylstret efterhånden udvider sig lidt, så det vil være en god idé med en sikringsstrop.

Nu har jeg en stærk aversion mod nitter og tryklåse i læder, og derfor vil jeg anbefale en geværknap, der skrues i. Det er også brugt på mange militære hylstre. Farven på dit hylster taget i betragtning, vil jeg anbefale en geværknap i messing. Geværknappen er ganske enkel at montere, og kræver, i modsætning til tryklåse, ikke specialværktøj: Efter at du har syet en strop fast bag på hylstret, laver du et hul i forsiden af hylstret, der hvor geværknappen skal sidde. Diameter som gevinddelen på geværknappen eller lige under. Når den er skruet i, afmærker du hvor den skal gå igennem stroppen. Der laver du et hul med en diameter som "halsen" på geværknappen. Fra hullet skærer du igennem stroppen ca. 1 cm. tilbage mod den ende, hvor stroppen er syet fast. Du har nu en både elegang og funktionel løsning, hvor du ikke skal bøvle med at få låst en tryklås.

Geværknapper fås i de fleste våben- og jagtforretninger. Hvis du er i tvivl om hvad en geværknap er, kan du se den hos Naturgalleriet på: http://www.thegoodstuffshop.dk/group.asp?group=3131

Du kan forbedre udseenet på hylstret, hvis du polerer kanterne. Det kan du enten gøre med et stykke hårdt træ (bøg f.eks.) og en helt masse hårdt arbejde, eller lave en skive af hårdt træ. Forsyne den med en rund rille hele vejen rundt og montere den på en boremaskine eller lignende. Forholdet mellem hastighed og tryk skal afpasses sådan at den voks eller det læderfedt du påfører lige smelter. Jo hårdt, det voks du bruger er, jo mere blank og holdbar bliver kanten. Brug f.eks. en blanding af kanaubervoks og enten læderfedt eller bivoks. Blandingsforhold ca. 1:1

Næste gang du skal sy et hylster, vil jeg anbefale dig at lave et "reifetræ" (se længere tilbage i tråden). Hvis du bruger det, til at mærke sporet til syningen op med, får du den helt parallel med kanten.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 8. maj 2009, 20:09

En kollega skal udsendes og bad derfor om et alternativt hylster til pistol og magasiner.
Vedhæftede filer
klar.jpg
klar.jpg (171.54 KiB) Vist 35102 gange
udpakket.jpg
udpakket.jpg (129.72 KiB) Vist 35097 gange
Pistol.jpg
Pistol.jpg (115.04 KiB) Vist 35096 gange
magasin.jpg
magasin.jpg (108.45 KiB) Vist 35095 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
I56
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 566
Tilmeldt: 13. jun 2005, 06:19
Interesser: Våben & bøssemagerarbejde
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 10 times
Been thanked: 32 times

Video med kniv- og læderarbejde

Indlæg af I56 » 11. maj 2009, 16:11

Jeg fandt en video, som viser mange gode teknikker omkring læderarbejde. Bemærk dog, at han ved syning af sadelmagersting ikke fører begge nåle igennem hullet samtidig. Det giver en mindre symmetrisk syning, og svækker også tråden. Ellers pænt arbejde. Making hidden tang knife
Senest rettet af I56 12. maj 2009, 07:39, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Quick Draw
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. jan 2010, 01:03
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Quick Draw » 19. jan 2010, 10:48

Super flot guide :razz: tak for den.

Jeg har ladet mig fortælle at man skal passe på evt. syre i læder der kan have en skadelig effekt på f.eks. en stål revolver? er det noget i kender til?

Mvh. Quick Draw

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Refraktorius » 20. jan 2010, 08:49

Quick Draw skrev:Super flot guide :razz: tak for den.

Jeg har ladet mig fortælle at man skal passe på evt. syre i læder der kan have en skadelig effekt på f.eks. en stål revolver? er det noget i kender til?

Mvh. Quick Draw
Man skal generelt ikke opbevare våben i nogen form for hylstre (måske undtaget "kuffert med tørrepatron") rust fra hylster er nærmest en "standardskade" på gamle våben.
Tørt og lunt i et våbenskab efter påføring af et tyndt lag olie, så har den det godt.
Remme og andet læder kan komme et andet sted hen, så fylder de heller ikke i skabet.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Exterminator
Banned
Banned
Indlæg: 1144
Tilmeldt: 23. okt 2009, 08:54
Interesser: Alt der siger...BANG
Geografisk sted: Skibe sejler til England
Been thanked: 1 time

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Exterminator » 24. apr 2010, 23:06

Refraktorius skrev:
Quick Draw skrev:Super flot guide :razz: tak for den.

Jeg har ladet mig fortælle at man skal passe på evt. syre i læder der kan have en skadelig effekt på f.eks. en stål revolver? er det noget i kender til?

Mvh. Quick Draw
Man skal generelt ikke opbevare våben i nogen form for hylstre (måske undtaget "kuffert med tørrepatron") rust fra hylster er nærmest en "standardskade" på gamle våben.
Tørt og lunt i et våbenskab efter påføring af et tyndt lag olie, så har den det godt.
Remme og andet læder kan komme et andet sted hen, så fylder de heller ikke i skabet.

Måske du også har fået en "standardskade" :twisted:

Jeg har altid haft min .45 i et læderhylstre.........ingen af tingene har taget skade...tværtimod

Desert Eagle i sit skuldrehylstre.............passer som hånd i handske :biggrin:

Skabet ? Bare køb det stort nok............tænk VESTJYSK, Refrak :yo:
Endelig .45 ACP i Danmark

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Refraktorius » 24. apr 2010, 23:28

Exterminator skrev:En masse
Dit svar er læst, men jeg vil undlade at kommentere det. :Hug:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Ølgaard » 25. apr 2010, 07:40

Efter at jeg har set utroligt mange gode lædermekanikere, her på forummet, fik jeg lyst til at prøve, men da jeg som amatør ikke ville ofre det vilde på læder, sagde min kone tag over på genbrugspladsen, der er tit mange lædermøbler som du kan skære et stykke af, minsanten der var alt hvad jeg havde brug for, lædermøbler i flere farver, noget tyndt men osse nogle tykke stykker, jeg har nu leget med det i et par uger, MEN MEN det kræver sku lidt træning før at det bliver lige så godt som det jeg har set på forummet, men sjovt er det.
:razz: :razz:

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 26. apr 2010, 00:50

Ølgaard skrev:sagde min kone tag over på genbrugspladsen, der er tit mange lædermøbler som du kan skære et stykke af,
Prøv også genbrugsbutikkerne. Her kan du ofte finde nogle af de der hippie skoletasker, som er lavet af lyst læder i den perfekte tykkelse.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. aug 2005, 19:19
Interesser: Konkurrenceskydning, jagt
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Armand » 1. maj 2010, 11:39

Gunnut skrev: Prøv også genbrugsbutikkerne. Her kan du ofte finde nogle af de der hippie skoletasker, som er lavet af lyst læder i den perfekte tykkelse.
Hvilken tykkelse læder er det?
Dem som peger med følelserne har altid mest ret.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 2. maj 2010, 19:31

Armand skrev:
Hvilken tykkelse læder er det?
2 til 3
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af YoungDane » 4. nov 2010, 09:43

Jeg er ikke gør-det-selv typen, men lige nu - efter at have gennemlæst den her tråd, kaster jeg mig ud i en fitting af en knivskede. Et simpelt projekt i forhold til dem i gennemgår her, men et godt begynder projekt tror jeg.

Skeden er blevet slap :oops: men nu ligger den i vand et døgn, så prøver jeg at forme den op omkring knivensskæfte, og så skal den altså bare tørre ind igen?

Må tørringen ske på f.eks. radiator, eller kan det ødelægge læderet eller noget?

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 4. nov 2010, 09:45

YoungDane skrev:J

Må tørringen ske på f.eks. radiator, eller kan det ødelægge læderet eller noget?
Ja gerne. Du kan altid give læderet en gang læderfedt, efterfølgende.

Nå vi vil se billeder.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af YoungDane » 4. nov 2010, 10:46

Ja, så snart jeg finder ud af om projektet er ok eller om jeg har :puke: rookiet noget.

Det er faktisk en kniv jeg fik af min far kort før han døde, den er ikke noget specielt, men netop af den årsag er den blevet mig meget kær. Egentligt er det en fiskekniv med skælskraber på bagsiden - men jeg bruger den næsten aldrig, dertil har den for stor affektionsværdi for mig.

Dog bruger jeg den altid når jeg forlægger dyr herhjemme - med 15 grader og fin sten på Lanskyen kan den blive overnaturligt skarp.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 4. nov 2010, 11:32

Jamen hvis du smider et par billeder på kunne det jo være du fik et par gode råd :blink:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af YoungDane » 4. nov 2010, 12:22

Jeps, og jeg ærgrer mig også lidt over, at jeg ikke fik taget "før" fotos.

Men hele tråden bliver en stor hjælp når jeg engang skal lave skede til den kniv jeg snart skal til at bygge. Det skal være en julegave...så jeg har travlt :krydsser:

Ps.

DET ER ET HIT! :yo: Helt genialt.

Jeg tager lidt billeder, og når junior sover får I dem at se.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af YoungDane » 19. dec 2010, 23:04

Ja, I må undskylde, flytning, junior, konen, billeder, internet - vejen til helvede er brolagt med unskyldninger!

Men her er endeligt et foto af min skede, øh, knivskede, efter et vandbad i meget varmt vand, og efterfølgende hård massage med en rund-dims der var i min værktøjskasse. Kniven sidder nu 100 % fast, indtil man solidt trækker den op, ikke mere gøgl med at den falder ud.

Tak for hjælpen!
Vedhæftede filer
skede.jpg
Før var det så løst, at kniven bare faldt ud. Nu er den som hånd i handske.
skede.jpg (94.48 KiB) Vist 33768 gange

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 20. dec 2010, 11:21

Flot (og fin fisk) :blink:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af Gunnut » 8. aug 2011, 11:26

Og så lige en ny lille ting.
Vedhæftede filer
Ny.jpg
Ny.jpg (99.06 KiB) Vist 33165 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Sy dit eget hylster!

Indlæg af YoungDane » 8. aug 2011, 11:32

Wow, det er et flot stykke arbejde. Der er jeg ikke helt nået hen endnu :freak:

Besvar