Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Bass
- Newbie

- Interesser: Pistolskydning og genladning
- Geografisk sted: Nordjylland
Nu må jeg endnu engang vende mig til alle de kloge mennesker her på NVF, problemet er at vi skal have vores 50M pistol (kun Cal 22) bane godkendt til grovkaliber

, og på onsdag kommer politiets OG Justitsministeriets skydebane inspektør og besigtiger vores bane, og jeg er lidt bekymret for om der er nogle faldegrupper jeg skal passe på, jeg tror at det store problem ligger i at vi godt vil kunne skyde på Stålmål, noget i stil med Steel challenge, selv om vores bane ikke helt opfylder målene.
Er der måske nogle derude i det ganske danske land der har nogle guldkorn som kan få det hele til at glide lidt nemmere???? eller er det bare at tage den lange og hårde vej

Senest rettet af
Refraktorius 26. jun 2010, 22:42, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret, mod.
Viljen giver evnen til at kunne.....
-
Refraktorius
- Admin

- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Den nemmeste måde at klare den på: "Opfyld kravene"
De er opstillet af hensyn til skytters og alle andres sikkerhed, ikke med det primære formål at genere folk. Opfylder man kravene, så får man godkendelsen. Gør man ikke, er det deres pligt at reagere på det.

"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
Mindstorm
- Platin Member

- Interesser: IPSC, våbenteknik
- Geografisk sted: Struer
- Been thanked: 9 times

Er det nogle der kan give mig et link eller fortælle noget om kravet for at kunne skyde stål? Det kunne vi også godt tænke os

Mvh Mindstorm
-
Bass
- Newbie

Tjaa det ville jo være rart at vide hvilken regler der skal overholdes, jeg ved udmærket godt at vi nok skal få at vide hvilke regler der er, men har ladet mig fortælle at Div. myndigheder helst ikke vil lade os skyde på stålmål, og det er derfor jeg godt vil være bare lidt forberedt.....
-
Mapzter
- This member is

- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
-
Kontakt:
Eneste reele problem jeg kan forestille mig er, hvis I kommer til at støjbelaste naboerne mere med grovskydning. Rent sikkerhedsmæssigt burde der ikke være noget.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
T-REX
- This member is

- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 260 times
Hvis I er tilsluttet DDS, så ville det have været en idé, i
GOD tid, at kontakte Skydebaneudvalget.
Men dem har I vel allerede fat i?
http://www.skytten.dk/Default.aspx?ID=1232
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
Fast Fumble
- Moderator

- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
-
Kontakt:
jeg tror at det store problem ligger i at vi godt vil kunne skyde på Stålmål, noget i stil med Steel challenge
JRexA skrev:Hvis I er tilsluttet DDS, så ville det have været en idé, i GOD tid, at kontakte Skydebaneudvalget.
Det tror jeg ikke hjælper. DDS har ikke stålmål på deres discipliner.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
-
Mindstorm
- Platin Member

- Interesser: IPSC, våbenteknik
- Geografisk sted: Struer
- Been thanked: 9 times
Fast Fumble skrev:jeg tror at det store problem ligger i at vi godt vil kunne skyde på Stålmål, noget i stil med Steel challenge
JRexA skrev:Hvis I er tilsluttet DDS, så ville det have været en idé, i GOD tid, at kontakte Skydebaneudvalget.
Det tror jeg ikke hjælper. DDS har ikke stålmål på deres discipliner.
Nej sikkert ikke DDS, men der må da være nogle der har et regelsæt for den slags skydning, eller er det bare noget betjenten tager stilling til når han er på banen?
Mvh Mindstorm
-
ChiefOne
- Bronze Member

- Interesser: Alt der kan sige bang
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 44 times
-
Kontakt:
Engesvang Skyttekreds ved Silkeborg har lige fået godkendt deres 25 m bane til stålmål, og har mig bekendt tidligere fået ændret deres godkendelse fra grovkaliber bly til grovkaliber fuldkappe.
Hvis det er Erik Jensen, som kommer som sagkyndig, så er han ikke din fjende. Han laver en rapport med de ændringer ,der evt. skal til for at banen kan sikkerhedsgodkendes af politiet.
Problemet er mere jeres miljøgodkendelse, som I skal snakke med kommunen om. Den skal muligvis ændres med nye støjmålinger, når I ændre hvilke kalibre, der kan bruges på banen, og så begynder det at koste.
Kravene til sikkerheden kan være forskellige. det afhænger bl.a. af bebyggelse i baglandet (området bag ved volden i skudretningen).
Spørg Erik, når han kommer. Han er yderst fornuftig.
-
Bass
- Newbie

For lige at samle alle trådene... så kan jeg høre at det lyder som en god ting at det netop er Erik Jensen der kommer sammen med Hans Flou fra Nordjyllands politi.
Hvad det så angår med støjmålingerne, er der lige væltet en mail ind af døren fra vores formand, med en besked om at netop DDS har godtaget vores ansøgning om Teknisk bistand :eek:
Men som der er blevet skrevet tidligere er problemet jo nok kommunen, og da vores nuværende tilladelse er ret gammel, kan man jo godt være bekymret for alle de nye regler indenfor miljø, og om vores bane overhovedet vil kunne godkendes igen uden at det vil ødelægge klubben økonomisk.