MVH
SSG69
Min første våbentilladelse var af blåt karton, og jeg skulle på posthuset og købe stempelmærker som skulle indleveres sammen med ansøgningen. Tilladelsen havde så de afstemplede stempelmærker påklæbet som bevis for, at tilladelsen var betalt. Se det var et originalt dokument. Senere blev jagtriffeltilladelser printet på blåt papir. Det betød, at de stakkels medarbejdere på våbenkontoret måtte bevæge sig over til printeren og erstatte det blå papir med lyserødt når man skulle have en tilladelse til en ekstrapibe, hvilket var helt urimeligt, da der ikke engang skal betales for en lyserød tilladelse.Stk. 6. Er en tilladelse beskadiget eller bortkommet, kan der udstedes tilladelse med samme gyldighed som den oprindelige tilladelse mod betaling af 200 kr.
Lassescout skrev:Se Våbenloven § 6 b :Min første våbentilladelse var af blåt karton, og jeg skulle på posthuset og købe stempelmærker som skulle indleveres sammen med ansøgningen. Tilladelsen havde så de afstemplede stempelmærker påklæbet som bevis for, at tilladelsen var betalt. Se det var et originalt dokument. Senere blev jagtriffeltilladelser printet på blåt papir. Det betød, at de stakkels medarbejdere på våbenkontoret måtte bevæge sig over til printeren og erstatte det blå papir med lyserødt når man skulle have en tilladelse til en ekstrapibe, hvilket var helt urimeligt, da der ikke engang skal betales for en lyserød tilladelse.Stk. 6. Er en tilladelse beskadiget eller bortkommet, kan der udstedes tilladelse med samme gyldighed som den oprindelige tilladelse mod betaling af 200 kr.
Nu er der rettet op på urimelighederne, alle tilladelser printes på ganske almindeligt hvidt papir og underskrives gudhjælpemig med sort kuglepen. Derfor kan man tage en kopi, som ikke er til at skelne fra originalen. Eller man kan have et scan liggende på PC en så man kan printe sig en erstatning skulle noget overgå den originale. I virkeligheden er det jo kun en kopi af tilladelsen du får tilsendt, så jeg ser ikke for alvor noget galt i fremgangsmåden. Den " originale" gældende tilladelse består af de oplysninger politiet har i våbenregistret.
Så du må bare opfatte de 200 kr. som lærepenge
P.S. Opfat endelig ikke mit indlæg som om, jeg begræder udviklingen og længes efter " gode gamle dage". Det var jo noget bøvl at skulle købe stempelmærker, det tog tid, og det var ikke alle posthuse der havde dem. Men systemet med at betale for en erstatningstilladelse burde have været skrottet sammen med stempelmærkerne. Jeg synes du burde kunne printe dine våbentilladelser direkte fra våbenregistret uden at ulejlige politiet med det, og uden at betale for det.
Jeg troede jagttøj blev mere camoflage-naturtro, hvis det ikke blev vasketSSG69 skrev:Hvis man taber en riffeltilladelse, kogevasker den eller på anden måden mister den, skal man så betale 840/420 kr. for en ny eller hvad ??MVH SSG69
Samt begynder at dufte mere naturligtCaspian1911 skrev:Jeg troede jagttøj blev mere camoflage-naturtro, hvis det ikke blev vasketSSG69 skrev:Hvis man taber en riffeltilladelse, kogevasker den eller på anden måden mister den, skal man så betale 840/420 kr. for en ny eller hvad ??MVH SSG69
SSG69 skrev:Nå, jeg sidder jo godt hernede i varmen (vi har været oppe på 50 grader!) og venter på at konen derhjemme finder dem.
MVH SSG69