Våbentilladelse ved privat salg??
- Angus
- Bronze Member
- Interesser: Jagt Genladning
- Geografisk sted: Vestsjælland
Våbentilladelse ved privat salg??
Jeg skal sælge en riffel privat,så hvordan er det lige med
tilladelsen, skal køber ha min tilladelse med når køber
skal ha lavet sin??
Angus
tilladelsen, skal køber ha min tilladelse med når køber
skal ha lavet sin??
Angus
At jage er at leve
- Bemoni1
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning og Longrange
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 28 times
Re: Våbentilladelse ved privat salg??
Hejsa, det er en ret vigtig sag du skal i gang med her, så det skal gøres rigtigt, første gang:
Allerførst, sørg for at få pengene først!!!! Ingen penge, ingen skyder!
Når det er klaret er det købers ansvar at få orden i papirene og det er derfor vigtigt at han får alle nødvendige oplysninger.
En god hjælp vil være at hente ansøgningsskemaet på nettet, http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9D9 ... 1_0604.pdf og udfylde den i fællesskab.
Din våbentilladelse må han ikke få med, sørg for at tage en kopi af den i stedet.
Hvis du skulle gå hen og få besøg af sheriffen undervejs i forløbet og du ikke kan fremvise den, er du i princippet i ulovlig besiddelse af våbnet.
Hvis der skulle være nogle tvivlsspørgsmål, så spørg den lokale sherif om råd, de kan faktisk godt være hjælpsomme.
Husk:DU MÅ IKKE UDLEVERE RIFLEN FØR KØBER KAN PRÆSENTERE EN GYLDIG TILLADELSE!

Allerførst, sørg for at få pengene først!!!! Ingen penge, ingen skyder!
Når det er klaret er det købers ansvar at få orden i papirene og det er derfor vigtigt at han får alle nødvendige oplysninger.
En god hjælp vil være at hente ansøgningsskemaet på nettet, http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9D9 ... 1_0604.pdf og udfylde den i fællesskab.
Din våbentilladelse må han ikke få med, sørg for at tage en kopi af den i stedet.
Hvis du skulle gå hen og få besøg af sheriffen undervejs i forløbet og du ikke kan fremvise den, er du i princippet i ulovlig besiddelse af våbnet.
Hvis der skulle være nogle tvivlsspørgsmål, så spørg den lokale sherif om råd, de kan faktisk godt være hjælpsomme.
Husk:DU MÅ IKKE UDLEVERE RIFLEN FØR KØBER KAN PRÆSENTERE EN GYLDIG TILLADELSE!

Senest rettet af Bemoni1 28. sep 2010, 21:17, rettet i alt 1 gang.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.
Milton Friedman on government regulations.
- Angus
- Bronze Member
Aftalen er at han kommer i morgen og vi udfylder
ansøgningen,når han så har fået tilladelsen og det
er i orden og pengene er overført bliver våbenet
udleveret.
Har solgt privat før men kan bare ikke lige huske
om han skal ha min tilladelse med??
Angus
ansøgningen,når han så har fået tilladelsen og det
er i orden og pengene er overført bliver våbenet
udleveret.
Har solgt privat før men kan bare ikke lige huske
om han skal ha min tilladelse med??
Angus
At jage er at leve
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Jeg vil sige ligesom Bemoni, start med at give ham en kopi af din tilladelse, så er der ingen tvivl om, at de oplysninger I skriver på ansøgningen er korrekte.
Men det flippede er, at visse våbenkontorer kræver, at den gamle tilladelse indleveres sammen med ansøgningen, for de vil ikke udstede en ny, før de har den gamle. Hvis køberen render ind i sådan et våbenkontor, må du sende tilladelsen til våbenkontoret, men tag for en sikkerheds skyld en kopi til dit eget brug, just in case.
Men det flippede er, at visse våbenkontorer kræver, at den gamle tilladelse indleveres sammen med ansøgningen, for de vil ikke udstede en ny, før de har den gamle. Hvis køberen render ind i sådan et våbenkontor, må du sende tilladelsen til våbenkontoret, men tag for en sikkerheds skyld en kopi til dit eget brug, just in case.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- Riddersholm
- Platin Member
- Interesser: Våben, Jagt, Sport
- Geografisk sted: Rogaland, Norge
- Been thanked: 1 time
Bla Horsens har krævet en af mine gamle tilladelser, troede sku det var lyv indtil jeg ringede til dem og spurgte hvad de havde gang i, men den var god nok så han fik den orginale og jeg fik en kopi.
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."
- Angus
- Bronze Member
Har taget kopier for en sikkerheds skyld.
Så må jeg se hvad de siger
Angus
Så må jeg se hvad de siger
Angus
At jage er at leve
-
- Platin Member
Hvis de nu siger, at de vil have den originale tilladelse, så kan du da lige bede politimanden om hans navn, og så fortælle,at du er utryg ved at være i besiddelse af en riffel uden tilhørende tilladelse i det tidsrum der går indtil den nye er lavet. Så du noterer lige hans navn og lokalitet, samt hvad han har sagt. Så må han jo stå ved det, hvis der skulle opstå problemer.
Hilsen Lasse.
- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
da jeg skulle lave min tilladelse ville de have den orginale jeg brugte langtid på at forklare dem at manden hvor våbnet var hade et stort problem hvis i kom der ud men nej de ville have den
det ente dog med jeg fik en kopi med hjem men mener stadig det var dem der skulle have haft kopien
det ente dog med jeg fik en kopi med hjem men mener stadig det var dem der skulle have haft kopien
Lerche der glæder sig til 16 maj
- Angus
- Bronze Member
Talte med våbenkontoret og de sagde at køber skulle
ha den orginale tilladelse med,det var der tjek på.
Hvis der kom kontrol betød det ikke noget da der var et salg
igang,så det må man jo tro på..
Angus
ha den orginale tilladelse med,det var der tjek på.
Hvis der kom kontrol betød det ikke noget da der var et salg
igang,så det må man jo tro på..
Angus
At jage er at leve
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Jeg stod i samme situation og jeg nægtede at aflevere min tilladelse, så våbenkontoret tog en kopi og jeg beholdt orginalen indtil den nye ejer kunne fremvise en ny tilladelse på våbnet. Her efter afleverede jeg min tilladelse. Ok det var mere for at være en bitch. Jeg tror roligt du kan aflevere din tilladelse når bare du har et kopi.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
I en tid hvor politiet kan være flere måneder om at udstede en våbentilladelse - hvis de overhovedet vil udstede en tilladelse - og hvor tilladelser kan forsvinde i sagsbunkerne, så må det være Gunnut's løsning, der er den rigtige. Giv køber/politiet en fotokopi og behold selv den originale våbentilladelse, indtil køberen kan fremvise en tilladelse til våbnet.Gunnut skrev:Jeg stod i samme situation og jeg nægtede at aflevere min tilladelse, så våbenkontoret tog en kopi og jeg beholdt orginalen indtil den nye ejer kunne fremvise en ny tilladelse på våbnet. Her efter afleverede jeg min tilladelse. Ok det var mere for at være en bitch. Jeg tror roligt du kan aflevere din tilladelse når bare du har et kopi.
- Angus
- Bronze Member
Køber var her i går og vi udfyldte tilladelserne,han fik de orginale tilladelser med hvorefter han kørte
til Politiet og fik lavet en ny tilladelse med det samme.Så det var sgu service.Jeg havde dog taget kopier..
Så nu er den nye R8(og det er ikke en Audi)bestilt :eek: :eek:
Angus
til Politiet og fik lavet en ny tilladelse med det samme.Så det var sgu service.Jeg havde dog taget kopier..
Så nu er den nye R8(og det er ikke en Audi)bestilt :eek: :eek:
Angus
At jage er at leve
-
- Platin Member
Tillykke Angus, det er dejligt når tingene fungerer.
Jeg fik selv en tilladelse på en ny riffel på 15 minutter hos Fyns politi i Ringe. Det var i sidste måned, og i virkeligheden er det også det mindst belastende for politiets ressourcer at gøre det på den måde. Når manden står ved skranken med ansøgningen, er det hurtigere at slå ham op i de databaser der skal undersøges ( jagttegnsregister og kriminalregistret) med det samme, frem for først at journalisere ansøgningen, skubbe rundt med bunkerne, finde den frem igen og derefter gøre arbejdet.
Jeg fik selv en tilladelse på en ny riffel på 15 minutter hos Fyns politi i Ringe. Det var i sidste måned, og i virkeligheden er det også det mindst belastende for politiets ressourcer at gøre det på den måde. Når manden står ved skranken med ansøgningen, er det hurtigere at slå ham op i de databaser der skal undersøges ( jagttegnsregister og kriminalregistret) med det samme, frem for først at journalisere ansøgningen, skubbe rundt med bunkerne, finde den frem igen og derefter gøre arbejdet.
Hilsen Lasse.