Problemet består i, at politiet skal tjekke alle ansatte som har mulig adgang til våbene. Det gælder både speditøreleven, sekretæren, lagermanden, chaufføren, chaufførhjælperen etc. Da der i den branche mindst arbejder 20 - 30.000 mennesker som også skifter job engang imellem, skal de godkendes ved hver nyansættelse og det er en enorm ekstra arbejdsbyrde -
for politiet.

Hvis de kunne nøjes med at godkende firmaet og firmaets procedurer, så var det nok gjort, men når hver enkelt ansat skal godkendes, ja så stakkels politi. De får jo ikke flere ressourcer af den grund. Ressourcerne kan kun tages fra den øvrige borgerbetjening. (og hvem er i hyppig kontakt med politiet.....)
Og en sådan godkendelse af alle disse mennesker kunne måske have forhindret at 4 våben forsvandt - måske. Det vil ihvertilfælde koste politiet adskellige mandår at tjekke hele transportbranchen. Og gevinsten vil være forsvindene lille....

Jeg kan godt forstå, at politiet har foretaget den prioritering - hvis jeg havde været politidirektør, så havde jeg gjort det samme.