Hvordan man får magasin samlertilladelse?
-
- Bronze Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: nordsjælland
Hvordan man får magasin samlertilladelse?
Jeg har siddet og læst et par emner om magasinsamling, men hvor svært er det at få sådan en tilladelse? Skal jeg have en meget god grund, eller skal man bare udfylde blanketten, og så er det gjort? Og hvad med aldersgrænsen? For jeg er flere gange blevet spurgt af andre, som ikke alle var over 18.
Senest rettet af Billeboy 10. mar 2011, 19:07, rettet i alt 1 gang.
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Re: Hvordan man får magasin samlertilladelse?
Det med alder kan jeg ikke lige svare på, men hvad nu om du søgte først. Jeg skulle ikke opgive den mindste grund, men bare udfylde blanketten.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-
- Bronze Member
Jeg har prøvet at søge, men alt jeg fandt ud af var at der er nogle herinde der ikke helt forstår lovgivningen omkring det(ligesom mig
) Men jeg kunne desværre ikke finde noget decideret info om hvad der kræves af en person for at få tilladelse.
Skrev du bare en ansøgning og så havde du tilldaelse? Det lyder næsten for let, skulle du ikke give en slags begrundelse?

Skrev du bare en ansøgning og så havde du tilldaelse? Det lyder næsten for let, skulle du ikke give en slags begrundelse?
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Jeg gik op på våbenkontoret og udfyldte den og fik tilladelsen med retur 5 minutter senere.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
-Sir Winston Churchill
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
jeg fik min tilsendt to dage efter at have udfyldt ansøgningen dog skulle jeg lige skrive kort hvilken interresse jeg havde i at samle på magasiner
-
- Bronze Member
Jeg går ud fra at aldersbegrænsningen er 18 år,eller hvad
- Warrernoia
- Silver Member
- Interesser: Håndskydevåben
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 28 times
Hej!
Jeg har just diskuteret dette emne med vores formand i Aalborg Skyttekreds, fordi jeg står i følgende situation:
Baggrund:
Jeg har været aktivt skydende i foreningen i lidt over et år. Primært pistol, men også riffel. Har en Anschütch 1907 på SKV2.
Vores forening har den politik, at man ved indmeldelse bliver bedt om hurtigst muligt at søge en SKV3 transporttilladelse, for hurtigt at få afgjort vandelsdelen.
Sådan een har jeg også. Nu har jeg fået lov til at købe et foreningsvåben, som forbliver klubbens, indtil jeg selv om et lille år kan få den på en SKV2.
Våbnet, jeg har fået lov til at anskaffe, er en 9 mm grovpistol med det formål at skyde IPSC i standard division. Jeg har bestået teorien og skal til praktisk prøve i starten af marts.
I forbindelse med indkøbet, fik jeg tre ekstra magasiner med, hvoraf de to er "friserede" til 20 rnds. Udfra sniksnak med andre IPSC-skytter og research i diverse forums, ser det ud til at driften af magasiner godt kan kræve lidt løbende vedligehold, for at de fungerer optimalt, specielt de friserede.
Skal jeg søge en magasin-samlertilladelse for lovligt at kunne tage magasiner med hjem med henblik på at udføre vedligehold?
MVh
Warrernoia
"Psycho-ceramics: The study of Crackpots"
Jeg har just diskuteret dette emne med vores formand i Aalborg Skyttekreds, fordi jeg står i følgende situation:
Baggrund:
Jeg har været aktivt skydende i foreningen i lidt over et år. Primært pistol, men også riffel. Har en Anschütch 1907 på SKV2.
Vores forening har den politik, at man ved indmeldelse bliver bedt om hurtigst muligt at søge en SKV3 transporttilladelse, for hurtigt at få afgjort vandelsdelen.
Sådan een har jeg også. Nu har jeg fået lov til at købe et foreningsvåben, som forbliver klubbens, indtil jeg selv om et lille år kan få den på en SKV2.
Våbnet, jeg har fået lov til at anskaffe, er en 9 mm grovpistol med det formål at skyde IPSC i standard division. Jeg har bestået teorien og skal til praktisk prøve i starten af marts.
I forbindelse med indkøbet, fik jeg tre ekstra magasiner med, hvoraf de to er "friserede" til 20 rnds. Udfra sniksnak med andre IPSC-skytter og research i diverse forums, ser det ud til at driften af magasiner godt kan kræve lidt løbende vedligehold, for at de fungerer optimalt, specielt de friserede.
Skal jeg søge en magasin-samlertilladelse for lovligt at kunne tage magasiner med hjem med henblik på at udføre vedligehold?
MVh
Warrernoia
"Psycho-ceramics: The study of Crackpots"
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
efter min overbevisning vil jeg sige at du skal ha en samlertilladelse da tilladelsen til våbnet tilhører klubben
mvh thomas
mvh thomas
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Geografisk sted: Østjylland
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Jeg kan ikke umiddelbart se dette nogen steder. Så jeg vil da anbefale ham at søge - blanketten er her:billeboy skrev:Jeg går ud fra at aldersbegrænsningen er 18 år,eller hvad
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/68785 ... 3_1200.pdf
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- Warrernoia
- Silver Member
- Interesser: Håndskydevåben
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 28 times
Jeg har haft audiens ved den lokale panserbasse, som sagde at den måtte jeg hellere få for en sikkerheds skyld og det ville ikke være noget problem at opnå den uden SKV2-påtegning. Så jeg ansøgte fluks om en sådan.HVK skrev:Jeg kan ikke umiddelbart se dette nogen steder. Så jeg vil da anbefale ham at søge - blanketten er her:billeboy skrev:Jeg går ud fra at aldersbegrænsningen er 18 år,eller hvad
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/68785 ... 3_1200.pdf
/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein