Afgivelse af gammel tilladelse
- Riddersholm
- Platin Member
- Interesser: Våben, Jagt, Sport
- Geografisk sted: Rogaland, Norge
- Been thanked: 1 time
Afgivelse af gammel tilladelse
Hej NVF.
Nu har jeg flere gange oplevet at folk vil havde min tilladelse (den orginale) før de kan få udsted deres nye i forbindelse med et salg.
Og jeg må meget erkende at jeg overhovede ikke er tryg ved at lade folk få min orginale tilladelse, der står jo også på den at den er personlig, så har Sønderborg og Horsens våbenkontor hold i deres krav til at få den gamle?
M.V.H Riddersholm
Nu har jeg flere gange oplevet at folk vil havde min tilladelse (den orginale) før de kan få udsted deres nye i forbindelse med et salg.
Og jeg må meget erkende at jeg overhovede ikke er tryg ved at lade folk få min orginale tilladelse, der står jo også på den at den er personlig, så har Sønderborg og Horsens våbenkontor hold i deres krav til at få den gamle?
M.V.H Riddersholm
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."
- Irminsûl
- Silver Member
- Interesser: Våben og natur
- Geografisk sted: Nordsjælland.
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Afgivelse af gammel tilladelse
jeg skulle selv til at starte en tråd om emnet da jeg selv synes at det virker underligt.
Mvh. Christian.
Mvh. Christian.
Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Jeg mener IKKE det er intensionen, at man giver sin egen originaltilladelse til en køber af våbnet - dels fordi, ja, den er personlig - og dit CPR-Nr står på tilladelsen.
Det skulle ikke være nødvendigt at oplyst andet end det der skal stå i felterne på ansøgningen til riffeltilladelse.
Andre politikredse kører det sådan, at :
Køber (evt sammen med sælger) udfylder papirerne.
Køber afleverer ansøgningen og modtager tilladelsen.
Køber kontakter sælger, viser tilladelsen til sælger.
Sælger kan hermed overdrage våbnet til køber.
Sælger indsender/afleverer sin tilladelse til våbnet.
Nordjyllands politikreds og jeg selv mener at det er lodret forkert at udlevere sin egen tilladelse til en evt køber.
Hvis han "stikker af" fra handlen, står man selv uden tilladelse - og skal selv for 420 eller 840kr ansøge om en ny, hvor man i mellemtiden står med et forklaringsproblem mht den forsvundne tilladelse.!!
Det er forholdsvis nemt at "kopiere" og forfalske en tilladelse ud fra original-tilladelsen - og sælger står med et forklaringsproblem.!
CPR-Nr står på tilladelsen, hvilket kan bruges til at hæve penge i banker.
Giv allerhøjest en evt køber en CENCURERET KOPI af originaltilladelsen.!!
Eller bedst af alt - tag våbnet og køber med på politistationen og arrangér overdragelsen dér.
Det skulle ikke være nødvendigt at oplyst andet end det der skal stå i felterne på ansøgningen til riffeltilladelse.
Andre politikredse kører det sådan, at :
Køber (evt sammen med sælger) udfylder papirerne.
Køber afleverer ansøgningen og modtager tilladelsen.
Køber kontakter sælger, viser tilladelsen til sælger.
Sælger kan hermed overdrage våbnet til køber.
Sælger indsender/afleverer sin tilladelse til våbnet.
Nordjyllands politikreds og jeg selv mener at det er lodret forkert at udlevere sin egen tilladelse til en evt køber.
Hvis han "stikker af" fra handlen, står man selv uden tilladelse - og skal selv for 420 eller 840kr ansøge om en ny, hvor man i mellemtiden står med et forklaringsproblem mht den forsvundne tilladelse.!!
Det er forholdsvis nemt at "kopiere" og forfalske en tilladelse ud fra original-tilladelsen - og sælger står med et forklaringsproblem.!
CPR-Nr står på tilladelsen, hvilket kan bruges til at hæve penge i banker.
Giv allerhøjest en evt køber en CENCURERET KOPI af originaltilladelsen.!!
Eller bedst af alt - tag våbnet og køber med på politistationen og arrangér overdragelsen dér.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- Irminsûl
- Silver Member
jeg ser heller ikke et problem i at riddersholm beholder sin tilladelse indtil jeg møder op hos ham med min egen tilladelse for at hente geværet. men de sagde ved disken at hun ikke gad betjene mig før jeg havde sælgers tilladelse.
Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
De plejer at blive rigtig glade for en kopi af eksisterende tilladelse. Men eksisterende tilladelse nummer påført ansøgning er rigeligt.
Damen må have misforstået hvordan det skal/må gøres. Sælger vil jo stå til en bøde, i perioden den nye tilladelse er under behandling.
Damen må have misforstået hvordan det skal/må gøres. Sælger vil jo stå til en bøde, i perioden den nye tilladelse er under behandling.
Dixi !
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Ja, hvis en eller anden tilfældig kontornusser (men det skal man nok ikke kalde dem hvis man vil have dem til at samarbejde) kræver sælgers tilladdelse, må man jo forsøge at forklare så venligt og børnevenligt som muligt at den kan sælger ikke aflevere så længe han har våbnet, og at der desuden er "personfølsomme oplysninger" (CPR nr) på, så den ikke skal overlades til køberen. Argumentet med at køber kan løbe fra aftalen med sælgers tilladelse i hånden, må da også være noget de kan forstå på våbenkontoret...
Improvise, adapt, overcome!
- Irminsûl
- Silver Member
Det vil være rigtigt lækkert med nogle henvisninger til loven eller en eller anden form for autoritet så jeg kan overbevise skrankepavinden. jeg har allerede taget turen til politistationen en gang forgæves
(ikke at jeg ikke værdisætter jeres svar)

-
- Silver Member
Tja, der står jo hverken at de skal bruge den eller specifikt at de ikke skal, men du kan vel appellere til deres fornuft og sige at når der ikke står at de skal bruge den er det vel ikke nødvendigt? Samt komme med de argumenter der er nævnt ovenfor - det skal være en mere end almindeligt magtliderlig kontornusser, der ikke er lydhør over for:
1. Man skal ikke give fremmede (som en køber jo ofte kan være) papirer med sit CPR nr
2. Hvis man afleverer sin originale våbentilladelse, mens man stadig er i besiddelse af våbnet, er man ude i noget snavs
3. Køberen (igen som ofte er en fremmed) kan fortryde handlen, men beholde ens våbentilladelse (eller bare smide den væk, uheld eller ej - det er stadig noget skidt)
Når der så oven i købet ikke står nogle steder at de skal bruge den, må man jo skrive til politimesteren hvis hans ansatte kræver at man udleverer sin våbentilladelse til en køber, og få ham til at forklare dem hvordan tingene hænger sammen. Forhåbentlig er det ikke nødvendigt, men i sådan noget med papirer med CPR nr og som man skal have for lovligt at besidde sit våben, mener jeg at man skal holde hårdt på sin ret. Som sagt er det forhåbentlig ikke nødvendigt, de fleste vil vel kunne se fornuften i ovenstående argumenter.
1. Man skal ikke give fremmede (som en køber jo ofte kan være) papirer med sit CPR nr
2. Hvis man afleverer sin originale våbentilladelse, mens man stadig er i besiddelse af våbnet, er man ude i noget snavs
3. Køberen (igen som ofte er en fremmed) kan fortryde handlen, men beholde ens våbentilladelse (eller bare smide den væk, uheld eller ej - det er stadig noget skidt)
Når der så oven i købet ikke står nogle steder at de skal bruge den, må man jo skrive til politimesteren hvis hans ansatte kræver at man udleverer sin våbentilladelse til en køber, og få ham til at forklare dem hvordan tingene hænger sammen. Forhåbentlig er det ikke nødvendigt, men i sådan noget med papirer med CPR nr og som man skal have for lovligt at besidde sit våben, mener jeg at man skal holde hårdt på sin ret. Som sagt er det forhåbentlig ikke nødvendigt, de fleste vil vel kunne se fornuften i ovenstående argumenter.
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Våbenlovgivningen er ganske klar på dette punkt. Du kan henvise politiets skrankepave til bestemmelsen i våbenlovens § 2, stk. 1. I henhold til våbenlovens § 2 er det et ufravigeligt krav, at så længe man er i besiddelse af et tilladelsespligtigt våben eller våbendel, skal man have en gyldig tilladelse til våbnet/våbendelen. Det siger sig selv, at kun politiets originale tilladelse er en gyldig tilladelse.Irminsûl skrev:Det vil være rigtigt lækkert med nogle henvisninger til loven eller en eller anden form for autoritet så jeg kan overbevise skrankepavinden. jeg har allerede taget turen til politistationen en gang forgæves(ikke at jeg ikke værdisætter jeres svar)
Hvis ikke skrankepaven kan overbevises, så forlang at få en overordnet leder/chef i tale - og helst en jurist eller én der ved noget om våbenlovgivningen..

- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Horsens politikreds er ekstremt emsige i denne sammenhæng, og jeg har i forbindelse med salg af en BBF i sommers nægtet at indsende min tilladelse, og derfor blev det til at de kun ville udstede en flerejers tilladelse til den nye ejer. Da han så havde fået bøssen og forevist sin (midlertidige) tilladelse, så indsendte jeg min gamle tilladelse, og de udstedte en ny en-ejers tilladelse til den nye ejer.....
Den nye ejer af BBF'eren er vist også medlem herinde, så han kan måske supplere historien.
For et par år siden indklagede jeg Hillerød politi for nøjagtigt det samme, og den endte hos justitsministeriet, hvor det endte efter flere år med at de gav op da politiet ikke svarede på justitsministeriets henvendelser, og så opgav jeg dem sgu - Jeg har siden hen fået bekræftet min opfattelse af systemet er korrekt jævnfør Esbjerg politi, dog ser de helst at de får den gamle tilladelse med, men det er ikke et krav og ny tilladelse kan sagtens udstedes uden den gamle.

For et par år siden indklagede jeg Hillerød politi for nøjagtigt det samme, og den endte hos justitsministeriet, hvor det endte efter flere år med at de gav op da politiet ikke svarede på justitsministeriets henvendelser, og så opgav jeg dem sgu - Jeg har siden hen fået bekræftet min opfattelse af systemet er korrekt jævnfør Esbjerg politi, dog ser de helst at de får den gamle tilladelse med, men det er ikke et krav og ny tilladelse kan sagtens udstedes uden den gamle.
Mvh Great Dane
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
har prøvet nøjagtigt det samme. bla ved forsøg på handel med et andet forumsmedlem. altså handel mellem to private.
odense politis våbenkontor kræver den gl ejers våbentilladelse med ved ansøgning om våbentilladelse, til den nye ejer.
helt forkert efter min mening. men de mener jo så at det er dem selv der bestemmer....!
MVH søren
odense politis våbenkontor kræver den gl ejers våbentilladelse med ved ansøgning om våbentilladelse, til den nye ejer.
helt forkert efter min mening. men de mener jo så at det er dem selv der bestemmer....!
MVH søren
-
- Gold Member
- Interesser: skydning, genladning
- Geografisk sted: Jylland-nordvest
- Been thanked: 8 times
har lige solgt en .22'er,Irminsûl skrev:jeg ser heller ikke et problem i at riddersholm beholder sin tilladelse indtil jeg møder op hos ham med min egen tilladelse for at hente geværet. men de sagde ved disken at hun ikke gad betjene mig før jeg havde sælgers tilladelse.
køber får de relevante oplysninger - våbennr. kaliber model -
han søger derefter tilladelse - får den viser den til mig- betaler og får overdraget våbnet -
så vidt jeg ved er både køber og jeg selv "kunder" hos Holstebro politi
så det eneste jag lige vil gøre efter nytår er at kontakte SKV-kontoret i Vingsted for at sikre at jeg ikke længere står opført som ejer af våbnet
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt
-
- Silver Member
Det er jo ikke helt dem selv, der bestemmer - de skal absolut også rette sig efter lovgivningen. Og når lovgivningen siger at man skal have sin tilladelse for at være i lovlig besiddelse af sit våben, bør det jo sige sig selv at hvis man afleverer tilladelsen mens man stadig har sit våben, er man pludselig i ulovlig våbenbesiddelse. Så som HePe siger, hvis de bliver ved at forlange det, så bed om at tale med en lidt højere oppe, der måske har lidt mere fornuft i hovedet (du skal nok bare ikke formulere det sådan til skrankepaven)
- Irminsûl
- Silver Member
Mange tak for svarene. Jeg tager turen ind til politikontoret inden længe og skal nok skrive hvad jeg fik ud af det.
- Barbarossa
- Silver Member
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Sønderylland
- Has thanked: 2 times
Held og lykke med projektet, vi er en del der har haft "oplevelser" med hende, og der er vist en udbredt opfattelse af at hun kan være "tung at danse med" især hvis man har modsagt hendeIrminsûl skrev:Jeg tager turen ind til politikontoret inden længe og skal nok skrive hvad jeg fik ud af det.
Søren
If Harley made Helicopters would you fly it?
- Irminsûl
- Silver Member
Det sjove er at det faktisk ikke er hende den slemme denne gang. hun var dog i lokalet og nåede at sende sit *du er retarderet* blikBarbarossa skrev:Held og lykke med projektet, vi er en del der har haft "oplevelser" med hende, og der er vist en udbredt opfattelse af at hun kan være "tung at danse med" især hvis man har modsagt hendeIrminsûl skrev:Jeg tager turen ind til politikontoret inden længe og skal nok skrive hvad jeg fik ud af det.
Søren

- Riddersholm
- Platin Member
Denne er anført på ansøgningen.Froe skrev:Men eksisterende tilladelse nummer påført ansøgning er rigeligt.
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."
- Irminsûl
- Silver Member
så har jeg været på politikontoret igen og vi kom frem til en nogenlunde løsning.
Da jeg kom ind blev jeg betjent af en ny ekspedient som før har været høflig men ekspedienten jeg havde problemer med før var der også så jeg fik hende til at tale med. Jeg sagde til hende at jeg har undersøgt sagen lidt og fået noget information og nogle råd fra NVF. Jeg sagde at det ikke kan være muligt at sælger skal sende sin tilladelse til mig. ekspedienten bryder ind og siger at det er jeg jo nødt til og det er sådan man gør det. Jeg nævner at de ikke mener at det er sådan ved nordjyllands politi. så nævnte jeg den paragraf HePe nævnte og sagde at det derfor var umuligt for sælger at sende sin tilladelse. det kunne de ikke sige noget til og sagde at jamen han har jo muligheden for at vælge at sende en kopi hvis han nægter at sende sin egen tilladelse. jeg måtte så gentage at han ikke bare har muligheden for at nægte, han må slet ikke sende sin tilladelse. Så kommer jeg ind på om riddersholm godt må dække sit cpr nr og de siger at det kan han ikke for de skal bruge det til at finde frem til ham. Jeg spørger om det ikke er rigeligt med hans navn og hans tilladelsesnr er rigeligt. De svarer så at det er dyrt i administration osv... Jeg spørger så lidt irriteret om det ikke er det de 420kr jeg betaler for går til.
Jeg undrer mig hvorfor at det skulle være så dyrt. mange her på NVF kan gå ind ved deres politkreds og gå ud igen med tilladelsen på få min. hvad er der så dyrt ved denne process?
Jeg synes det er lidt strengt at en ung gymnasieelev som mig skal igennem alt det her. hele dagen i dag op til at jeg skulle derind har jeg siddet og været nervøs og rastløs. Jeg føler ret meget ubehag ved at skulle diskutere og nogle gange irettesætte sådan en autoritet. Hvis i har noget at sige til forløbet eller andre råd så sig endelig til. Jeg ved godt at min argumentation ikke er perfekt og jeg kunne have været betydeligt mere hårdtslående men det gavner ingen at samtalen skulle gå hen og blive ubehagelig og det endte også fredeligt.
Da jeg kom ind blev jeg betjent af en ny ekspedient som før har været høflig men ekspedienten jeg havde problemer med før var der også så jeg fik hende til at tale med. Jeg sagde til hende at jeg har undersøgt sagen lidt og fået noget information og nogle råd fra NVF. Jeg sagde at det ikke kan være muligt at sælger skal sende sin tilladelse til mig. ekspedienten bryder ind og siger at det er jeg jo nødt til og det er sådan man gør det. Jeg nævner at de ikke mener at det er sådan ved nordjyllands politi. så nævnte jeg den paragraf HePe nævnte og sagde at det derfor var umuligt for sælger at sende sin tilladelse. det kunne de ikke sige noget til og sagde at jamen han har jo muligheden for at vælge at sende en kopi hvis han nægter at sende sin egen tilladelse. jeg måtte så gentage at han ikke bare har muligheden for at nægte, han må slet ikke sende sin tilladelse. Så kommer jeg ind på om riddersholm godt må dække sit cpr nr og de siger at det kan han ikke for de skal bruge det til at finde frem til ham. Jeg spørger om det ikke er rigeligt med hans navn og hans tilladelsesnr er rigeligt. De svarer så at det er dyrt i administration osv... Jeg spørger så lidt irriteret om det ikke er det de 420kr jeg betaler for går til.
Jeg undrer mig hvorfor at det skulle være så dyrt. mange her på NVF kan gå ind ved deres politkreds og gå ud igen med tilladelsen på få min. hvad er der så dyrt ved denne process?
Jeg synes det er lidt strengt at en ung gymnasieelev som mig skal igennem alt det her. hele dagen i dag op til at jeg skulle derind har jeg siddet og været nervøs og rastløs. Jeg føler ret meget ubehag ved at skulle diskutere og nogle gange irettesætte sådan en autoritet. Hvis i har noget at sige til forløbet eller andre råd så sig endelig til. Jeg ved godt at min argumentation ikke er perfekt og jeg kunne have været betydeligt mere hårdtslående men det gavner ingen at samtalen skulle gå hen og blive ubehagelig og det endte også fredeligt.
Senest rettet af Irminsûl 5. jan 2011, 20:59, rettet i alt 2 gange.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1123 times
Sidst jeg fik en våbentilladelse tog det ca. 15 minutter.
Jeg mødte personligt op på våbenkontoret, og sagsbehandleren checkede mit CPR nummer i jagttegnsregistret, strafferegistret eller hvad de nu har. De behøver ikke checke sælgerens vandel, det gjorde jo den sagsbehandler der gav ham våbentilladelsen i sin tid.
De kan sagtens finde alle oplysninger, incl. sælgers CPR. nummer ud fra det journalnummer der står på sælgerens våbentilladelse, de har ikke brug for, at du kommer med hans CPR. nummer.
Det lugter lang væk af fastgroede rutiner, som bare er umulige at ændre fordi de er, hmmmm, fastgroede. Men hvis de absolut vil have en kopi af hele sælgeren våbentilladelse, så få ham til at sende kopien direkte til våbenkontoret, du skal jo ikke bruge den til noget. Hvis du så har afleveret ansøgningsskemaet, kan våbenkontoret bare sende dig din tilladelse, og gøre med sælgers kopi hvad de vil.
Angående prisen på tilladelsen, så læg vel mærke til, at den er fastsat ved lov, vedtaget af Folketinget. Det er fordi det er en skat, og det fremgår af grundloven, at skatter kun kan fastsættes ved lov. Havde det været et gebyr, som kun må dække omkostningerne ved ordningen, kunne det godt have været fastsat i en bekendtgørelse, men så havde en våbentilladelse nok kostet ca. 150 kr. Dyrere er sagsbehandlingen nemlig ikke !
Jeg mødte personligt op på våbenkontoret, og sagsbehandleren checkede mit CPR nummer i jagttegnsregistret, strafferegistret eller hvad de nu har. De behøver ikke checke sælgerens vandel, det gjorde jo den sagsbehandler der gav ham våbentilladelsen i sin tid.
De kan sagtens finde alle oplysninger, incl. sælgers CPR. nummer ud fra det journalnummer der står på sælgerens våbentilladelse, de har ikke brug for, at du kommer med hans CPR. nummer.
Det lugter lang væk af fastgroede rutiner, som bare er umulige at ændre fordi de er, hmmmm, fastgroede. Men hvis de absolut vil have en kopi af hele sælgeren våbentilladelse, så få ham til at sende kopien direkte til våbenkontoret, du skal jo ikke bruge den til noget. Hvis du så har afleveret ansøgningsskemaet, kan våbenkontoret bare sende dig din tilladelse, og gøre med sælgers kopi hvad de vil.
Angående prisen på tilladelsen, så læg vel mærke til, at den er fastsat ved lov, vedtaget af Folketinget. Det er fordi det er en skat, og det fremgår af grundloven, at skatter kun kan fastsættes ved lov. Havde det været et gebyr, som kun må dække omkostningerne ved ordningen, kunne det godt have været fastsat i en bekendtgørelse, men så havde en våbentilladelse nok kostet ca. 150 kr. Dyrere er sagsbehandlingen nemlig ikke !
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Irminsûl
- Silver Member
ja det undrer mig også. men nu er det meste da på plads og jeg vil egentlig bare gerne have den tilladelse igennem så jeg kan få den riffel. jeg har været derinde 3 gange nu.
- Riddersholm
- Platin Member
Og det ærger mig meget at du har været nødsaget til det Irminsûl specielt når det nu går op for mig du er NVFer.
Men jeg havde en snak med Viborg i dag og de sagde at det forlangte de endelig også men de var nok lidt mere large med det, hun hentyde til at våbenkontoret i Århus nægter at udstede tilladelser vis ikke den gamle kommer med.
Jeg smider den orginale i posten til dig imorgen.
Men jeg havde en snak med Viborg i dag og de sagde at det forlangte de endelig også men de var nok lidt mere large med det, hun hentyde til at våbenkontoret i Århus nægter at udstede tilladelser vis ikke den gamle kommer med.
Jeg smider den orginale i posten til dig imorgen.
- Irminsûl
- Silver Member
Det er samtidig nyttigt nok at jeg er NVFer siden jeg havde stået betydeligt svagere i diskussionen hvis ikke det var får de råd jeg fik her i tråden. Men på den lyse side fik jeg da poleret mine debatteringsevner op igen.
Og nå ja.
Og nå ja.

- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Politiets krav om at den originale våbentilladelse fra sælger skal afleveres før politiet kan udstede en våbentilladelse til køber er simpelthen ulovlig, og politiets sagsbehandling bør påklages til Rigspolitiet.
Jeg hjælper gerne med det. Send mig en PB, hvis det ønskes.
Venlig hilsen
HePe
Jeg hjælper gerne med det. Send mig en PB, hvis det ønskes.
Venlig hilsen
HePe
- Irminsûl
- Silver Member
Lige en opdatering.
jeg var på politikontoret i dag og blev betjent af den venlige ekspedient. jeg fik blanketten igennem med en kopi af sælgers tilladelse. det skete uden komplikationer af nogen art. jeg er stadig meget interesseret i rigspolitiets syn på hvad det er nødvendigt at slæbe med på politikontoret.
Nu skal jeg bare vente på posten
jeg var på politikontoret i dag og blev betjent af den venlige ekspedient. jeg fik blanketten igennem med en kopi af sælgers tilladelse. det skete uden komplikationer af nogen art. jeg er stadig meget interesseret i rigspolitiets syn på hvad det er nødvendigt at slæbe med på politikontoret.
Nu skal jeg bare vente på posten

- Irminsûl
- Silver Member
Så fik jeg tilladelsen med posten her dagen efter at jeg afleverede blanketten. gid at sønderborg politi var lige så gode til våbenloven som de var til at lave tilladelser