Hej.
Jeg skriver pga. der er delte meninger om, hvor mange patroner et halvautomat havlspreder må indeholde, hvis det kun bruges til flugtskydning.
Jeg mener selv at det kun må indeholde 2 patroner, et i magasinet og et i kammeret.
Men jeg har nogle venner som mener, man godt må have et gævær som kan indeholde flere patroner, hvis man kun bruger det på en flugtskydningsbane, men ikke på jagt. Der er flere flugtskydningsbaner som har regler for at et gevær kun må indeholde 2 patroner, men mine venner mener det er en lov de selv har valgt at have.
Når jeg går ind på Danmarks jægerforbunds hjemmeside skriver de max 2 patroner, men er det kun til JAGT
Jeg kan ikke se nogle steder hvor der står noget om special regler for flugtskydning.
Håber i kan hjælpe
Mvh Maubla Ole
Hvor mange patroner må et halvautomat indholde til flugtsk.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Re: Hvor mange patroner må et halvautomat indholde til flugt
Der er ingen regler på det område. det er en skydebane, ikke jagt.
De regler der er på banerne er hjemmegjorte, nok ud fra en sikkerheds betragtning.
De regler der er på banerne er hjemmegjorte, nok ud fra en sikkerheds betragtning.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel og ladning
- Geografisk sted: Nordjylland
Hej
Det samme våben kan bruges til jagt.
Vil det sige man kan købe en lyddæmper til sin riffel, hvis man bruger den på en skydebane, det er jo heller ikke jagt.
Det vil jeg mene er det samme.
Mvh Maubla Ole
Vil det sige man kan købe en lyddæmper til sin riffel, hvis man bruger den på en skydebane, det er jo heller ikke jagt.
Det vil jeg mene er det samme.
Mvh Maubla Ole
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Hvis du registrerer den på skytteforeningernes våbenregistrering SKV må den ikke bruges til jagt.Maubla skrev:Hej
Mvh Maubla Ole
Hvor mange patroner må den så indeholde?
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så udelukker skytteforeningernes krav om max. 2 skuds-kapacitet (ad.1.) ikke besidelse af andre haglgeværer med en magasinkapacitet på mere end 2 skud (ad.3.), da der hér udelukkende stilles dét krav, at geværet har en pibelængde på minimum 55 cm.
- Vedhæftede filer
-
- SKV-2.jpg (95.58 KiB) Vist 1954 gange
Senest rettet af Agamemnon 20. feb 2011, 22:17, rettet i alt 1 gang.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
Hvis du har tilladelse til lyddæmper må du bruge den på skyde banen sammen med din halvauto riffel der kan indeholde mere end 2 skud eller hvilken riffel du nu har.
Jagt er en anden ting, der må lyddæmper ikke bruges og skyderen skal være plomberet til max et skud i kammeret og et i magasinet.
Vil mene samme regler gælder for haglvåben.
Skal så lige sige at de på skydebanen kan have deres egne regler og dem må man så følge
Mvh
Martin
Jagt er en anden ting, der må lyddæmper ikke bruges og skyderen skal være plomberet til max et skud i kammeret og et i magasinet.
Vil mene samme regler gælder for haglvåben.
Skal så lige sige at de på skydebanen kan have deres egne regler og dem må man så følge
Mvh
Martin
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Du har ret!Maubla skrev:Jeg skriver pga. der er delte meninger om, hvor mange patroner et halvautomat havlspreder må indeholde, hvis det kun bruges til flugtskydning.
Jeg mener selv at det kun må indeholde 2 patroner, et i magasinet og et i kammeret.
Se Emne: Våbenloven angående plombering af Pump eller halv auto???
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Så en opsumering ser således ud:
Ja - Du må eje et haglgevær der er uplomberet
Ja- Du må gå på jagt med det i udlandet.
Ja -Du må bruge det på privat mark (f.eks. til lerdueskydning).
Nej - Du ikke gå på jagt med det i DK.
Nej - Du må ikke bruge det på flugtskydningsbaner.
Vi mangler bare en undtagelse fra loven om patron str., og blyforbudet - Så er vi klar til IPSC shotgun, og andet sjov med vores haglgeværer :krydsser:
Ja - Du må eje et haglgevær der er uplomberet
Ja- Du må gå på jagt med det i udlandet.
Ja -Du må bruge det på privat mark (f.eks. til lerdueskydning).
Nej - Du ikke gå på jagt med det i DK.
Nej - Du må ikke bruge det på flugtskydningsbaner.
Vi mangler bare en undtagelse fra loven om patron str., og blyforbudet - Så er vi klar til IPSC shotgun, og andet sjov med vores haglgeværer :krydsser:
Dixi !
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
må man egentlig ikke stadig skyde bly på nogen flugtskydningsbaner? eller købe bly flugtskydsningspatroner til brug i udlandet?
ang. IPSC med slugs så var et riflet løb måske en mulighed? er det store hagl må en henvisning til internationale regler være måden at åbne op på.....
MVH søren
ang. IPSC med slugs så var et riflet løb måske en mulighed? er det store hagl må en henvisning til internationale regler være måden at åbne op på.....
MVH søren