Køb af us-carebin uden papir

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Thoett
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 3 times

Køb af us-carebin uden papir

Indlæg af Thoett » 12. apr 2011, 11:03

jeg er blevet tilbudt en us-carebin som ikke tidligere har været registreret hvordan får jeg den registreret........?

Skal jeg bare indlevere den ved en våbenhandler og søge tilladelsen gennem ham da jeg ikke vil have et våben uden tilladelse til at stå der hjemme mens jeg søger tilladelse på den
Hilsen Thoett

Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times

Re: Køb af us-carebin uden papir

Indlæg af Hammertime » 12. apr 2011, 12:50

Du kan ikke længere få registreret våben så vidt jeg ved gennemvåben forhandlere. de skal nemlig kunne dokumentere hvor de har våbnet fra. Min far har lige måtte sende en Enfield til destruktion hos polizei fordi han ikke kunne få tilladelse eller noget som helst, hverken via våbenforhandlere eller noget. der var en svar mulighed for at sende den via Holland of få en person der til at registrere den og så få den til DK herfra. Men som sagt det kræver en masse bøvl og bavl og papirarbejde :-( Men jo hvis du kender en våbenhandler der kan omgås og tør omgå reglerne er det nok den eneste vej. :krydsser:
Legends never die

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member
Interesser: mad, jagt, skyning
Geografisk sted: der ude ved rakkerne
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Lerche » 12. apr 2011, 13:01

Hammertime skrev:Du kan ikke længere få registreret våben så vidt jeg ved gennemvåben forhandlere. de skal nemlig kunne dokumentere hvor de har våbnet fra. Min far har lige måtte sende en Enfield til destruktion hos polizei fordi han ikke kunne få tilladelse eller noget som helst, hverken via våbenforhandlere eller noget. der var en svar mulighed for at sende den via Holland of få en person der til at registrere den og så få den til DK herfra. Men som sagt det kræver en masse bøvl og bavl og papirarbejde :-( Men jo hvis du kender en våbenhandler der kan omgås og tør omgå reglerne er det nok den eneste vej. :krydsser:
Hvis nu vi antager våben handleren har modtage våbnet fra et dødsbo hvor mon så den står
Lerche der glæder sig til 16 maj

Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times

Indlæg af Hammertime » 12. apr 2011, 13:34

Det kan han godt, så skal han bare møde på politistationen med en dødsattest og herved dokumentere fra andet familie medlem at riflen evt har tilhørt denne person. Selv her er det også forskelligt hvordan de tolker loven. Naskov politi ville nok godtage den, men jeg ved ikke med Københavns politi?
Legends never die

Besvar