jeg er blevet tilbudt en us-carebin som ikke tidligere har været registreret hvordan får jeg den registreret........?
Skal jeg bare indlevere den ved en våbenhandler og søge tilladelsen gennem ham da jeg ikke vil have et våben uden tilladelse til at stå der hjemme mens jeg søger tilladelse på den
Køb af us-carebin uden papir
- Hammertime
- Gold Member
- Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 42 times
Re: Køb af us-carebin uden papir
Du kan ikke længere få registreret våben så vidt jeg ved gennemvåben forhandlere. de skal nemlig kunne dokumentere hvor de har våbnet fra. Min far har lige måtte sende en Enfield til destruktion hos polizei fordi han ikke kunne få tilladelse eller noget som helst, hverken via våbenforhandlere eller noget. der var en svar mulighed for at sende den via Holland of få en person der til at registrere den og så få den til DK herfra. Men som sagt det kræver en masse bøvl og bavl og papirarbejde :-( Men jo hvis du kender en våbenhandler der kan omgås og tør omgå reglerne er det nok den eneste vej. :krydsser:
Legends never die
- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Hvis nu vi antager våben handleren har modtage våbnet fra et dødsbo hvor mon så den stårHammertime skrev:Du kan ikke længere få registreret våben så vidt jeg ved gennemvåben forhandlere. de skal nemlig kunne dokumentere hvor de har våbnet fra. Min far har lige måtte sende en Enfield til destruktion hos polizei fordi han ikke kunne få tilladelse eller noget som helst, hverken via våbenforhandlere eller noget. der var en svar mulighed for at sende den via Holland of få en person der til at registrere den og så få den til DK herfra. Men som sagt det kræver en masse bøvl og bavl og papirarbejde :-( Men jo hvis du kender en våbenhandler der kan omgås og tør omgå reglerne er det nok den eneste vej. :krydsser:
Lerche der glæder sig til 16 maj
- Hammertime
- Gold Member
- Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 42 times
Det kan han godt, så skal han bare møde på politistationen med en dødsattest og herved dokumentere fra andet familie medlem at riflen evt har tilhørt denne person. Selv her er det også forskelligt hvordan de tolker loven. Naskov politi ville nok godtage den, men jeg ved ikke med Københavns politi?
Legends never die