Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Claws
- Bronze Member

- Interesser: Flugtskydning, småvildtsjagt
- Geografisk sted: Syd-østfyn
- Been thanked: 2 times
Som beskrevet

Stadig læsbar og ingen problemer med at få nogle bønner skrevet på den, men jeg må hellere få en ny så der ikke er noget at komme efter.
Skal jeg ned på kontoret (Odense - suk) eller kan jeg udfylde en blanket selv i første omgang, for at lette sagsgangen?
Jeg kan umiddelbart kun finde en om fornyelse af våbentilladelse på
http://www.politi.dk/da/borgerservice/blanketter/ - er det den, eller er det noget de ordner på kontoret?
Mvh.
Claus
-
Jesper1973
- Gold Member

- Interesser: Riffeljagt
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 4 times
du går op på våbenkontoret og slipper 200 kr for en erstatningtiladelse - har prøvet det - der røg da jeg forsvandt i mosehul under en jagt i efteråret
Mvh
Jesper
Det er bedre at have en riffel og ikke have brug for den, end at have brug for en riffel og ikke at have den
-
Razzer
- Bronze Member

- Interesser: jagt, grej, jagthunde, mad
- Geografisk sted: Skive
Er det lovligt at tage en kopi af sin våbentilladelse, og medbringe den på jagt, imens man har originalen liggende hjemme i skuffen? jeg hører til dem der altid render rundt med tilladelsen i min tegnebog, så den ikke bliver glemt. Den er efterhånden ved at være lidt slidt.
Alt der smager godt, Er sundt!
-
Garand01
- This member is

- Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
- Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 44 times
Razzer skrev:Er det lovligt at tage en kopi af sin våbentilladelse, og medbringe den på jagt, imens man har originalen liggende hjemme i skuffen? jeg hører til dem der altid render rundt med tilladelsen i min tegnebog, så den ikke bliver glemt. Den er efterhånden ved at være lidt slidt.
Lovligt eller ej... jeg har de originale i skuffen og kopier i pungen..
-
Claws
- Bronze Member

Tak for svaret. Det må jeg se på efter weekenden.
Garand01 skrev:Razzer skrev:Er det lovligt at tage en kopi af sin våbentilladelse, og medbringe den på jagt, imens man har originalen liggende hjemme i skuffen? jeg hører til dem der altid render rundt med tilladelsen i min tegnebog, så den ikke bliver glemt. Den er efterhånden ved at være lidt slidt.
Lovligt eller ej... jeg har de originale i skuffen og kopier i pungen..
Jeg har selv tænkt samme tanke. Kan du få skrevet patroner på kopierne?
Mvh
Claus
-
458hunter
- Platin Member

- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 160 times
Med en god farvekopimaskine kan ingen se forskel, så snart den har fået lidt slid.
Det er jo noget billigere end 200 for en ny. Jeg gjorde det en overgang, men har misset en som nu er blevet væk
Så jeg må jo nok hoste op med de 200 dask.
-
Taby
- Silver Member

- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 6 times
Efter en kanotur for nogen år siden blev mine 5 tilladelser temelig våde. (Hvem er det fjols der har udtænkt en kanos form

). Jeg gik ind på den lokale politigård. Den flinke betjent skrev 5 nye ud mens han grinte lidt af historien. De blev udprintet med samme udløbsdato og kostede gratis...
-
Claws
- Bronze Member

Taby skrev:Efter en kanotur for nogen år siden blev mine 5 tilladelser temelig våde. (Hvem er det fjols der har udtænkt en kanos form

). Jeg gik ind på den lokale politigård. Den flinke betjent skrev 5 nye ud mens han grinte lidt af historien. De blev udprintet med samme udløbsdato og kostede gratis...
Den flinke dame på kontoret mente heller ikke min tilladelse havde noget at gøre i vaskemaskinen, men jeg måtte af med 200,- fra min lærepengefondt - min skulle dog komme med posten om et par dage.